Kerek válasz

nlc | 2004. Június 30.
Bár a Citroën C3 megjelenésekor sokan a legendás Kacsa visszatértét ünnepelték, a C3 vezetõ formatervezõje, Donato Coco szerint nem a manapság divatos retro-hullám alakította a francia gyár népszerû modelljének formáját.






Kattints a képre!
A dizájner szerint „egyszerűen ma ez a Citroën válasza a kisautó-kérdésre”.

Lássuk hát, milyen is ez a válasz: csupa domborulat karosszéria, hatalmas, tiszta tekintetű fényszóró-szemek, pisze orr. Az ellenállhatatlanul bájos Citroën C3 nem követi a kisautók kategóriájában uralkodó divatszabványt, hanem a márka történetének meghatározó modelljeihez hasonlóan a maga útját járja. A gömbölyű C3 extravaganciája azonban korántsem öncélú marketingfogás: a karosszéria minden játékos megoldása jól körülírható gyakorlati előnyt szolgál.







Kattints a képre!
A meredek szélvédőoszlopban induló, majd egyetlen, egészen a hátsó lökhárítókig húzódó ívben megrajzolt tetővonal például hatalmas üvegfelületeket eredményez. Ez nemcsak abban segít, hogy a kisautóból minden irányban tökéletes legyen a kilátás, hanem abban is, hogy a C3 sokkal tágasabbnak, levegősebbnek hat, mint konkurensei. Tovább erősíti ezt a hatást, hogy az oldalsó ablakok alsó vonala meglehetősen alacsonyan fut, és ez a vonal is ívelt, akárcsak a tető. Ez a formatervezői geg egyszerre teszi légiessé, mégis masszívvá, biztonságot sugárzóvá az autó megjelenését.





Kattints a képre!



A C3 tervezői előtt láthatóan az a cél lebegett, hogy megteremtsék az ívek harmóniáját. Hogy ez sikerült-e? Csak vessünk egy pillantást az autóra, és a válasz egyértelmű lesz: sikerült.
Exit mobile version