Lelkes napszemüveg-rajongóként pontosan tudja, mitől jó egy modell, ismeri a nemzetközi kínálatot, s tökéletesen képben van az aktuális trendekkel is. Gondos dizájner-tulajdonosként nem csupán a formatervezést, de az anyagválasztást, sőt a teljes gyártási processzust is figyelemmel kíséri. A Rozi Sunglasses klasszikus formájú modellekben erős, amelyek egyszerűségükkel, letisztult karakterükkel bármilyen stílushoz remekül passzolnak, s az aprólékos kézi kidolgozás pedig arra garancia, hogy ezek a szemüvegek hosszú évekig bírják majd a strapát. A márka teret enged az egyéni igények teljesítésének is, hiszen a vásárlók az aktuális kollekció mellett legalább harmincféle leheletvékony – világos, sötét, gyökérmintájú, natúr és színezett fafurnér közül választhatnak, amelyhez hatvannál is többféle lencse társulhat. A variációk száma hatalmas, sőt Arnold arra is nyitott, hogy a keretet egyedi méretre alakítsa. A májusi WAMP-on mutatkozik be az aktuális kollekció a nagyközönség előtt.
Jelenleg min dolgozol?
Április végén debütált az új kollekcióm, így most éppen lezárult egy nagy projekt. Ennek a szériának a megvalósítása rengeteg munkát és időt igényelt, cserébe olyan újítások vannak benne, amelyek egyedülállóak a világon. Bár a Rozi még fiatal márka, az egyedi megrendelések elég sok és folyamatos munkát adnak. Emellett szeretnék pályázni a 2015-ös Gombold Újra! pályázatra, már formálódik egy igen merész és formabontó kollekció terve, amely formavilágában teljesen eltér majd a jelenlegi modellektől.
Kik a példaképeid?
A környezetemben lévő emberek mindegyikében van olyan tulajdonság, amire felnézek és ösztönzőleg hat rám. A legtöbb ilyen a szüleimben és testvéremben. A dolgokhoz való hozzáállásukkal, attitűdjükkel rengeteget segítenek.
Milyen sikereket értél el eddig? Mire vagy a legbüszkébb?
A belső, egyéni sikereimre vagyok a leginkább büszke. Majdnem egy évvel ezelőtt kitaláltam az új szemüvegek anyagösszetételét. Az volt a terv, hogy a lehető legvékonyabb fa szemüveget készítsem el. Rengeteget kísérleteztem, mire sikerült a mostani változatot kifejleszteni: vékonyabb, mint 1 mm, valódi fa, amelynek érezhető a természetessége. Erőssége, rugalmassága és kényelme egészen lenyűgöző. Volt, hogy már majdnem feladtam a kísérletezést, annyira reménytelennek látszott, azonban végül mégis sikerült, és ez hatalmas öröm.
Hogyan jellemeznéd magad tervezőként?
Olyan tervező vagyok, akinek naponta egyszer-kétszer “ötletrohama” van, és olyankor elég vad gondolatok is előkerülnek. Kívülről ezt gyakran nehéz követni. Szeretek egy-egy ötletet alaposan kidolgozni, “kimaxolni”. Erre jó példa a vékonyság kérdése a mostani kollekciónál. Eredményesen tudok egyedül dolgozni másokkal, s gyakran ez adja azt a hajtóerőt és nyomást, ami segít előrébb vinni az adott projektet.
Kiknek készülnek a szemüvegeid?
A termék alaptulajdonságai inkább a fiatalabbak számára nyújtanak érdekességet. Azokat érinti meg igazán, akik igénylik az egyediséget, szeretnének kitűnni a hétköznapokból, ugyanakkor ragaszkodnak a tökéletes használhatósághoz.
Alig két éve alapította pici, nevét egy képzeletbeli kutyától kölcsönző, kifejezetten napszemüvegek tervezésére és kivitelezésére fókuszáló manufaktúráját Kis Arnold.
Ha kifognád az aranyhalat, milyen munkát kérnél tőle?
Az aranyhaltól nem munkát kérnék, hanem inkább feladatot adnék neki. Szívem szerint az összes papírmunkát és adminisztrációt rábíznám, így én csak a termékfejlesztésre és a gyártásra koncentrálhatnék.
Hogyan látod a márkád öt év múlva?
A mostani anyagban, tehát a fakeretekben látok annyi potenciált, hogy öt év múlva is ez nyújthassa a kínálat gerincét. Szeretnék kilépni a nemzetközi piacra, s néhány európai országban is megjelenni, ehhez azonban biztos hazai háttérre és bázisra van szükségem. Ezen dolgozom gőzerővel.
Hol találkozhatunk veled és a szemüvegekkel?
Budapesten a WAMP mellett a wonderLAB üzletében. Május második felétől elindul egy saját kapcsolattartási pont is: egy héten egyszer, fix időben elérhető leszek a vásárlók számára, így személyesen velem is lehet egyeztetni és próbálni.