Szedd magad – ezúttal másképp

Nagy Ramóna | 2005. Október 03.
Itt az új „Szedd magad!”-akció! Ezúttal azonban nem illatos eperre, piros almára, hanem a budapesti utcákat elárasztó bûzölgõ kutyagumira kellene rávetnünk magunkat.





Elvégre még mindig jobb banénhéjon elcsúszni, mint… szóval szedni kell, hogy jószagú legyen a város. Az a helyzet, hogy a fővárosban naponta(!) negyven tonna kutyapiszok keletkezik, jelentős részben az utcákon. Mit gondolnál turistaként egy idegen városról, ahol folyvást legyekkel körüldongott barnálló dombocskák kerülgetésére kellene ügyelned ahelyett, hogy felszegett fejjel a történelmi épületeket, nevezetességeket bámulnád? Biztosan fintorognál! És hidd el, joggal tennéd! Azt is fel kell ismernie a budapestieknek, hogy ez a probléma nem csupán esztétikai kérdés, hanem bizony már egészségügyi is.






“A kutya a természet tömény fogalma és kincsestára, a fáradtság menedéke, a hűség példaképe, az ébeség tükre, az értelem és az emlékezet dísze, a modor jelszava és jelképe…”- szól a platóni idézet. Mindannyian tudjuk, a legtöbb kutyának a szabadban volna a helye, mi szeretetből mégis betonrengetegbe zárjuk őket, hogy aztán azzal fizessenek, hogy összepiszkítják az adóforintokból épített utak és járdák kövét.
A megoldás azonban mégsem az, hogy a kutyákat kiűzzük Budapestről. A megoldás a felelősségvállalásban rejlik. A gondoskodásban, a város szeretetében és az igényességben.


Szemléletformálás és összefogás

A Fővárosi Önkormányzat a McCann Erickson Reklámügynökséggel karöltve a tarthatatlan helyzet megváltoztatására meghirdette az “Élhető város” – Kulturált Ebtartás Program 2005″ című szemléletformáló kampányát.
A kampány célja a szemléletváltás elérése, ami nem könnyű ugyan, de némi összefogással és nyitottsággal talán mégis sikerülhet. Ha nem is százszázalékosan, de legalább annyira, hogy az eredmény észrevehető legyen. A gazdiknak fel kell ismerniük, hogy egy kis odafigyeléssel saját életminőségükön is javítani tudnak, mert ha kedvencük után felszedik az ürüléket, azzal nem csupán másoknak, de maguknak sem okoznak több bosszúságot.







Az eseményen részt vett Demszky Gábor főpolgármester is
A kampány szervezői különösen fontosnak tartják, hogy összefogás alakuljon ki a fővárosi kutyatulajdonosok és a kutyát nem tartók, illetve a városvezetés és a lakosság között, mert a hatékonyság csak összefogással, közösen érhető el.
A szervezők azt remélik, a budapestiek magukénak érzik majd a kampányt, éppen annyira, amennyire a problémát is tapasztalják. Ennek érdekében a legkülönfélébb programokkal igyekeznek felkelteni a lakosság tettvágyát. Fő célcsoportként a fiatalokat jelölték meg, hiszen ők lehetnek azok, akik a legfogékonyabbak és legbefogadóbbak a lakosság részéről, persze ehhez némi szülői támogatásra és megerősítésre is szükség lehet.


Kommandóval és egyénileg





Október egyik szombatján a  KMK, vagyis a Kutyapiszok Mentesítő Kommandó önkéntesekkel együtt járja majd a várost, és kutyaürülék-gyűjtő zacskókat  osztogat az utcákon, hogy ezzel is meghozza a gazdik kedvét a szedegetéshez, ami egyébként jogszabályi előírás is, de ugyebár a kutya sem ellenőrzi.

A kampányban az egyik legszimpatikusabb elem, hogy nem veszi kutyába az állattartókat, hanem összefogást hirdet az egész lakosság körében, hiszen együtt élünk. Budapest az otthonunk, és ha ügyelünk tisztaságára, egyúttal magunkat is megtiszteljük, mert emelt fővel járhatunk utcáinkon ahelyett, hogy leszegett fejjel szlalomozunk a kupacocskák között, és bosszankodunk. Tegyük együtt tisztába a várost!
Exit mobile version