A nő és a férfi közötti digitális vízválasztó

nlc | 2014. November 10.
Napjaink digitális és közösségi média által mozgatott világában a fogyasztóknak minden kézközelben van. De vajon mi a különbség a két nem digitális hozzáállásában? Ha közelebbről megvizsgáljuk a jelen kor gyorsan fejlődő digitális viselkedéseit, akkor nyilvánvalóvá válik a különbség abban a tekintetben, hogy mi köti le a férfiakat és a nőket, illetve hogy hogyan reagálnak (vagy nem reagálnak) ezekkel kapcsolatban.

MOBIL PREFERENCIÁK

mobil eszközök jelentős szerepet játszanak mindennapi életünkben. Szerteágazó és kiterjedt képességeik csaknem mindenkinek kínálnak valamit. Ez pedig jó dolog, különösen, ha azokat a legfontosabb szolgáltatásokat nézzük, amelyek a férfiak és a nők számára egyaránt vonzóak, és amelyek nem mindig ugyanazok.

Globálisan több férfi érdeklődik az olyan műszaki jártasságot feltételező tulajdonságok iránt, mint az operációs rendszer (48% férfi és 41% nő), akkumulátor élettartam (48% férfi és 44% nő), képernyő méret (38% és 34%), valamint processzor sebesség (41% és 31%). Amikor új készülék beszerzéséről van szó, a nők nagyobb részét befolyásolja az ár (72% nő és 67% férfi), a szolgáltatási szerződés feltételei (27% és 25%), illetve a kamera képességei (32% és 30%).

AMIKOR A KÖVETKEZŐ MOBILTELEFON VÁSÁRLÁSÁN GONDOLKODIK, MELY SZEMPONTOK A LEGFONTOSABBAK A DÖNTÉSÉBEN? (GLOBÁLIS ÁTLAG)

Feltétel

Férfiak

Nők

Ár

67%

72%

Telefon szolgáltatásai

49%

48%

Akkumulátor élettartam

48%

44%

Operációs rendszer (Android, iOS, RIM)

48%

41%

Internet kapcsolat

42%

39%

Processzor sebessége

41%

31%

Képernyő mérete

38%

34%

A telefon stílusa/formatervezése

34%

35%

Kamera képességei

30%

32%

Vezeték nélküli szolgáltató (AT&T, Verizon, Vodafone, Orange, stb.)

27%

26%

Szolgáltatási szerződés feltételei

25%

27%

Forrás: Nielsen globális felmérés, 2013. 1. negyedév

Ezzel nem azt állítjuk, hogy a nők nem fogékonyak a technológiára. Valójában ennek pont az ellenkezője igaz, különösen, ha a közösségi média használatról van szó.

KÖZÖSSÉGI TÁRSADALMUNK

A közösségi média hatása az emberek egymás közötti kapcsolatteremtésének módjára tagadhatatlan. És legtöbbször a világ minden táján a férfiak és a nők egyaránt egyetértenek, hogy a közösségi média mint hírforrás növekedése inkább pozitív (78%), mint negatív (22%). Valójában a nők nagyobb arányban (28%) szerzik a hírek több, mint 50%-át közösségi média forrásokból, mint a férfiak (25%).

De ahogy a “közösségi” szó is sugallja, a közösségi médiát nem csak a hírek beszerzésére használjuk. És ebben a tekintetben a Nielsen globális online felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a nők inkább kapcsolódnak közösségi célokkal, mint a férfiak. Ténylegesen a családdal és a barátokkal való kapcsolattartás a legfőbb ok, amiért a nők a közösségi médiát használják (65%, szemben a férfiak 53%-ával). Ezen kívül több nő használja kreatív megjelenési lehetőségként a közösségi médiát, mint férfi, különösen blogolásra és fényképek megosztására/feltöltésére (28% nő és 23% férfi), valamint szórakozásra (48% nő és 45% férfi).

Ehhez képest a közösségi médiát több férfi használja üzleti célokból, mint nő (27% férfi és 22% nő), de a nőkhöz képest kevesebben használják “útmutatásokkal, információkkal és önsegítéssel” kapcsolatos igények kielégítésére (30% férfi és 37% nő). A férfiak esetében kétszer valószínűbb, hogy közösségi médiát párkeresésre használják fel, mint a nőknél (13% szemben a nők 7%-ával).

FENNTARTÁSOKKAL FOGADVA

A bizalom jelenti minden egészséges kapcsolat alapját. Ez az érzés különösen fontos online környezetben, és jelentős eltérések vannak aközött, ahogy a férfiak és a nők megítélik és kezelik mindennapi életük történéseit – akár közösségi média környezetükben, akár a világhálón vagy amikor munkába menet egy óriásplakát hirdetést látnak.

MILYEN TÍPUSÚ HIRDETÉSEK KELTENEK VISSZHANGOT A FÉRFIAK ÉS NŐK KÖRÉBEN A VILÁG MINDEN TÁJÁN?

Férfiak

Nők

Mindkettő

Autó témák

Érzelmes témák

Humor

Sport témák

Család központú témák

Törekvésekkel kapcsolatos témák

Energikus/Akciódús

Valós életből vett helyzetek

Érték

Szexuális témák

Házikedvencek és gyermekek

Hírességek által támogatott témák

Forrás: Nielsen globális felmérés, 2013. 1. negyedév

A NIELSEN GLOBÁLIS FELMÉRÉS RÖVID BEMUTATÁSA

Ez a cikk három közelmúltban készült Nielsen globális felmérés eredményein alapul: 2012. III. negyedév; 2013. I. negyedév; és 2013. III. negyedév Az eredmények 58+ ország online hozzáféréssel rendelkező válaszadói körében végzett felmérésen alapulnak. Habár az online felmérés módszere lehetővé teszi a rendkívüli skálázhatóságot és a globális elérést, csak a jelenlegi Internet felhasználók szokásaiba nyújt betekintést, és nem teljes népességekébe. Fejlődő piacokon, ahol az online lefedettség még nem érte el a potenciális többséget, a közönség fiatalabb és tehetősebb lehet, mint a kérdéses ország népessége általában. Ezen kívül a felmérésekre adott válaszok bevallott viselkedésen, és nem ténylegesen mért adatokon alapulnak.

 

Exit mobile version