“A design nem a csábításról szól, hanem a meghökkentésről.”
Paco Rabanne
Provokáció, túlzás, fantázia és humor, ezek Paco Rabanne világának kulcsszavai. A couture-től a pret-á-porter –ig, a kiegészítőktől a parfümökig ez a férfi sosem áll le az újításokkal. Dacol a tilalmakkal, szembeszáll a berögzült szabályokkal; a tehetséges lázadót mindig a vakmerősége vezérli. A rhodoid-tól a fémig, a hálós anyagtól az aranyig mindegyik alapanyag megadja magát a tervező vágyainak, hogy kifinomulttá és ragyogóvá varázsolja a nőket. Egészen a gyémánt végső, állandó szépségéig elmegy.
“Ez az izgalmas utazás a 1 Million csábító dandy-jével kezdődött. Most a hasonmása lép elő… Egy elbűvölő fiatal nő, tökéletes, látszólag törékeny, mégis hihetetlenül érzéki és tüzes temperamentumú. Mint az illat és a gyémánt, a Lady Million is sokoldalú. A friss, virágos fejjegy egy elragadó, erőteljes fás jeggyé érik néhány titokzatos eljárásnak köszönhetően.”
A 1 Million Világa
Feszegeti a határokat, humorral alkalmazza a túlzásokat. A vakmerő 1 Million illat beindítja a férfiak fantáziáját és vágyát, miközben egy magabiztos, intelligens lélek álmait fejezi ki. Egy illat azoknak a férfiaknak, akik nem félnek megmutatni, kik is ők valójában. Világsiker – a 1 Million –t hatalmas lelkesedés fogatta a 2008-as bevezetésekor, mindenhol piacvezető lett. Aranytömb formájú üvege szinte misztikus erővel ruházza fel, mindenkit elbűvöl, irigykedve néznek rá. A 1 Million a kirívó férfiasság szimbóluma lett. Annak a férfinak a jelképe, aki az élvezetre törekszik, egy gyors kocsira, gyönyörű nőre, a csábítás játékára. A 1 Million egy óda az élethez és a szerelemhez. A hódításainak csak egyvalaki tud ellenállni … és kísért az álmaiban – Lady Million.
A fejjegy friss fűszeres bőrjegyével a 1 Million férfi illatban a grapefruit, a menta és a vérnarancs élénk illata játszik, mielőtt a damaszkuszi rózsa, a fahéj és a fűszeres jegyek megjelennek, melyek kihangsúlyozzák az érzéki alapjegy fehér fás jegyeit, az ámbrát és a pacsulit.
A nő – Lady Million
Ultra-nőies, határozott és nagyon merész, a Lady Million nő eleven és természetes. Független és éles eszű. Kiélvezi az élet minden pillanatát, Lady Million hihetetlen bájjal reagál a férfi megfelelőjének túlzásaira. Olyan komplex, mint amilyen nőies, a Lady Million a kontrasztokról szól. Extravagáns, mégis pozitív, csábító, mégis romantikus, de sosem elégedett, a Lady Million káprázatos Femme Fatale, kreatív és vad. Egyetlen férfi sem tud neki ellenállni. De csak kevesen tudják megnyerni maguknak, kivéve természetesen a karizmatikus 1 Million férfit. Izzik a levegő a találkozáskor, ahol a csábítás, az álmok és a fantázia találkozik a két megingathatatlan és örök szépséggel, az arannyal és a gyémánttal.
“A holnap nője gyakorlatias, csábító és kétségkívül a férfi felett áll. Ilyen nőknek tervezek.” Paco Rabanne – 1967
Az üveg
“Egy parfüm legyen annyira kifejező, mint amilyen könnyű viselni.” Paco Rabanne
Paco Rabanne divatja hangadó, az inspiráció kimeríthetetlen forrása. Ruhái időtlenek és karakteresek, fényvisszaverő fém lapokból készülnek. A gyémánt, mint egyetlen lehetséges választás merült fel. Örök, kifejező, ragyogó, ultra-nőies és lélegzetelállító szépsége a vágy és szenvedély örök szimbóluma. Csak a gyémánt tudja felvenni a versenyt az arannyal. Csak a Lady Million nő tudja elcsábítani a 1 Million férfit.
Egyszerű, letisztult és egyértelmű. A Lady Million üvegét Noé Duchaufour-Lawrance tervezte, kihasználva ennek a sokoldalú formának minden szépségét. Mint a gyémánt, az üveg is bármelyik oldalára leállítható, nincs egy meghatározott talpa. Egy egyszerű strukturális fogással egy finoman aranyozott fém kupak zárja. Érzéki és nőies, tökéletesen belesimul a kézbe, a pumpa könnyen fújható. Egészen egyszerűen egy ellenállhatatlan tárgy.
A tervező – Interjú
Noé Duchaufour-Lawrance sikeres termék- és interior tervező. 2007-ben Designer of the Year díjat kapott a Maison & Objects Fair –től. Az első parfümös üveg, amit Paco Rabanne számára tervezett, a 1 Million volt 2008-ban. Ezt követi legújabb alkotása, a gyémánt formájú Lady Million.
– Miért épp a gyémántformát választotta a Lady Million üvegéül a 1 Million aranytömbje után?
– Logikus folytatásnak tűnt. A 1 Million története fantasztikus, a sikere töretlen, így meg kellett találnom a női megfelelőjét. Az üvegnek olyan szimbolikusnak és egyértelműnek kellett lennie, mint a 1 Million aranytömb formája. Olyan egyértelmű dolog kellett, ami azonnal beazonosítható, és a luxust képviseli. A különleges forma és méret ötletét a híres Régent gyémánt adta, mely a Louvre –ban van kiállítva, és a világon a leghíresebbként tartják számon. Karcsúsítottuk a formát, letisztult, modern külsőt adtunk neki.
