A filmeknek is megvan a maga sorsa. És szerencsére úgy látszik, az, hogy a jó ötletek elõbb utóbb megvalósulnak.
Alfred Hitchcock a feszültségkeltés nagymestere például a hatvanas évek végén sokat beszélgetett egy Larry Cohen nevű fiatal forgatókönyv-íróval, arról, hogy milyen izgalmas lenne egy thriller, melynek főszereplője a film története során végig kénytelen egy telefonfülkében maradni. Hitchcocknak nagyon tetszett az ötlet, és sok jó tippje is volt azzal kapcsolatban, hogy lehetne folyamatosan fenntartani a feszültséget. Az alkotótársak csupán egy alapkérdést nem tudtak tisztázni: mivel lehet valakit akarata ellenére egy fülkében tartani. Enélkül persze nem lehetett megírni a forgatókönyvet, a filmterv kútba esett, és a világ szegényebb lett egy izgalmas Hitchcock-filmmel.
És gazdagabb lett egy izgalmas Joel Schumacher-filmmel. Cohennek ugyanis majd negyven évvel később beugrott a megoldás: a közelben egy mesterlövész bujkál, aki a fülkében állóra céloz, és erről telefonon értesíti. Attól kezdve, hogy ez megvolt, minden egyszerűnek tűnt: és kevesebb, mint egy hónap alatt elkészült A fülke (Phone Booth, hazai bemutató: július 17.) forgatókönyve, melyben most már persze nem Cary Grant, hanem Colin Farrell játssza a főszerepet.