Lezajlott a Paris Fashion Week, mutatjuk a legszebb haute couture kollekciókat!

Benecz Judit | 2017. Július 08.
Armani Privé – A fény és a sötétség különleges játékát hozta el kollekciójában Armani. Bár a kollekció alapvetően sötét színekkel dolgozik, a

Az haute couture kollekciók a divattervezés és a szabászat legmagasabb szintét képviselik, szemkápráztató látványban pedig a most véget ért, 2017 őszi/téli párizsi divathéten sem voltunk híján. Igaz, a divatházak jelentős része tette le a voksát a nappali öltözékek mellett (pl. Viktor&Rolf, Chanel vagy Jean Paul Gaultier), anyaghasználatban és kidolgozottságban semmit sem maradtak el a klasszikus, nagyestélyis szetteket felvonultató bemutatóktól (pl. Elie Saab vagy Gui Pei).

Témaválasztásuk ráadásul sokszor meglepő részletekkel gazdagította az általános elképzelést arról, mi is való egy haute couture kifutóra. Láthattunk pom-pomos téli sapkát, variációkat pufi dzsekire és számos példát arra, hogy a régi idők öltözékei miként inspirálhatják a mai, modern nő öltözködését.

Jean Paul Gaultier

A kollekció témája a síelés volt, ami talán nem olyan drámai eredményt nyújtott, mint Ulyana Sergeenko kosztümös filmeket idéző ruhái, mégis sikerült némi misztikumot keverni a Fair Isle mintás pulóverek, téli sapik és szőrös yeti-csizmák közé az itt-ott felbukkanó, keleties mintákkal. A ruhák döntő része nélkülözte a mély kivágásokat és a magas szoknya hasítékokat, az egész kollekció így módfelett visszafogott és inkább ízlésesen rétegezett volt.

jean-paul-gaultier1
jean-paul-gaultier2
jean-paul-gaultier3
jean-paul-gaultier4
jean-paul-gaultier5
jean-paul-gaultier6
jean-paul-gaultier7
jean-paul-gaultier8
jean-paul-gaultier9
jean-paul-gaultier10

Viktor&Rolf

Látványos performanszban most sem volt hiány a divatház bemutatóján, ezúttal óriási babafejeket viseltek a modellek, akik közül ketten férfiak voltak. A kollekciót végig nézve pedig megnyugvással konstatálhatjuk: létezik a téli pufi dzsekiknek egy sokkal érdekesebb és fantáziadúsabb változata is annál, amikkel az átlag butikokban találkozhatunk.

A környezet, a látvány befolyásoló hatását érzékeltetvén a ruhákat kétszer is bemutatták, egyszer a színpompás babafejekkel, egyszer pedig azok nélkül sétáltak végig a modellek a kifutón. Ez utóbbi szó szerint egy kitárulkozó aktus volt, ugyanis a testes kabátok széthúzásával láttatni engedték nem csak az alatta megbújó öltözékeket, de a kabátok gondos elkészítésének nyomait is.

viktor-rolf1
viktor-rolf2
viktor-rolf3
viktor-rolf4
viktor-rolf5
viktor-rolf12
viktor-rolf22
viktor-rolf33
viktor-rolf44
viktor-rolf55

Ulyana Sergeenko

Ilyenek lehetnének a ruhák egy II. Világháború idejében, valahol Európában játszódó kosztümös kémfilmben – ha azt Hollywoodban rendeznék és szerelmi történet kerekedne belőle. Hogy a hősnőnk lenne-e az, akit meg kell menteni, vagy ő lenne a megmentő, a ruhákat látva kérdéses, könnyen lehet, hogy inkább ez utóbbi felé ívelne a sztori.

Bár a kollekció jó része nappali viselet, a ’40-es évek hangulata, a szőrmék, a bőrkesztyűk és kalapok olyan glamúrt kölcsönöznek, amitől bárki úgy érezheti, ő maga lesz Marlene Dietrich.

ulyana-sergeenko1
ulyana-sergeenko2
ulyana-sergeenko3
ulyana-sergeenko4
ulyana-sergeenko5
ulyana-sergeenko6
ulyana-sergeenko7
ulyana-sergeenko8
ulyana-sergeenko9
ulyana-sergeenko10

