„Összetörtem az autódat” |
„Édesem, el kell mondanom neked valamit… Összetörtem az autódat” – magyarázkodik a szőkeség a reklámban, először felöltözve, majd pedig egy szál fehérneműben, miközben a kommentár azt sugallja, hogy az utóbbi módszer a helyes, hiszen a kipakolt bájak ellensúlyozzák a rossz hírt.
A reklámfilmet szeptember végén kezdték vetíteni a brazil tévécsatornák, és azonnal hatalmas felháborodást váltott ki. Rengetegen tettek panaszt az illetékes hatóságoknál a hirdetés betiltását követelve.
„A kampány azt a téves sztereotípiát erősíti, miszerint a nő a férje számára csupán egy szexuális tárgy, és figyelmen kívül hagyja azokat a jelentős lépéseket, melyeket a szexista gyakorlat és gondolkodás lerombolása érdekében tettünk” – áll a brazil kormány nőjogi titkárságának közleményében.
Sandra Chayo, a fehérneműmárka igazgatója azzal védekezik, hogy a hirdetést viccesnek szánták, és nem állt szándékukban megsérteni nőket. „Meglehetősen abszurd lenne számunkra, akik abból élünk, hogy a nők igényeit szolgáljuk ki, ha bármi olyasmit tennénk, amivel lekicsinyeljük a fő fogyasztóinkat” – magyarázkodott az igazgató.