A történet blogírással kezdődött, egy személyes internetes napló lapjain osztott meg a maga által feltuningolt bútorokat és más DIY projekteket, többek között a saját tervezésű párnákról készített tartalmakat. A visszajelzések biztatóak voltak, így Laura vett egy mély lélegzetet, s kipróbálta magát a WAMP-on. Az eredmény minden várakozását felülmúlta, s azóta alig két év telt el, de már Londonban is felfigyeltek munkáira, egyéni stílusára.
Laura zsigereiben érzi a harmóniát, meglepően bátran, mégis finom érzékkel bánik a színekkel, hol vibrálóan színes darabokban, hol szelíd monokrómokban gondolkodik, s csodás geometrikus, olykor kaleidoszkópban látható sokszögeket idéző mintái egy egészen különleges lamoppés univerzummá állnak össze. Folyamatosan képzi magát, fejleszti márkáját, megtanulta a szitanyomást, a grafikai szoftverek használatát, s egy személyben tartja kézben a tervezést, a speciális eljárással történő nyomást, saját otthonában ő maga végzi a kivitelezést, a kommunikációt, sőt az adminisztrációt is.
Laura feje újabb és újabb ötletekkel van teli, alig győzi megvalósítani őket, s mi ennek nagyon örülünk, hiszen így egyre többféle párna közül választhatunk. Ami a kínálatot elnézve azért, valljuk be, nem is olyan egyszerű! Laura őszi újdonságait az ez alkalommal különleges helyszínről, az Iparművészeti Múzeumból jelentkező WAMP-on láthatja először a közönség.
Mózes Laura alig két éve vágott bele a párnabizniszbe, mindenféle textiles vagy designeri előképzettség nélkül, ám annál nagyobb lelkesedéssel és eltökéltséggel. Bár kreatív személyiség, s jó néhány évig foglalkozott festéssel, sőt a "kis képzőbe" is járt, soha nem gondolta, hogy éppen ezen a területen kezd saját és már az legelső pillanattól kezdve meglepően sikeres vállalkozásba.
Jelenleg min dolgozol?
Az idei utolsó bécsi és az októberi budapesti WAMP vásárok árukészletét készítem, illetve a szeptemberben nyílt bemutatótermünk kollekcióját frissítem.
Kik a példaképeid?
A szenvedélyes, kíváncsi és jóérzésű emberek, akik fittyet hánynak az elvárásokra, a maguk kódexét követik, és képesek a dolgaikat úgy intézni, hogy attól más nem érzi rosszul magát.
Milyen sikereket értél el eddig? Mire vagy a legbüszkébb?
Két éve kezdtem el párnákat varrni, azóta kitartóan dolgozom, és úgy érzem, nagyon sokat fejlődtem én is és a márka is. Erre nagyon büszke vagyok, s arra is, hogy egyre több viszonteladó talál meg itthonról és külföldről is. A Pulse London nemzetközi szakkiállításon való részvételi lehetőség és a Lamoppe pozitív sajtója is mindenképp mérföldkő a pályámban. Óriási megtiszteltetés, hogy a hónap tervezője lehetek az októberi WAMP-on.
Mi inspirál?
Egyelőre magamból dolgozom, inkább a megfelelő tudatállapot eléréseben segítenek olyan élmények, mint a megfelelő zene, egy jó kávé vagy a reggeli fények. Jó lehet egy-egy flow élmény is, például a szél, beleállok és magamba szívom. Szerencsére sokféle hétköznapi esemény van, ami szívdobogást okoz, és egyszerre úgy érzem, mindenre képes vagyok. Na, ilyenkor megy igazán jól a munka.
Hogyan jellemeznéd magad tervezőként?
Autodidakta módon tanulok, de hatékonyan. Próbálok nem görcsösen ragaszkodni valamihez és maximálisan nyitottan viszonyulni a dolgokhoz. Ritkán megyek a dolgok elébe, rábízom magam a véletlenekre. Egyelőre úgy érzem, hogy ha kitartóan és folyamatosan dolgozom, akkor megtalálnak a lehetőségek, pont olyan ütemben, amit még kezelni tudok. Nagyon jól tudok kampányszerűen dolgozni, szükségem is van a határidőkre.
Kiknek készülnek a tárgyaid?
Kellene egy kutatást csinálnom ez ügyben… A vásárlóim többnyire a színösszeállításokat értékelik a munkáimban, s mivel elég sokféle mintám van, majdnem mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. Ami érdekes, hogy a bennem élő sztereotípiával ellentétben, miszerint inkább a nők lakberendeznek otthon, a vásárlóim túlnyomó többsége férfi.
Ha kifognád az aranyhalat, milyen munkát kérnél tőle?
Még két párhuzamos életet szeretnék. Az egyikben csak zenével foglalkoznék, a másikban egy nagyon jól megfizetett utazó ügynök lennék, aki mindenféle megbízatásokat teljesít, és közben érdekes emberekkel kerül kapcsolatba, és csodás helyeken jár. Még nem dolgoztam ki minden részletét…
Hogyan látod a márkád 5 év múlva?
Mivel most nem igazán tudok foglalkozni a márkaépítéssel kapcsolatos intézendőkkel, ami pedig nélkülözhetetlen lenne, remélem, hogy mihamarabb megoldódik, hogy legyen, találjak erre megfelelő szakembert.
Hol találkozhatunk a munkáiddal?
A WAMP-okon folyamatosan jelen vagyok, közben pedig a Palomában, a Room 2-ben nyílt bemutatótermünkben is megtalálhatók a Lamoppe párnák.