Hétvégi mozitipp csajoknak: A csúf igazság

TóCsa | 2009. Október 01.
A Sony stúdiónál semmit nem bíztak a véletlenre, és A csúf igazságban összeeresztették a romantikus vígjátékok három nagyágyúját, a P.S. I Love You-val papírzsepigyárakat gazdaggá tevő Gerard Butlert, a Felkoppintvá-val a terheskismama-imázst szexivé varázsoló Katherine Heiglt, valamint a Doktor Szöszi megrendezésével divatot teremtő Robert Luketicet.

Nem mindenki hisz az ellentétek vonzzák egymást nevű párkapcsolati elméletben, de az kétségtelen, hogy a romantikus vígjátékok területén a forgatókönyvírók számára nem létezhet ennél hálásabb filmtéma. Már a Katherine Hepburn–Spencer Tracy-páros tökélyre fejlesztette a receptet (pl. Ádám bordája), így Hollywoodban ma már pusztán annyi a dolguk a filmkészítőknek, hogy az alapsztorit mindig az adott kor igényeihez igazítsák, elhelyezzenek benne pár jó viccet, és a főszerepekre találjanak két vonzó, a kamera előtt egymással is összeillő párt alkotó sztárt.

 

A helyszín egy bulvármagazin tévéstúdiója (a médiánál kevés divatosabb szakma van manapság…), ahol a csökkenő nézettség miatt bajba került producer (Heigl) kénytelen elviselni az új hímsoviniszta műsorvezetőt (Butler), aki az olykor egészen közönséges beszólásaival számos új nézőt szerez a műsornak. Aki élete során látott már kettőnél több romkomot, az biztosan könnyedén kitalálja, mi következik ezután, de ezt a műfajt nem az újdonság varázsáért szeretjük. A viccek nagy részét a klasszikus férfi-női értékrend ütköztetése szolgáltatja, vagyis az, hogy míg a nők szinte mindenben a romantikát, addig a férfiak mindenben a szexet keresik. Persze számos kaland után kiderül, hogy a helyzet ennél azért jóval árnyaltabb, a happy end pedig egy percig sem kérdéses.

Luketic a műfaj szabályaival akkor megy csak szembe, amikor elkerüli a kötelező vicces mellékszereplők használatát, és teljes mértékben főhősei sármjára támaszkodik, az pedig mindenképp Heigl és Butler érdeme, hogy így is képesek másfél órára lekötni a figyelmünket, és a kiszámítható eredmény ellenére végig szurkolunk értük. A poénok nagy része működik, egyedül azért kár, hogy Katherine megpróbálja letaszítani Meg Ryant a trónról egy éttermi orgazmusjelenet eljátszásával, ám egyelőre nagyon messze vagyunk még attól, hogy a Harry és Sally ominózus jeleneténél bárki is jobbat tudjon.

A film címe: A csúf igazság
Eredeti cím:
The Ugly Truth
Szereplők: Gerard Butler, Katherine Heigl, Eric Winter, Cheryl Hines
Rendezte: Robert Luketic
A film hivatalos honlapja »
Forgalmazza: InterCom

Csúf igazságok

Távol a mennyországtól

A hazugság: hosszú évek után, egy ideális kertvárosi családot felépítve fedezi csak fel Cathy Whitaker (Julianne Moore), hogy régóta elhidegült férje (Dennis Quaid) a férfiakhoz vonzódik. Minden nő rémálma.

A megoldás: szerelembe esés egy fekete férfival (ami az ötvenes években még felháborítónak számított), majd a kikerülhetetlen válás.

Két tűz között

A hazugság: Harry Tasker (Arnold Schwarzenegger) látszólag a világ legunalmasabb, már túl rendes és dolgos családapája, és még a felesége (Jamie Lee Curtis) sem tudja róla, hogy titokban évek óta a CIA legmenőbb titkos ügynöke.

A megoldás: ha a nő kalandra vágyik, meg kell kapnia. Harry eleinte csak kényszerből vonja be az őt leleplező feleségét a munkába, de utóbb kiderül, hogy akár hasznos segítség is lehet. Tanulság: a munka nem lehet akadály a szerelemben.

A Keresztapa

A hazugság: Kay Adams (Diane Keaton) csak azért szereti meg a katonaszolgálatból hazatérő Michael Corleonét (Al Pacino), mert másnak tűnik, mint a maffiózó családja, de az olaszoknál nem illik különcködni, és a család erejével még egy szerető feleség sem veheti fel a versenyt.

A megoldás: miután Michaelt is bevonják a család sötét üzleti ügyeibe, Kay próbál elhatárolódni, de aztán behódol férje előtt. Persze ezt nem lehet sokáig bírni…

Ronda ügy

A hazugság: Kyle Fisher (Jon Favreau) a barátaival csak egy ártalmatlan kis legénybúcsúra indul Las Vegasba a jövendőbeli felesége (Cameron Diaz) tudomása szerint, ám a prostival és drogokkal feldobott parti először vad orgiába, majd a prostituált és egy biztonsági őr életébe kerül. Persze ezt nem tudhatják meg otthon…

A megoldás: egy mindenáron házasodni vágyó nőt még az sem akadályozhat meg céljai beteljesítésében, ha a párjáról kiderül, hogy többszörös gyilkos.

Rosemary gyermeke

A hazugság: a mostanában mindenkinél aktuálisabb Roman Polanski klasszikusában a férj (John Cassavetes) a fényes karrier érdekében egy sátánimádó szekta tagja lesz, és segítségükért cserébe saját születendő gyermekét is felajánlja a csoport sötét céljai érdekében, persze a felesége (Mia Farrow) tudta nélkül.

A megoldás: az anyai ösztönök mindennél erősebbek, és még akkor is győznek, ha a sátán porontyáról van szó.

Kettős kockázat

A hazugság: Libby Parsons (Ashley Judd) tökéletesnek hitt élete egy vitorlázáson ment gajra, amikor férjét elnyelik a hullámok, és a rendőrség többévnyi börtönbüntetésre ítéli őt a meggyilkolásáért. A gond csak az, hogy utólag kiderül, a férj közben vígan élte tovább életét egy új személyazonossággal.

A megoldás: az amerikai jog rendelkezései szerint egy bűn elkövetéséért kétszer nem lehet elítélni ugyanazt az embert, és mivel Libby letöltötte a férje meggyilkolásáért járó időt, ezek után akár a nyílt utcán is főbe lőheti büntetlenül…

 

 

Exit mobile version