Októberi táskaõrület

Szabó Andrea - Hiver't Uzsi | 2007. Október 11.
A hétvégén körülnéztünk az üzletekben, mit kínálnak nekünk erre a szezonra a divatcégek, és természetesen mennyiért. Igazán bõ termésbõl válogathat, aki szeretné felfrissíteni a táskakollekcióját.

Az őszi–téli szezonban trend a méretes táska, ami nagyon szerencsés, hiszen bármekkora űrtartalmút meg tudunk tölteni a szükséges kacatjainkkal. Igaz, az óriási táska nem mindig esztétikus és ideális. Egy üzleti megbeszélésre a kiskosztümhöz válasszunk egy kisebb, elegánsabb, borítékfazonú darabot, és ha szükségünk van rá, akkor kiegészítőként a mappának, laptopnak, határidőnaplónak szerezzünk be egy lapos, dokumentumtárolásra alkalmas biznisztáskát.


Gyönyörű és változatos anyagokból készült táskákat láttunk, sötét, többnyire fekete és barna színben. Ami annyiban jó hír, hogy az ilyen táskák nagyszerűen kihasználhatók, bár némileg egyhangúnak tűnhetnek. A finomabbnál finomabb bőrből készült darabok némelyikét kötött anyaggal kombinálták, de divatosak a bútorszövet hatású anyagból készült táskák is.







C&A, 4990,–








Esprit, 14 200,–






Nézd meg a többi divatos táskát is képgalériánkban! Katt ide!



A hideg évszakban nehezebb, nemesebb anyagból készülnek a táskák, mint nyáron, és bár találkozhatunk egy-egy élénkebb színű darabbal, de nem ez a domináns. Természetesen azért jó tudni, hogy ha valamilyen extrémebb, vidámabb színű darabra van szükségünk, azt is megtalálhatjuk, és nem kell lejárnunk érte a lábunkat.





Tanács:
1. A táska mindig azonos színcsaládba tartozzon az éppen viselt cipővel.
2. Elegáns nő nem visel sötét cipőhöz világos táskát, és világos cipőhöz sem sötét táskát.
3. Alkalmi megjelenéshez minél kisebb táskát válasszunk.








Vajon miért nyert ekkora fontosságot a női táska? Talán azért is, mert egyértelmű jelzése a nő státusának, szociális helyzetének, stílusérzékének, anyagi lehetőségeinek. Az elmúlt száz évben a táska egyre nagyobb népszerűségre tett szert – párhuzamosan tulajdonosának növekvő függetlenségével.







Marks & Spencer, 7990,–


Mert ugyebár a 18. században a nő helye még a konyhában volt, ennélfogva a háztartásvezetéshez szükséges apróságok (például a kamra kulcsa) bőven elfértek a szoknyája hajtásába rejtett kis zacskóban. Amint azonban a nő mind több időt töltött házon kívül, szüksége lett egy eszközre, amelyben ezeket a nélkülözhetetlen apróságokat magával tudta vinni.

A szoknyahajtásból kikerülő zacskó nőtte ki magát kistáskává, de elődjéhez hasonlóan eleinte még selyemből, bársonyból, damasztból készült, dús hímzéssel. Belefért a pirosító, a legyező, a repülősó meg a vizitálókártya. A férfiak annyira megdöbbentek a korábban rejtett holmi látványán, hogy gúnyosan elnevezték ridicule-nek, azaz nevetségesnek – ebből lett a mi retikülünk. Eleinte akkora feltűnést keltett, mint a nyolcvanas években Madonna, aki elsőként viselt felsőruházatként fehérneműt, emlékezzünk a Jean-Paul Gaultier tervezte híres melltartókra!







Orsay, 4299,–







Nézd meg a többi divatos táskát is képgalériánkban! Katt ide!



A táskához kapcsolt intim képzetek alapja, hogy személyes apróságainkat tartjuk benne. A magánéletünk megsértésének tekintjük, ha valaki beletúr a táskánkba. Igaz, a mai nő táskája inkább hasonlít trafikhoz, mint budoárhoz, de azért a varázslat tovább él. Különösen, mert a mai leegyszerűsödött öltözködés (farmer, pulcsi, csókolom) mellett szinte igényeljük is, hogy táskánk annál feltűnőbb legyen, hogy számot adjon státusunkról, szociális helyzetünkről, stílusérzékünkről, anyagi lehetőségeinkről. És hogy ezt ne kelljen tovább sulykolnunk, most azonnal el is megyünk egy új táskát vásárolni!

A nézelődős körsétát az Árkád üzletközpont butikjaiban ejtettük meg. A fotózáshoz nyújtott segítséget ezúton köszönjük.
Üzletlista: C&A • Esprit • Marks & Spencer • Orsay • Promod • Reserved


 

Exit mobile version