60 éves a Gorenje

Gorenje | 2010. Június 01.
Idén a Gorenje 60 év kreativitását ünnepli, aki büszke arra, hogy immár 60 éve mind minőségben, mind dizájnban élenjáró készülékeket gyárt.
60 éves a Gorenje

Minden egy mezőgazdasági gépeket összeszerelő üzemmel kezdődött 1950-ben. 1956-ban már megszületett a Gorenje első szabadalma is, amit napjainkig 150 követett, kiegészülve számos innovációs díjjal.

1958-ban elindította a cég a szilárd tüzelésű tűzhelyek gyártását, ezzel lefektetve a sorozatgyártás első alappilléreit. 1960-ban a közeli Velenje városába költözött, ahol a mai napig üzemel.

A technológia fejlesztések lehetővé tették, hogy elektromos- és gáztűzhelyeket is elkezdjen gyártani.

A jugoszláv piacokon biztos pozícióval bíró Gorenje 1961-ben elkezdett értékesíteni a német piacra is, és ezzel megindult nemzetközi karrierje. A szoros versenyhelyzet miatt, a háztartási készülékek gyártásánál egy újabb szempontot is figyelembe vett, mégpedig a dizájnt.

Ennek következtében 1963-ban a Gorenje alkalmazta az első ipari tervezőt. Hét évvel később megalapították a cégen belüli tervezőirodát, a Gorenje Design Studio-t, ami napjainkig a Gorenje leányvállalataként működik. A 60-as évek elejétől a dizájn a Gorenje márka meghatározó előnyévé vált.

1965-ben elkezdte a mosógépek, 1969-ben a hűtők, majd egy évvel később a fagyasztók, a hetvenes évektől pedig háztartási kisgépek, TV készülékek és konyhabútorokat gyártását is.

A 70-es években megkezdte saját értékesítési hálózatának kiépítését külföldön. 1989-ben megnyitotta magyarországi képviseletét is.

A 90-es évek kaput nyitottak a készülékek intenzív fejlesztésének. 92-ben a légelvezetős szárítógépek csatlakoztak a termékskálához, ezt követték a kondenzációs szárítók. A Gorenje az elsők között volt, aki megszűntette az ózonréteget károsító gázok használatát a hűtőszekrényekben.

Híres tervezőkkel kezdett el együttműködni, úgymint Paolo Pininfarina, Ora-Ïto és Karim Rashid.

Mára a Gorenje a vezető háztartási gép gyártók egyike, és a legnagyobb háztartási készülékgyártó Délkelet-Európában. Technológiai innováció, elsőrangú dizájn és energia-hatékony háztartási készülékek jellemzik. A teljes termelés 70%-át a nemzetközi piacon értékesítő szlovén cég folyamatosan kitart azon elképzelése mellett, hogy a világ leginnovatívabb és legdizájnosabb háztartási termékek készítője legyen.

Exit mobile version