Hasznos tanácsok ingatlan eladáshoz

Ingatlanbazár | 2010. Május 18.
Lehet jól csinálni, és kevésbé jól. Sokszor apróságokon múlik, hogy miért nem jelentkeznek a hirdetésünkre, vagy miért nem jön a Vevő. Ne utólag verd a fejedet a falba - segítünk!

1. Nézz szét a piacon!

Tudd meg, hogy a hasonló ingatlanok mennyiért kelnek el! Ha sürgős eladnod, akkor árazd be egy kicsivel az átlagár alá. Ha nem, akkor érdemes megpróbálni először drágábban is hirdetni, majd az érdeklődés, a reakciók függvényében csökkenteni az árat.

2. Hirdess újságban és interneten egyaránt!

A két olvasótábor nem teljesen fedi egymást, soha nem tudhatjuk, hol bukkannak rá hirdetésünkre. Az apróhirdetési újságok és a napilap, illetve országos ingatlanportálok a legmegfelelőbbek erre a célra. Mielőtt megfogalmaznád hirdetésedet, böngéssz a hasonló hirdetések között, nézd meg, mások hogyan csinálják.

3. Milyen a jó apróhirdetés?

Apróhirdetés esetén a szöveg mennyisége korlátozott, ezért először minden alapadatot írj össze – városrész, akár utca, emelet, négyzetméter, szobák száma, fűtés típusa, az ingatlan állapota – majd jöhetnek az extrák: erkély, panoráma, szigetelés, garázs… stb. Jelezd, hogy tulajdonostól vásárolható meg! Érdemes kicsit többet költeni a hirdetésre, ha bármilyen megkülönböztetést, kiemelést kaphatunk a hasonló ingatlanok között.

4. Hirdetés ingatlanportálon

Weboldalon történő hirdetés esetén sokkal több szöveget írhatunk, de a kevesebb, néha több! Az alapadatok után lehetőségünk van az ingatlan előnyeit kiemelni, a környéket, a közlekedést bemutatni, de a hirdetés szövege inkább legyen frappáns és figyelemfelkeltő, mint túlságosan hosszú és terjengős. Érdeklődj, milyen lehetőségeid vannak arra, hogy hirdetésedet kiemeld a többi közül, érdemes áldozni arra, hogy folyamatosan előtérbe helyezzük az ingatlant – a nézelődők bizonyítottan az első pár oldalt böngészik át a legalaposabban!

 

5. Jó fotók – sokszor ezen áll vagy bukik

A jó fényképek meghatározóak, hiszen az első benyomás nagyon fontos. Tegyél fel minél több képet! Ezek legyenek a lehető legjobb minőségűek, ha neked nincs, inkább kérj kölcsön egy digitális fényképezőgépet, ne elégedj meg homályos, fakó képekkel. A képek készítése előtt rakj rendet, takaríts ki, a túlságosan személyes tárgyakat tedd el. Fotózz le minden helyiséget több szögből, természetes fénynél, de ne a bútorokat fotózd! A vevőket az ingatlanból kihozható lehetőségek érdeklik. A képek mutassák meg a burkolatokat, a nyílászárókat, családi ház esetében a homlokzatot és a kertet/telket is. A legjobb fotót tedd az első helyre, ez dönti el ugyanis, hogy rákattintanak-e hirdetésedre vagy sem.

6. Készíts alaprajzot!

Az egyik fotó helyére tölthetünk fel alaprajzot (rajzolhatjuk magunk is), amivel sok kérdéstől mentesíthetjük magunkat, felesleges hívásoktól kímélhetjük meg az érdeklődőket. A hirdetés szövegében jelezhetjük azt is, milyen átalakítási lehetőségek rejlenek (lehetséges kibontható falak, szobák leválasztása, egybenyitása… stb.) az ingatlanban, így még inkább elgondolkodtathatjuk a vevőket!

7. Kísérd figyelemmel a hirdetést!

A hirdetés feladásánál olvassuk el figyelmesen a tudnivalókat. Hirdetésünk korlátozott ideig érvényes, azaz bizonyos idő után (általában 30-60 nap) meg kell hosszabbítanunk, ha még mindig aktuális. Erről az ingatlanportál email-ben értesít bennünket, figyeljünk erre, mert, ha inaktív lesz a hirdetésünk, hiába várjuk a hívásokat!

8. Figyeljük a statisztikát

Az ingatlanportálokon nyomon tudjuk követni, hányan nézik meg ingatlanunkat. Időről-időre ellenőrizzük ezt a statisztikát. Ha azt látjuk, hogy sokan kattintottak rá, de a telefonunk mégsem csörög, gondoljuk végig, mi lehet-e baj? Valószínűleg magas az ár, vigyük kicsit lejjebb az összeget!

9. Fontos a változatosság

Érdemes időről-időre lecserélnünk fotókat (főként az első képet), kicsit változtatni a szövegen, hogy az olyan keresőknek se essen ki a látószögéből az ingatlan, akik első alkalommal valamilyen oknál fogva nem vették számításba. A módszeres vevőjelöltek lelkesen vetik rá magukat minden új hirdetésre, ezért jó, ha szánunk időt a hirdetés „felfrissítésére”.

 

Exit mobile version