– Miért aranyszínű a gyémánt?
– Harmóniában kell lennie a 1 Million -nal. Mindenek felett a gyémánt egy csillogó, de hideg kő. A Lady Million érzéki, ezért kellett egy melegebb színt választanom.
– Fontos az üveg súlya?
– Igen, az üveg súlya sarkalatos kérdés. Kell egy bizonyos vastagság, de mégis olyan súlyúnak kell lennie az üvegnek, amit még könnyen fel lehet emelni. A legnagyobb feladat a jól látható élek megvalósítása volt. Mert az üveg lágyít rajtuk.
– Mi volt a legnagyobb kihívás az üveg megalkotásakor?
– Megalkotni egy olyan tárgyat, amit mindenki ismer, mindenki elismer, és olyan funkcióval felruházni, ami teljesen más, anélkül, hogy furcsán nézzen ki. Túl kellett lépni az anekdotán, hogy koncentrálni tudjunk magára a tárgyra és ösztökéljük a vágyakat és az álmokat. Remélem sikerült.
– Hogy írná le a Lady Million nőt?
– A Lady Million nő a saját útját járja. A 1 Million férfival a csábítás egy játék, flörtölnek egymással és versengenek egymásért. Érzékien, humorosan.
Az illat
Vibráló és érzéki, a Lady Million friss, virágos és fás, mint a buja virágok nektára, finoman hagy nyomot maga után, és mindig jelen van. A fejjegy erőteljesen csábító, elsőre a keserű narancs ragyogása jelenik meg egy csipetnyi málnával. A narancsvirágolaj lágy és ragyogó jegye követi. A szívjegyben a narancsvirág halálos fegyvere tör elő. Bódító édessége megragadja a figyelmet. Az arábiai jázmint kiemeli a gardénia, az illat érzéki magaslatokba száll. A pacsuli lüktetése is színre lép, csillapítva a méz mámorító édességét. Az ámbra körülöleli ezt a szépséget, olyan gyönyörű oldalát mutatja meg, mint a fény játéka a gyémánton.
A parfümőrök – Interjú
Anne Flipo, Béatrice Piquet és Dominique Ropion az IFF-től a parfümkészítés legnagyobb neveinek készített már illatokat. Milyen utat választottak a Lady Million megalkotására?
Egyértelmű volt, hogy olyan karizmatikusnak kell lennie, mint a 1 Million, de az illatok közti kapcsolat ne legyen túl direkt.
A Lady Million nő káprázatos, mindig vonzó, kész a csábításra. Ez a „játékos” magatartás inspirált minket. A Thomas Crown ügy című film jutott eszünkbe. Mint a hősnője, Faye Dunaway, Lady Million is kézben tartja a szálakat. Nála van az ütőkártya: a parfümje, mely tökéletes fegyver, hogy a férfiak elveszítsék fejüket, és megadják neki magukat.
Ezért található az illat szívében a narancsvirág. Nagyon friss illat, elsőre kétségtelenül egyszerű, de hamar nagyon érzékivé válik. Biztosak voltunk benne, hogy ez a fehér virág tökéletes választás lesz: csábító, ragyogó. Nagyon jól egészíti ki a jázmin és a neroli. Az illat körülbelül 80 összetevőt tartalmaz. Mi természetesen az abszolútokat használtuk, mert azoknak a minősége a legmagasabb.
Rögtön az elején felfedezhetjük a finom vanília érzéki jegyét, melyet kihangsúlyoz a pacsuli és a méz. Utóbbi patinát, ragyogást és nagyon szexi, elbűvölő, szinte vad jelleget kölcsönöz neki.
Ezért van a Lady Million-nak számos árnyalata. A virágos jegyek megmaradnak, de nem tolakodóak. Többféle megközelítéssel találkozhatunk, melyek sosem ismétlődnek.
Célunk az volt, hogy megmutassuk a Lady Million karakterét, nőiességét és báját. Az eredmény egy szexi, lágy és érzékien rámenős illat egy nagyon vibráló és modern fás ámbrás jeggyel. Érezhető a fej-, szív- és alapjegy vibrálása. Ragyogó és csiszolt, mint egy gyémánt!
A modell – Interjú
A modell-színésznő Dree Hemingway szerepel a reklámban, melyben egy mai kacér femme fatale-t játszik. Feltárja a karakter erejét és a csábítást, Lady Million találkozását a 1 Million férfivel.
Ernest Hemingway 22 éves dédunokája nemzetközi karriert futott be, a divatvilág egyik meghatározó alakjává vált.
– Használsz parfümöt?
– Rengeteg parfümöt veszek. Igazi szenvedélyem, különösen az üvegeket szeretem.
– Egy nap egyszer vagy többször is fújsz magadra parfümöt? Csak este vagy csak lefekvés előtt?
– Szerintem nincs meghatározott időpont a parfüm viselésére. Amikor kedved tarja, akkor viseld.
– Mit fejez ki egy parfüm neked? A csábítás fegyvere? A személyiség kifejezésének eszköze?
– Hiszem, hogy egy parfüm meg tud személyesíteni valakit, és ha úgy alakul, tényleg lehet a csábítás fegyvere.
– Élvezted a Lady Million reklám forgatását?
– A csapat fantasztikus volt, nagy élmény volt eljátszani a bájos és erős Lady Million nőt.
– Milyen volt Matt Gordon-nal találkozni?
– Imádom Matt-et! Sokat bolondoztunk a forgatás alatt. Volt némi spontán versengés köztünk, amit a film megkívánt, azt hiszem én nyertem!
– Mi vonzott a leginkább a Lady Million-ban?
– Minden lány arról álmodik, hogy egy csettintésre bármit megkapjon, nem?