Sziget: ködben, horrorfények közt készülnek a világ legjobb partifotói

Neményi Márton | 2018. Augusztus 14.
Még hogy a kortárs képzőművészet nem lehet oltári buli! Szárazjéggel és ügyesen elhelyezett izzókkal változtatják szürreális partifotó-paradicsommá minden este a Sziget egyik félreeső rétjét.

A kortárs képzőművészet lila köd, szokták mondani. (Azok, akik nincsenek képben és nem is akarnak képben lenni a kortárs képzőművészet ügyében.) Ez természetesen hülyeség, 

a kortárs képzőművészet nem lila köd, hanem fehér köd, és ügyesen elhelyezett minireflektorokkal világítják meg.

Legalábbis a Sziget kortársképzőművész-udvarán (most már befejezzük a szóismétlést, tényleg) ez a helyzet. Az Art Zone nevű körbekerített réten (ahol egyébként sosincs tömeg, úgyhogy ideális helyszín az ejtőzésre, ülésre, fekvésre, jógázásra, tessék kihasználni a maradék kis időben – szívesen!) ugyanis kiállították Mátrai Erik festő-fényművész úgynevezett helyspecifikus installációját, a hat éve megálmodott Porticust, melynek lényege, hogy egy teret (itt éppen a rétet) telepumpálnak szárazjéggel, majd alulról-felülről (itt most értelemszerűen csak alulról) megvilágítanak, a szelfiző-partifotózó közönség legnagyobb megelégedésére. Tökéletes húzás volt ez a szervezőktől, rég nem láttunk ennyi önfeledt, saját magára és barátaira rácsodálkozó bulizót egy helyen, szó szerint új megvilágításba helyez ez mindent!

Természetesen tudjuk, hogy a fenti leírást nem könnyű értelmezni és főleg elképzelni (a kortárs művészet már csak ilyen), úgyhogy gyorsan mutatjuk is az egészet.

DSC_5743
DSC_5764
DSC_6334
DSC_6335
DSC_6387
DSC_6371
DSC_6369
DSC_6360
DSC_6345
DSC_6353
DSC_6341
DSC_5749-2
DSC_5755
DSC_5753
DSC_6382
DSC_6384
DSC_6396
Exit mobile version