Kondor Ádám szerzõi estje – Nov. 04.

nlc | 2004. Október 28.
A kortárs zene nem elvont lila köd, hanem élõ, érzelmekkel teli tapasztalat. Ha kíváncsi vagy arra, hogy ez igaz-e, válaszolj egy kérdésünkre, és pároddal nyerhetsz két belépõjegyet.

Bár fentebb már elmondtuk, a biztonság kedvéért még egyszer megemlítjük: a kortárs zene nem elvont lila köd, hanem élő, érzelmekkel teli tapasztalat. Ezt bizonyítja a kivételes tehetségű Kondor Ádám, aki zeneszerzőként azt vallja: “Nem riadok vissza




semmilyen perverziótól!” Kövesd a fluxus kiáramlását az Ernst Múzeumig.

Kondor Ádám szerzői estje
Ernst Múzeum
1065 Budapest
Nagymező u. 8.
2004. november 4. 19 óra


Közreműködők:
KLENYÁN CSABA
CSALOG GÁBOR
BERÁN KVARTET
(BERÁN GÁBOR, LAJHÓ BARBARA, MARKÓ JÁNOS, SZONTÁGH MÁRTON)

“Ha egy szóval kellene jellemezni darabjaimat, örülnék, ha ez a szó a “komplexitás” lenne. Ha két szóval, akkor “komplexitás és egyszerűség”. És ha valaki három szóval akarná leírni őket, az lehetetlen lenne könyvhosszúságú lábjegyzetek nélkül…”

Az “Egy kettős variációi” 2004-ben készült, a mai koncert előadói számára, számításba véve különleges zenei intelligenciájukat és virtuozitásukat. Julia Kristeva könyve, a “Soleil Noir” kínálta a mintát a darab számára, mind formai, mind a motívikus kidolgozottság tekintetében. De nem tudnám részletesen leírni azokat a technikákat, amelyeket használtam a szöveg zenébe fordítására; olyan volt, mint a szerelem folyamata, ahogy az ember fokozatosan birtokba vesz egy testet, egy női testet, egy szövegtestet… Nem riadtam vissza semmilyen perverziótól!”

A “S(avoir A(bsolu” elhunyt mesterünknek, Simon Albertnak állít titkos emléket. Késői meghajlás az ő abszolút tudása előtt. A darab első része több mint 100 rövid gesztusból vagy mondatból áll, melyek generálpauzákkal vannak elválasztva. Miután így beavatódtunk a zenei gondolkodás alapjaiba, készen állunk követni egy hosszú zenei gondolatmenetet, amely a félórás darab második részét alkotja. Végül új dimenziókba érkezünk, fizikailag és a zenei logika tekintetében is. A 2000-ben írt darab ajánlása Tamar Schubertnek, Thomas Regehlynek és az általuk létrehozott frankfurti Denkbar-Projektnek szól.
/Kondor Ádám/







Kondor Ádám (balra), Bogyay Katalin, Peter Sherwood
Kondor Ádám (1964, Budapest) a kortárs zene vezető magyar zeneszerzője. Budapesten a Bartók Konzervatóriumban és a Liszt Zeneakadémián tanult Kocsár Miklós ill. Szokolay Sándor növendéke volt. Döntő hatást gyakorolt munkásságára Mesias Maiguaschca és Jeney Zoltán valamint a nagy hegedűvirtuózok, Végh Sándor és Fenyves Loránd mesterkurzusai. Egy évig magántanítványa volt a néhai Simon Albert karmesternek és zenei gurunak. A Zeneakadémián rendszeresen látogatta Rados Ferenc és Kurtág György kamarazene óráit. A Bartók Konzervatóriumban tanított 2 évig, majd 1992-ben elhatározta, hogy idejét a zeneszerzésnek szenteli. Azóta szabadfoglalkozású zeneszerzőként dolgozik. 1999-ben Eötvös Péter ajánlására az Edenkoben Herrenhaus ösztöndíjával Németországban tartózkodott; ugyanebben az évben megkapta a Soros-alapítvány zeneszerzői díját. 2001-ben meghívást kapott az első, Petr Kotik által szervezett Ostrava New Music Days fesztiválra.

Kérdésünk: Kinek volt magántanítványa egy évig Kondor Ádám?

A válaszokat az alábbi e-mail címre küldd november 2-ig:

helio.biblos@chello.hu

Kérjük, hogy a levél tárgyának ezt írjátok: Kondor Ádám – megfejtés

A szervezők a helyes megfejtők között 5×2 darab jegyet sorsolnak ki a november 4-i koncertre.

Helio-Biblos Közhasznú Társaság
1142 Budapest,
Csáktornya u. 11/B.
Tel: 36-70-220-3547

Támogatók:
Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma
Nemzeti Kulturális Alapprogram
Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottság
Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület
Ernst Múzeum Budapest
Ahico Hungary Kft.
Nők Lapja Cafe
Exit mobile version