Állj ki te is a budapesti közlekedésért!

kerekparosklub.hu | 2014. November 24.
Közös felhívást tett közzé a Levegő Munkacsoport, a Kerékpárosklub és a Critical Mass, szerintük sokat fejlődött az utóbbi időkben a budapesti tömegközlekedést, de veszélyben látják az eredményeket.

A javulást a következő kérdéssorozattal demonstrálták:

“Olcsóbb lett a bérleted drágulás helyett? Automatából is megveheted 30 méteres sorban állás helyett? Akár éjfélkor is? Akár ott is, ahol még soha? A telefonod megmondja, pontosan hány perc múlva érsz be a munkahelyedre tömegközlekedéssel? Üzenetet kapsz, ha nem jár a buszod? Ráadásul a metrón is megkapod, mert végre van rajta térerő? Éjszaka hamarabb jutsz haza BKV-val, és nem kell taxiznod? Ha mégis, akkor normális autóval, amin kártyával fizethetsz? Még beugorhatsz a pékségbe, mert a kijelző szerint csak 6 perc múlva jön a buszod? Ami télen meleg, nyáron hűvös, a többségük már normálisan néz ki, és a füstöt sem okádja? Folyamatosan állnak üzembe az új buszok, trolik, villamosok?
 
A buszon nem csak ellenőr vár, hanem jegyárusítás is? Kevesebb a kimaradt járat? Dugóban araszolás helyett buszsávon utazhatsz munkába? A villamosod hamarabb ér célba? Akár füves pályán? Már a metrón bemondják, ha mégsem jár? Meg úgy általában jobb az utastájékoztatás, mint régen? Végre nem csak a buszsáv és az autók között egyensúlyozva szabályos a kerékpározás? Nem kell bringával keringened egy egyirányú utca miatt? Bringasávos lett az utad? Felteheted a biciklid a buszra vagy villamosra hegymenetben? Bubival is mehetsz, ha úgy gyorsabb? Egyre ritkábban lakatolsz villámhárítóhoz, gázcsőhöz és padokhoz, mert támaszok nőttek ki a földből?”

Majd cselekvésre szólítanak fel, hogy mindez így is folytatódjon tovább:

 
Te hogy emlékszel? Vajon régen sokkal jobb volt a budapesti közlekedés? 
Szerintünk éppen most kezd kényelmessé és szerethetővé válni. Ugye kiállsz mellette, amikor felszántanák? 
 
Mert akkor vigyázat, az ajtók záródnak! A fővárosi közgyűlés november 26-án dönthet a BKK feldarabolásáról, majd megálmodójának leváltásáról. 2010 óta végre nem egymás mellett működő sóhivatalokon, inkompetens vezetőkön és hatalmi játszmákon múlik, hogy reggel beérsz-e a munkába. Most lehet, hogy megint így lesz. Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.
 
Ha úgy döntesz, kiállsz a BKK mellett, jelezd hozzánk hasonlóan egy rövid és udvarias lakossági levéllel Tarlós István főpolgármesternek és a fővárosi képviselőknek címezve. Másold be az alábbi címlistát a levelezőprogramod “címzett” mezőjébe:
 
Tarlós István főpolgármester ,
Borbély Lénárd (Fidesz) ,
Bús Balázs (Fidesz) ,
Csárdi Antal (LMP) ,
Bácskai János (Fidesz) ,
Bagdy Gábor (Fidesz) ,
Hoffmann Tamás (Fidesz) ,
Kocsis Máté (Fidesz) ,
Láng Zsolt (Fidesz) ,
Nagy Gábor Tamás (Fidesz) ,
Tóth József (MSZP) ,
Trippon Norbert (MSZP) ,
Gajda Péter (MSZP) ,
Geiger Ferenc (Civil Szervezetek) ,
Gy. Németh Erzsébet (DK) ,
Hajdu László (DK) ,
Hassay Zsófia (Fidesz) ,
Horváth Csaba (MSZP) ,
Karácsony Gergely (PM) ,
Karsay Ferenc (Fidesz) ,
Kovács Péter (Fidesz) ,
Kovács Róbert (Fidesz) ,
Orbán Gyöngyi (Fidesz) ,
Pokorni Zoltán (Fidesz) ,
Riz Levente (Fidesz) ,
Szabados Ákos (MSZP-DK-Együtt-PM) ,
Szaniszló Sándor (MSZP) ,
Székely Sándor (Együtt) ,
Szentgyörgyvölgyi Péter (Fidesz) , Tokody Marcell (Jobbik) ,
Ughy Attila (Fidesz) ,
Vattamány Zsolt (Fidesz) ,
Wintermantel Zsolt (Fidesz)
 
 
A mi levelünk, amit akár be is másolhatsz, vagy ha van időd, írhatsz mást is, de ne legyél goromba: 
 
Kedves Főpolgármester Úr, Tisztelt Képviselők!
 
Kérjük, ne csökkentsék a BKK hatásköreit, mert a létrehozását követő nehézségek után végre kezd beérni a közlekedési szolgáltatások fejlesztése és összehangolása. Hagyják helyén jelenlegi vezetőjét, ezzel is elismerve teljesítményét, biztatást adva munkatársainak is, hogy érdemes jó munkát végezni a városért. Van még min javítani, de most jó irányba tartanak: ne dobják ki, amit eddig felépítettek, ne kezdjék újra a nulláról.
 
Köszönettel,
 
 
Köszönjük a segítségedet:
 
Lukács András
a Levegő Munkacsoport elnöke
 
László János
a Magyar Kerékpárosklub elnöke
 
Kürti Gábor és Sinka Károly 
Critical Mass Budapest
Exit mobile version