Fordított trend: világsztárok hétköznapi ruhákban

Megyeri Nikolett | 2011. Március 02.
Bár megtehetnék, hogy csak és kizárólag a legmenőbb divatházak aktuális kollekcióiból válogassanak, vagy akár direkt nekik készült, egyedi kreációkat hordjanak, olykor a világsztárok is szívesen viselnek tömegcuccokat.

A közelmúltban Michelle Obama egy alig 35 dolláros H&M ruhában jelent meg az amerikai NBC reggeli beszélgetős műsorában, a friss Oscar-díjas Natalie Portman pedig a Vanity Fair magazin filmes partiján viselte a svéd fast fashion cég áprilisban boltokba kerülő környezetbarát kollekciójának egyik – 49,95 dollár értékű – darabját.

Michelle Obama – H&M ruhában
Natalie Portman 49,95 dolláros ruhában

Mintha csak valamiféle „fordított trendet” követnének. Míg a hétköznapi nők többségének egy méregdrága dizájnerruha viselése jelenthet akár elérhetetlen kuriózumot, addig a sztárok esetében ez fordítva van: az számít kirívónak  – és bír nem elhanyagolható módon hírértékkel –, ha olyan ruhában jelennek meg, amit akár egy bérből és fizetésből élő civil is megengedhet magának.

Odavannak érte

A két, már említett hölgy egyébként nem először öltött H&M ruhát: Michelle Obama még az elnökválasztási kampány detroiti állomásán viselte a márka egyik modelljét, Natalie Portman pedig tavaly novemberben a Gotham-díjátadóra választott egy kreációt a Lanvin, H&M számára készült kollekciójából. Egy ugyanilyen, sötétlila, aszimmetrikus ruhát aztán még Kim Kardashian amerikai valóságshow-celeb is magára öltötte januárban egy New York-i rendezvényen.

Michelle Obama
Kim Kardashian
Natalie Portman

Nem egy olyan híresség akad egyébként, aki nem csupán hogy felvesz olykor egy-egy tömegmárka kínálatából való ruhát, hanem alkalomadtán még hangoztatja is, hogy odavan az ilyen holmikért. A Gossip Girl sztárja, Blake Lively például egy interjújában kijelentette: az, hogy a Topshop üzletet nyitott New Yorkban, megváltoztatta az életét. Lindsay Lohan szintén többször nyilatkozta már, hogy imádja rommá vásárolni magát a fast fashion márkák boltjaiban – persze csak zárás után. Kelly Osbourne-ról is tudható, hogy szívesen vesz fel középkategóriás holmikat nem csupán a hétköznapokban, de akár olyankor is, ha valamilyen jelentős eseményre hivatalos. Jennifer Hudson pedig 2008-as debütáló albumának borítóján nyilvánította ki, hogy neki egyáltalán nem derogál tömegcuccokat viselni: a képen ugyanis egy mindössze 36 dolláros American Apparel ruhában látható.

Kelly Osbourne
Jennifer Hudson

Topshop a topon

Bár pontos statisztika erre vonatkozólag egyelőre nem készült, mégis nagy bizonyossággal kijelenthető: a celebnők körében a legfelkapottabb fast fashion márkának a Topshop számít. A brit tömegmárka termékeit a nyilvánosság előtt viselte már többek között a brit trónörökös jegyese, Kate Middleton, de Daisy Lowe, Erin O’Connor és Agyness Deyn szupermodellek, Mischa Barton, Mary-Kate Olsen, Kate Bosworth, Hayden Panettiere, Sophie Ellis Bextor, Katy Perry, és persze a fentebb már említett Lindsay Lohan és Blake Lively is, és még hosszan folytathatnánk a sort.

Lindsay Lohan
Mischa Barton
Agyness Deyn

A fordított trendnek persze van még egy olyan sajátossága, melyről említést kell tennünk: az olcsó tömegcuccokat a magukra valamit is adó celebek rendszerint méregdrága holmikkal kombinálják. Ez lényegében kötelező része a „játéknak”.

Nem szabály, elvárás

„A protokoll nem írja elő, hogy a hírességek kizárólag drága ruhákat viselhetnek, csak azt, hogy az öltözék az alkalomnak megfelelő legyen” – szögezte le kérdésünkre Török Gabriella protokollszakértő. A szakember elmondta, hogy a hétköznapokban, de könnyedebb eseményeken, vagy akár egy tévéműsorban egy ismert ember is mindenféle szégyenkezés nélkül megjelenhet egy értékét tekintve olcsóbb ruhában, ha az adott holmi jó minőségű, illik az alkalomhoz, és persze a viselőjének is jól áll. Török Gabriella véleménye szerint például Michelle Obama a Today Show-ban viselt H&M ruhája ezen kritériumoknak egytől egyig megfelelt és nincs semmi szabályellenes vagy kifogásolható abban, hogy azt viselte. Az egyetlen hiba – ami persze elkerülhetetlen volt –, hogy végül kiderült, mennyibe is került a ruha.  

A szakember kiemelte ugyanakkor, hogy a fontos, vörös szőnyeges eseményekre a hírességeknek már sokkal nagyobb körültekintéssel kell ruhát választaniuk. Bár előírás ez esetben sincs azzal kapcsolatosan, hogy az adott modell minimum mennyibe kerüljön, ilyenkor mégis tanácsos minél egyedibb – következésképp nagyságrendekkel drágább – tervezői kreációban gondolkodniuk, azon egyszerű oknál fogva, hogy a nyilvánosság, illetve elsősorban a sajtó ezt az elvárást támasztja feléjük. Egy ismert személynek mindemellett – a saját, jól felfogott érdekében – semmi esetre sem szabad ugyanabban az öltözékben többször megjelennie. Török Gabriella úgy véli, hogy annak, ha a hírességek olyan holmikat viselnek, melyek a hétköznapi emberek számára sem elérhetetlenek, nyilvánvaló imázsépítő szerepe, reklám-, valamint és üzenetértéke is van.

Exit mobile version