AZIZA
ORIENTÁLIS TÁNC / HASTÁNC SPECIÁLIS SZEMLÉLETŰ tanfolyami lehetőségek
I. Helyes légzés, testtartás, izoláció:
a hasi erőközpont szerepe, külső és belső mozdulatok különös tekintettel az alhas és a medencealap izomzatára megéreztetés,
testtudat; a test felosztása testrészek és síkok szerint, a testrészek izolálásának gyakorlatai
a nagyobb mozdulatok felől a kisebbek felé, a mozdulatok szimbolikája
II. Báj és kecsesség – lágy csípőmozdulatok és rajzoló karok, kezek:
Egyenes- hullám- és körpályákon;
vízszintes és függőleges síkban csúsztatások, emelések, engedések, tolások, nyolcasok, félkörök, körök, kombinációik azonos síkban és a térben mindezek járás közben
Belső hullámok, hengerek, görgetés, lebegtetés, billentés (csípő-has-mellkas); hal, teve, kakas, Vénusz, mindezek járás közben
Keretezés és kifejezés; a karok eltérő mozdulatai a különböző eredetű zenékkel; fátyol és bot használata
III. A nőiség elfogadása – a nőiesség kiteljesítése talajtánc
nem igényel előzetes hastánctudást, minden nőnek ajánlott bármely életszakaszban
a hasi erőközpont, helyes légzéstechnika, test- kar- és fejtartás, tekintet
a csípő lazítása vízszintes és függőleges hullámmozdulatokkal, kifejező karmozdulatok
IV. Erő és határozottság – staccato mozdulatok rázások, hangsúlyok és lezárások
alsótesten: vízszintes (csípőből), függőleges (térdből), rezegtetés föl-le(sarokból), vízszintesen (térdből), Vénus (kismedencéből), kombinálva más mozdulatokkal;
mellkas és vállrázás – egyenes-, hullám- és körpályákon és kombinációik;
has-gyomor rezegtetés kombinálva mellkas- és csípőmozdulatokkal
lökések, ejtések, rántások, ugrások;
skálák és szintváltoztatás (süllyedés, emelkedés, talaj érintése, lábujjra emelkedés; a hangsúlyok, mint variációk az izületeken) minden testrészen
V. A zene a hangszerek beszéde – A mozdulat az embertest beszéde
lírai és epikai lehetőségek az orientális táncban, a hangszerek és a testrészek megfeleltetései,
a felsőtest verselő szerepe: haj, szem, fej, nyak, váll, mellkas, karok, kezek;
a teljes test történetmesélő képessége;
mozdulataink üzenete: a fecsegés és a titok; a feltárulkozás és a rejtőzködés; a csábítás és hárítás; a közeledés és távolodás pillanatai;
felsőtest-, kar-, kéz- fejközpontú perzsa táncok és csípőközpontú népi egyiptomi, magrebi táncok; libanoni és egyiptomi színpadi táncok elemzése
VI. Saját testünk érzékelése (belső koordináció)
Erőközpontunk megtalálása, rejtőzködő izmaink fölfedezése megéreztetéssel
(a test felosztása; a hasi erőközpont szerepe, külső és belső mozdulatok-különös tekintettel az alhas és a medencealap izomzatára)
VII. Az izületek adta elmozdulási lehetőségek
Kapcsolatunk a Földdel (lábak, medence, has)
A Szent Csatorna: a gerincoszlop
Kapcsolatunk az Éggel (mellkas, karok, nyak, fej)
VIII. Testünk a térben (külső koordináció)
Viszonyítások: talaj, távolságok, a síkok, a társak, eszközök
IX. Kapcsolatunk társainkkal, mozdulataink energiái, jelentése:
A mozdulat az embertest beszéde
X. Bellyfit
Harmónia, életerő, testformálás, erotika
A hastáncban, orientális táncban használatos elemek alkalmazása a fittség elérésében.
Természetes módszer az erős, rugalmas testért, a lelki harmóniáért.
Az ősi – Afrikában és Ázsiában (más természeti népeknél is!) – megőrzött mozdulatok a helyes testtartás és légzéstechnika segítségével minden életkorban, élethelyzetben segíteni tudnak. (gerincproblémák, menzesz, terhesség, szülés, változó kor stb.)