Hastánc Azizával

Aziza | 2004. Április 28.
A hastánc szó hallatán az emberek többségének a hullámzó nõi testek, kígyózó karok, szálló muszlinok, fátylak, csörgõ övek jutnak eszébe. Ez a felszín, a kézzel érinthetõ, szemmel látható. Mi rejtõzhet mögötte? Megtudhatjuk Aziza speciális lélek-központú óráin.




„Foglalkozásaimon sok nő teszi meg az első lépést az önelfogadás, a helyes testkép és testtudat kialakítása felé. Erőt merítenek a táncból a hétköznapok játszmáihoz, vagy azok elkerüléséhez. A hívásra lelkük mélyéből lassan-lassan felszínre kerül a lefojtott ősi női életerő, a bennük élő istennő. Kreativitásuk hamarosan a táncról más-más területekre is áttevődik. Elindulnak egy maguk választotta úton, amelyet megtanulnak élvezni, megtanulnak a „most”-ban élni, teljes jelenléttel ott lenni az adott mozdulatban, föloldódni benne és nem a holnap távoli örömeire várni.”


AZIZA
ORIENTÁLIS TÁNC / HASTÁNC SPECIÁLIS SZEMLÉLETŰ tanfolyami lehetőségek


I. Helyes légzés, testtartás, izoláció:

a hasi erőközpont szerepe, külső és belső mozdulatok – különös tekintettel az alhas és a medencealap izomzatára – megéreztetés,
testtudat; a test felosztása testrészek és síkok szerint, a testrészek izolálásának gyakorlatai
a nagyobb mozdulatok felől a kisebbek felé, a mozdulatok szimbolikája


II. Báj és kecsesség – lágy csípőmozdulatok és „rajzoló” karok, kezek:

Egyenes- hullám- és körpályákon;
vízszintes és függőleges síkban csúsztatások, emelések, engedések, tolások, nyolcasok, félkörök, körök, kombinációik azonos síkban és a térben mindezek járás közben
Belső hullámok, hengerek, görgetés, lebegtetés, billentés (csípő-has-mellkas); „hal, teve, kakas, Vénusz”, mindezek járás közben
Keretezés és kifejezés; a karok eltérő mozdulatai a különböző eredetű zenékkel; fátyol és bot használata


III. „A nőiség elfogadása – a nőiesség kiteljesítése” talajtánc

nem igényel előzetes hastánctudást, minden nőnek ajánlott bármely életszakaszban
a hasi erőközpont, helyes légzéstechnika, test- kar- és fejtartás, tekintet
a csípő lazítása vízszintes és függőleges hullámmozdulatokkal, kifejező karmozdulatok


IV. Erő és határozottság – staccato mozdulatok – rázások, hangsúlyok és lezárások

alsótesten: vízszintes (csípőből), függőleges (térdből), rezegtetés föl-le(sarokból), vízszintesen (térdből), Vénus (kismedencéből), kombinálva más mozdulatokkal;
mellkas és vállrázás – egyenes-, hullám- és körpályákon és kombinációik;
has-gyomor rezegtetés kombinálva mellkas- és csípőmozdulatokkal
lökések, ejtések, rántások, ugrások;
skálák és szintváltoztatás (süllyedés, emelkedés, talaj érintése, lábujjra emelkedés; a hangsúlyok, mint variációk az izületeken) minden testrészen


V. A zene a hangszerek beszéde – „A mozdulat az embertest beszéde”

lírai és epikai lehetőségek az orientális táncban, a hangszerek és a testrészek megfeleltetései,
a felsőtest verselő szerepe: haj, szem, fej, nyak, váll, mellkas, karok, kezek;
a teljes test történetmesélő képessége;
mozdulataink üzenete: a fecsegés és a titok; a feltárulkozás és a rejtőzködés; a csábítás és hárítás; a közeledés és távolodás pillanatai;
felsőtest-, kar-, kéz- fejközpontú perzsa táncok és csípőközpontú népi egyiptomi, magrebi táncok; libanoni és egyiptomi színpadi táncok elemzése


VI. Saját testünk érzékelése (belső koordináció)

Erőközpontunk megtalálása, rejtőzködő izmaink fölfedezése megéreztetéssel
(a test felosztása; a hasi erőközpont szerepe, külső és belső mozdulatok-különös tekintettel az alhas és a medencealap izomzatára)


VII. Az izületek adta elmozdulási lehetőségek

Kapcsolatunk a Földdel (lábak, medence, has)
A Szent Csatorna: a gerincoszlop
Kapcsolatunk az Éggel (mellkas, karok, nyak, fej)


VIII. Testünk a térben (külső koordináció)
Viszonyítások: talaj, távolságok, a síkok, a társak, eszközök…


IX. Kapcsolatunk társainkkal, mozdulataink energiái, jelentése:
„A mozdulat az embertest beszéde”

X. Bellyfit
„Harmónia, életerő, testformálás, erotika”
A hastáncban, orientális táncban használatos elemek alkalmazása a fittség elérésében.
Természetes módszer az erős, rugalmas testért, a lelki harmóniáért.
Az ősi – Afrikában és Ázsiában (más természeti népeknél is!) – megőrzött mozdulatok a helyes testtartás és légzéstechnika segítségével minden életkorban, élethelyzetben segíteni tudnak. (gerincproblémák, menzesz, terhesség, szülés, változó kor stb.)
Exit mobile version