Mesés feladattal bízta meg vendéglátónk a Theycom Mûvészeti és Építészeti Irodát. Új társasházi legénylakásának kialakításához semmilyen instrukciót nem adott csupán egy lakáskulcsot.
|
Kattints a képekre a nagyobb méretű változatokhoz! |
Házigazdánk többször látta már a Muzsai István-Ficzere Anett páros nevével fémjelzett Theycom munkáit az Otthon hasábjain is, ezek alapján pedig tökéletesen megbízott ízlésükben, kreativitásukban és igényességükben. Nem csalódott: a kivételesen jó adottságú és elrendezésű, szerkezetkész lakásból felkérésére karakteres, hipermodern otthont alkottak a tervezők.
A lakás gyakorlatilag már beköltözhető állapotban volt, mikor Muzsaiék munkához láttak. Elkészült a fürdőszoba, a konyha, a teljes világítási kiosztás, és a burkolási munkákkal is végeztek. Ezek nagy részét azonban átalakították a tervezők, így ma már szinte csak a nappali parkettája emlékeztet az eredeti állapotra.
Mivel a konyhába már beépítették a bútort, így csak a színét változtatták meg: fekete lakkfestéssel tették elegánssá, illetve Whirlpool készülékekkel hangsúlyozták a modern, férfias jelleget. A falakat fekete, téglalap alakú mozaikcsempékkel borították, így erősítve a minimál stílus egyik legjellemzőbb vonását, az erős vízszintes jelleget, mely egyébként a tér tágítására is szolgál.
A nappali-étkező terében adott volt a tulajdonos előző otthonából származó étkezőasztal a hozzá való székekkel. Muzsai István (amolyan szükségből erényt kovácsoló logikával) sajátos térelemmé léptette elő az asztalt. Színét és szélességét alapul véve, az asztal folytatásaként szekrényt épített a fal elé, mely magába rejti az összes híradástechnikai készüléket, illetve a bárszekrényt is. A szekrény két oldalán két egyforma, négyzetes tárolórendszert alakítottak ki, egyik oldalon borospalackok, a másikon CD-lemezek számára. Az álmennyezetet tatamiszerűen, egymás mellé csúsztatott, különböző felületekkel (átvilágított fehér selyemmel, fénycsövekkel, fafurnéros lapokkal) burkolták, szokatlan módon bevonva a plafon felületét is a térszervezésbe.
(A teljes cikk az Otthon novemberi számában olvasható)
Fotó: flashback photo