Így csinál szűzkurvákat a lányokból a közösségi média

Benecz Judit | 2017. Szeptember 14.
https://i-d.vice.com/en_us/article/how-womens-naked-selfies-have-become-commercialized-and-commodified

Jól kinézni és előnyösebb oldalunkat mutatni egy fotón nem bűn. Pláne, ha ország világ számára megosztjuk azt. Az azonban már elgondolkodtató, ha fiatal (és kevésbé fiatal) nők szimplán haszonszerzésből posztolnak magukról félpucér szelfiket.

2017-re alapvetés lett: a divat- és szépségiparban az insta-királylányok jelentős részének népszerűsége a dekoltázs mélységével egyenes arányban nő. Minél kevesebb valakin a ruha, annál több lájkot és követőket gyűjt össze vele.

Forrás: thinkstockphotos

Helló Fiúk – Helló Pénz

Időnk persze volt elég, hogy hozzászokjunk a (majdnem) fedetlen keblek látványához, az első Wonderbra hirdetések óta végülis eltelt már 23 év. Míg azonban a szexi pózolás kiváltsága sokáig a modellek amolyan “munkahelyi kötelessége” volt, addig mára a közösségi média ezüst tálcán kínálja a lehetőséget, hogy mi is szűrőkkel tuningolva pucsítsunk 0-24 a neten. A minta az évek alatt követőkre talált, a szexuálisan túlfűtött fotók pedig megszokottak, sőt, elvártak lettek.

A szemfülesek már évekkel ezelőtt meglátták a sikeres közösségi média profilban rejlő üzleti lehetőségeket és valódi hangadókká váltak, akiket százezrek vagy akár milliók követnek. Így van ez a divat, életmód és szépségápolás szentháromság terén is: az önjelölt megmondók nem csak a modellek, színésznők vagy celebek közül kerülnek ki. Bárkiből lehet véleményvezér, ha ráérez, milyen posztokkal és témákkal válhat népszerűvé szűkebb, majd egyre tágabb környezetében.

A sikernek pedig alapvető eleme a szexi beállás, a kihívó öltözködés, a formás idomok tökéletes szögből való fotózása. Egy Kardashian-féle pózzal bármit eladhatunk: ruhát, cipőt, népszerűsíthetünk üdülőparadicsomokat vagy akár fogyasztószereket is.

Tökéletes példa minderre Nikki Giavasis, az amerikai insta-híresség, aki a Forbes idei listájára is felkerült, amely 15 követésre érdemes véleményvezért mutatott be, akik a semmiből csináltak vagyonokat posztjaik segítségével.

A népszerűség ugyanis egy idő után vonzza a márkákat, a hirdetőket is, az ügyes villantások így ránézésre pillekönnyű módjává válnak a pénzszerzésnek. A véleményvezéreknek elég felvenni egy szexi pózt az eladandó termék vagy szolgáltatás társaságában, követőik zöme máris rákattan a témára, ami jó eséllyel generál majd forgalmat a megbízó számára. Cserébe pedig az illető pénzt kap. Lesarkítva: virágzik a divatba csomagolt szexipar, ahol csajok vetkőznek pénzért – épp csak az aktus marad el.

@jesseniavice szintén szerepelt a Forbes listáján

Elvárt erotika

A csajokat már nem csak a pasik vizslatják, a márkák legalább annyira ki vannak éhezve az erotikus domborulatokra, amelyekkel tökéletesen befolyásolják, milyen szépségideálok menték rendezzük össze az önmagunkról alkotott képet.

Afféle digitális szűzkurvákat termel ki a rendszer, akik önként és dalolva vállalkoznak rá, hogy ledobják a textil egy részét. Azt azonban nem árt elfelejteni, hogy lassítás ezen a pályán nincs. Mind a követők, mind a megrendelők elvárják a napi adagot a test látványából, idővel pedig egyre többet és többet követelnek.

Jó példa erre a Calvin Klein múlt évben indított akciója, ami arra ösztönzött mindenkit, mutassák meg, mit is csinálnak ők a márka alsóneműiben. A fantázia beindult, mára pedig bő 28000-en írták már posztjuk alá az #inmycalvins hashtaget önszántukból vagy némileg a márka által megtámogatott módon.

Nesze neked feminizmus

A női test árucikké degradálása igazi tömegjelenséggé vált, a helyzetet pedig a nők maguk is generálják. Sikerre, elismerésre vágyni természetes dolog, ha pedig azt látják, hogy az érvényesüléshez vetkőzni kell, sok esetben szemrebbenés nélkül megteszik.

Tökéletesség iránti vágyunk mérhetetlen, a megfelelési kényszert pedig a digitális közeg csak tovább erősíti a folyamatos posztáradattal, ami könnyen magával sodorhat bárkit.

Ellenpéldák persze mindenre vannak, a visszafogott öltözködés, mint irányzat is erősödik, számos saját véleményvezért termelve ki magából. A döntő többség azonban még nem ezt a vonalat követi, egy jól jövedelmező közösségi médiás profilt pedig bedönteni holmi erkölcscsőszös okfejtés miatt felettébb bátor húzás. Hiszen mégis, ki lesz az illető azután, hogy törli digitális önmagát?

Mentés

Exit mobile version