Így koppintják egymást a legnagyobb divattervezők

Megyeri Nikolett | 2014. December 11.
Mutatjuk az elmúlt évek legszemtelenebb ötletlopásait a divat világából.

Sorozatunk első részében azt mutattuk meg nektek, hogyan merítenek ihletet a kortárs divattervezők  más divatházak, legendás kreátorok évtizedekkel korábbi munkáiból, a második részben pedig azt, hogyan “hasznosítják újra” egy-egy nagy múltú divatház mai tervezői az adott márka korábbi jellegzetes dizájnjait. Az előzőeket több-kevesebb jóindulattal még nevezhetjük is inspirálódásnak, azt azonban már nehezen, amikor világhírű tervezők és divatházak csupán néhány szezon eltéréssel rukkolnak elő feltűnően hasonló kreációkkal.

A legkevésbé sem újdonság, hogy a tömegdivat-márkák gátlástalanul lekoppintják a luxusdivatházak által bemutatott kreációkat, és nagyságrendekkel olcsóbb változatban dobják piacra. Ha tetszik, ha nem a fast fashion ipar pont erre épül. Az azonban már kimondottan ciki, amikor például a rendkívül elismert Tom Ford 2013-ban előáll egy ahhoz kísértetiesen hasonló kabáttal, mint amilyen a szintén felső kategóriás Lanvin divatház egy évvel korábbi kollekciójában szerepelt.

 

A Comme des Garçons divatház 2007/08-as tavaszi–nyári kollekciójában szerepelt a bal oldali képen látható, meglehetősen jellegzetes kreáció. A márka tervezője, Rei Kawakubo bizonyára nem lehetett a végletekig elragadtatva, amikor a kezes ötlete Hussein Chalayan 2010-es kollekciójában köszönt vissza. Sőt, szinte integetett.

 

Eredetileg szintén a Comme des Garçons ötlete volt a lakkozott körmű lábujjakkal díszített cipő, a 2009/10-es szezonból.  Ezt a Céline divatház nyúlta le három évvel később, bár legalább volt bennük annyi kreativitás, hogy lapos helyett magassarkú cipőre tették rá.

 

A Comme des Garçons meglehetősen népszerű ötletforrás a divat világában, ugyanis idén a J.W. Anderson alkalmazta ujjatlan pulóverein azt a kétségkívül látványos, bár a felkar zavartalan mozgását rendesen akadályozó díszítést, mely 2011-ben az előbbi divatháznál tűnt fel.

 

A 2004-ben elhunyt Geoffrey Beene egyik utolsó, ikonikus kreációja volt az a gyapjúkabát, melynek dizájnját alig 9 évvel később Phoebe Philo, a Céline kreatív igazgatója koppintotta le, szinte egy az egyben.

 

A Prada a 2009/10-es őszi–téli szezonban rukkolt elő a bal oldali képen látható kreációval, mely simán megállná a helyét jelmezként bármilyen harcos hercegnős filmben. A Givenchy viszont a jövő tavaszi–nyári szezonra öltöztetne ókori amazonnak.

 

Mary Katrantzou görög divattervező igen merészen csupán egyetlen szezont várt ki azzal, hogy lenyúlja a Valentino divatház idei tavaszi–nyári kollekciójában szereplő, orientális mintákkal díszített, hosszú, zöld csipkeruha ötletét.

 

Nem, ez a két modell nem ugyanazt a ruhát viseli. A bal oldali fotón látható estélyi Zuhair Murad libanoni tervező 2013-as tavaszi-nyári kollekciójából való, míg a jobb oldali képen Gavin Rajah dél-afrikai dizájner egyik idén bemutatott kreációja szerepel. Enyhe kifejezés, hogy hasonlítanak.

 

Exit mobile version