Valentino

Bár tobzódott a Valentino couture kollekciója a lenge, áttetsző muszlin anyagokban, összességében inkább a visszafogott divatirányzat volt rá jellemző. Hosszú ujjrészek, földik érő szoknyák, dekoltázst takaró ruhák, amelyek közül a kollekciót meghatározó darabok itt is a nappali viseletek közül kerültek ki. Nem véletlenül, hiszen a Vatikán, az egyházi normák és rituálék ihlették. A kollekció darabjai jó példák lehetnek arra,  hogyan lehet ez öltözék lezser úgy, hogy a slampos helyett az elegáns szó jut eszünkbe, és hogyan lehetünk színesek felesleges harsányság nélkül.

valentino1
valentino2
valentino3
valentino4
valentino5
valentino6
valentino7
valentino8
valentino9
valentino10

Chanel

Az ívelt vállkialakítású kabátokkal, a Coco Chanel által is hordott keménykalapok színben és anyagban hozzájuk illeszkedő újszerű változataival és a bemutató második felét uraló alkalmi ruhákkal csak egy a gond – nem láthatjuk őket testközelből. Azok kidolgozása ugyanis a legapróbb részleteik tökéletes, hirdetve a tucatnyi mester kezének munkáját, akik a tollak, rátétek, hímzések és pliszék vagy épp a csizmák elkészítéséért feleltek.

A Chanel esetén borítékolható az is, hogy a divatbemutató helyszíne, dekorációja is nagyszabású és különleges, így volt ez most is. Karl Lagerfeld ugyanis az Eiffel torony kicsinyített – bár így is gradiózus – mását álmodta a kifutóra. És ha ő valamit megálmodik, az úgy is lesz.

chanel1
chanel2
chanel3
chanel4
chanel5
chanel6
chanel7
chanel8
chanel9
chanel10

Christian Dior

A Dior-ház kreatív igazgatója, Maria Grazia Chiuri az utazás témája köré építette fel couture kollekcióját, amelynek darabjai nagy mértékben merítettek ihletet Christian Dior 70 évvel ezelőtti terveiből. A divatház ugyanis idén ünnepli megalapításának 70. évfordulóját, így természetes volt, hogy a couture kollekció is tisztelegni fog névadója kreativitása előtt.

A Dior szürkéje erősen jelen volt a kollekcióban, aminek darabjaiba némi maszkulin keménység is keveredett, ez azonban inkább juttathatja eszünkbe a feminizmus modern változatát, mint férfias vonásokat. Végtére is egy világot felfedezni kívánó, önálló nőnek szüksége is van némi keménységre az életben.

christian-dior1
christian-dior2
christian-dior3
christian-dior4
christian-dior5
christian-dior6
christian-dior7
christian-dior8
christian-dior9
christian-dior10
christian-dior11

Alexander Vauthier

Asszimetrikus fazonok, magasan sliccelt ruhák, szexi kivágások – ’80-as évek minden érzéki részletét beletette Alexandre Vauthier kollekciójába. A magenta színű fényben úszó, bulihangulatot árasztó teremben a modellek egy cikk-cakk formájú kifutón lépdeltek végig, mintha csak a tömegen akartak volna áttörni a táncparkettig.
Alkalmi ruhái nem (csak) vörös szőnyeges eseményekre valók, az azokat követő partikra, fogadásokra és privát bulikra válhatnak belőlük igazán ütés szerelések azon kevesek számára, akik megengedhetik maguknak az haute couture luxusát.

alexandre-vauthier1
alexandre-vauthier2
alexandre-vauthier3
alexandre-vauthier4
alexandre-vauthier5
alexandre-vauthier6
alexandre-vauthier7
alexandre-vauthier8
alexandre-vauthier9
alexandre-vauthier10

Atelier Versace

Az Atelier kollekciókat leginkább a diszkréció jellemzi, ugyanis azok java része sohasem kerül a divatbemutatók forgatagába. Csak és kizárólag egy zárt kör tekintheti meg őket, azok, akik aztán meg is vásárolják majd őket, kikerülvén a kamerák által követett felhajtást. Ha szerencsénk van, némely be nem mutatott darabot  láthatunk majd egy későbbi vörös szőnyeges eseményen, másik részük azonban távol marad ettől és egy szűk társadalmi elit csillogását szolgálja majd.

