Szakemberek szerint idén nyáron az utóbbi éveknél többen utaznak majd belföldön, ennek következtében többen látogatnak majd a Balaton partjára is. Akik megteszik, olyan újításokra számíthatnak, mint a Coke Club által most összehozott fehér homokos „magyar tengerpart”, ami az egyik legnagyobb siófoki látványosságnak ígérkezik.
2009-ben több tényező is azt vetíti előre, hogy idén nyáron a szokásosnál többen választják majd a Balatont nyaralásuk célpontjául. A világgazdasági válság nyomán gyengülő forint drágává teszi a külföldi utazásokat. A válság hatására várhatóan a belföldi utazási célpontok kerülnek idén előtérbe. A Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint a belföldi főutazások legnépszerűbb célja a Balaton, hiszen az utazók 35,2 százaléka választja. A második helyen Észak-Magyarország áll 14,1 százalékkal és ezt követi az Észak-Alföld 10 százalékkal. A trendet tovább erősítheti, hogy éppen erre buzdítanak bennünket számos helyen, hiszen 2009 a Kulturális Turizmus Éve hazánkban, mely során a szolgáltatók színvonalasabbnál színvonalasabb kikapcsolódási lehetőségeket kínálnak.
Szintén a szűkebbre fogott nyaralási kasszáknak tudható be, hogy az utazók kevesebb szolgáltatásra szánnak pénzt, ugyanakkor azoktól magasabb színvonalat várnak el. Márpedig a Balaton az utóbbi években jelentős fejlődésen ment keresztül. Infrastrukturális fejlesztések zajlanak mind a strandok, mind a szállás- és vendéglátóhelyek terén, a tó vízminősége pedig évek óta kitűnő.
A siófoki Coke Club pedig most igazi fehér homokos „tengerpartot” hozott össze. Nem kell feltétlenül Varaderóra vagy Észak-Afrikába utazni azért, hogy gyönyörű környezetben, a képeslapokról ismert fehér homokon süttessük magunkat. És még csak nem is kellett uszályokkal a tengerentúlról ideszállíttatni több tonnányi homokot. A Balaton-part új nevezetessége ugyanis „magyar termék”, az egykori Pannon-tengernek köszönhetően Fehérvárcsurgón bányásszák 800-1200 méter mélyről.
A Balaton az utóbbi években visszanyerte régi vonzerejét. A belföldi vendégforgalom átvette a vezető szerepet, 2008-ban már 100-ból 58 vendégéjszaka a magyaroké volt. Nyaranta több százezren keresik fel a part menti üdülővárosokat – köztük az egyik leggyorsabban fejlődőt, Siófokot, ami 2008-ban a negyedik legnépszerűbb magyarországi úti cél volt. |
A tengerparti hangulat mellett a Coke Club 2009-ben ismét számos egyedi és különleges programot kínál. Az idei Coke Club – MTV Icon koncerteken ezúttal a Hungária, az Edda és Demjén Ferenc slágereit dolgozza fel 12-12 zenekar. Az előadókhoz még csatlakozhat egy-egy amatőr zenekar is. A www.cokeclub.hu weboldalon található pályázatra jelentkezhetnek azok az ifjú titánok, akik szeretnének több ezer ember előtt játszani a nagyok előtt.
Balaton.lap.hu »
Siófok.lap.hu »