Donatella Versace 19 ruhához engedte közel a nagyérdeműt a divathét alatt, ezekhez az ihletet saját, 1998-as, a középkorból táplálkozó kollekciója adta. Bronzos, fémes csillogás, kristályokként tündöklő rátétek, szexi, semmi mással össze nem keverhető fazonok – kis csokornyi bizonyíték rá, hogy a tervezőnő egy igazi zseni.

atelier-versace1
atelier-versace2
atelier-versace3
atelier-versace4
atelier-versace5
atelier-versace6
atelier-versace7
atelier-versace8
atelier-versace9
atelier-versace10

Armani Privé

A fény és a sötétség különleges játékát hozta el kollekciójában Giorgio Armani. Bár – meglepő módon – alapvetően sötét színekkel dolgozott, a világos részletek, a minták és rátétek tökéletes ragyogást adtak a ruháknak, mellőzve ezáltal mindennemű komorságot. A fekete estélyi ruhák fénylő anyaga, csillogó részletei a lágy textilek fodrozódásával egyszerre tette a ruhákat könnyeddé és roppant kifinomulttá.

armani-prive1
armani-prive2
armani-prive3
armani-prive4
armani-prive5
armani-prive6
armani-prive7
armani-prive8
armani-prive9
armani-prive10

Iris van Herpen

3D nyomtatási technológiát is felhasználó, futurisztikus ruháival a holland divattervező még mindig egyedi kivételnek számít az haute couture divatházak sorában. Anyaghasználata, a ruhák elkészítésének módja messze túlmutat a hagyományos módszereken, fodrokkal, hullámzó részletekkel gazdagított ruhakölteményei így még véletlenül sem számítanak hétköznapi daraboknak.

A mostani kollekciót a víz és a levegő ihlették – és ez anélkül is érződik a ruhákon, hogy olvasni kellene róluk. Az organza lágy hullámzása, mintha csak a víz hullámzása vagy a levegő libbenő mozgása lenne. Vagy egyszerre mindkettő.

iris-van-herpen1
iris-van-herpen9
iris-van-herpen2
iris-van-herpen3
iris-van-herpen8
iris-van-herpen10
iris-van-herpen
iris-van-herpen5
iris-van-herpen6
iris-van-herpen7

Elie Saab

Elie Saab most a középkori hercegnők világába repített minket, hogy újabb ihletforrást merítsen ruháihoz, amelyek mindegyike olyan egyedülállóan gyönyörű, hogy a kollekció egymagában gondoskodni tudna az elit tagjainak vörös szőnyeges öltözékeiről a következő szezonban.

elie-saab1
elie-saab2
elie-saab3
elie-saab4
elie-saab5
elie-saab6
elie-saab7
elie-saab8
elie-saab9
elie-saab10

Guo Pei

Legújabb kollekciójában Guo Pei a klasszikus haute couture sziluettek formavilágából merített ihletet, amelyek abba a régmúltba repítenek, amikor szebb volt a világ és szebbek voltak a ruhák is – vagy legalábbis így emlékszünk vissza rá. Néhol már a kosztümös filmek romantikáját juttathatja eszünkbe a földet söprő estélyik, a test vonalát követő vagy épp sellőfazonú ruhák. Míg azonban a sziluettek a régi időkből táplálkoznak, az anyaghasználat modern és csillogó. A ragyogó ruhákhoz a modellek ráadásul a Chopard drágakövekkel kirakott ékszercsodáit viselték, amelyek olyan exkluzív luxust hintettek a kollekcióra, hogy attól még a legmagasabb körökben is leeshet a hölgyek álla.

guo-pei1
guo-pei2
guo-pei3
guo-pei4
guo-pei5
guo-pei6
guo-pei7
guo-pei8
guo-pei9
guo-pei10
guo-pei11

Zuhair Murad

Végül jöjjön az álomszerű estélyiruhák másik nagyágyúja, Zuhair Murad, akiben ismét nem kellett csalódni. Kollekcióját az 1800-as évek végének szexszimbólumai, a Gibson-lányok ihlették, de a visszatekintés igazán “csak” az első 12 ruháig tartott, utána éles váltással visszatért a pasztell színű, gazdagon díszített ruhakölteményekhez.

zuhair-murad1
zuhair-murad2
zuhair-murad3
zuhair-murad4
zuhair-murad5
zuhair-murad6
zuhair-murad7
zuhair-murad8
zuhair-murad9
zuhair-murad10
Exit mobile version