A 10 legkínosabb dolog a tévében

Hivatalos Néző / Zoli | 2011. November 14.
Leadják valaha Delhusa Gjon feleségkereső műsorát? Mire használja a sértett Ördög Nóra az X-Faktort? Fel tudtok idézni egyetlen sikeres és/vagy színvonalas Hajdú-műsort? Íme a cikilista.

Első helyezett: Delhusa Gjon még mindig nem keres feleséget

2010 júniusában kezdték el toborozni az arajelölteket az albán gyökereire büszke (Nika se perimeno) énekesnek. A műsor el is készült, de másfél éve dobozban pihen, sorra előzte be X-Faktor, Való Világ, Csillag születik, miközben a nyilatkozók egyre bizonytalanabbul nyilatkoztak arról, hogy mikor mutatják be. Mindenesetre most egy új Csillag születik indulását jelentették be.
Legutóbbi azt ígérték, hogy idén ősszel jön az RTL-en a műsor. Az állítás első fele alig két hét múlva már megdől, ennyi van még hátra az őszből, sőt nyilván nem eresztik rá sem a VV-, sem az X-Faktor fináléira.  Friss iparági pletykák szerint a Poén! csatornából Prizma névre átkeresztelt tévé lehet az új médiatörvény által már engedélyezett RTL2. Át is veszi a Cooltól a Való Világ kísérőműsorát, más anyagokkal egyetemben. Na, innen már csak egy lépés, hogy a másfél éve szingliségben konzervált Gjon is itt keressen asszonyt, ami minimum kiszúrás, hiszen neki a legnézettebb adón ígértek szereplést, nem egy pici, friss csatornán.

 

Ezüstérem: Ördög Nóra keresztes háborúja az újságírók ellen

Velejárója a televíziós műsorvezetésnek, hogy az embert adott esetben milliók látják és véleményt alkotnak róla. E vélemények a sajtóban is helyet kapnak, például szóvá teszik, ha egy műsorvezető végtelenül megjátszott, maníros módon viselkedik, és a lírai daloknál könnyektől csillogó arcát belefordítja a kamerába, sőt közli is, hogy ő úgy meghatódott, sír, nincs mit tenni, sír! Belesír a kamerába, büszkén.
Aztán elolvassa a véleményeket, erről meg például arról, hogy az élő adás esetleg nem minden elemében élő, meg hogy előfordul, hogy a stylist előnytelen ruhát ad rá, nem beszélve a frizuráiról – és feladatának érzi, hogy a másra szánt műsoridőben e véleményeket kikérje magának.
Az X-Faktor ugyanis lassan kezd átalakulni egy abszurd hisztifolyammá: amint vége egy-egy dalnak, bejön Ördög Nóra, és közli, épp melyik újságra van megsértődve. Külön permance-okat rendez, egyre nagyobb elánnal, egyre kínosabban „üzenget”. Holott itt a főszerep a versenyzőké és a mentoroké – Ördög Nóra viselkedése pont olyan, mintha a labdaszedő követelné a Roland Garros-trófeát. A labdaszedő akkor végzi jól a dolgát, ha észre sem vesszük, hogy ott van, ha gördülékenyen gyűjti be és adja ki a labdákat, ha nem akasztja meg a játék menetét.

Bronzérem: Hajdú Péter és Alekosz egymásra találása

Hajdú ma a TV2 arca, egyszersmind a csatorna eddigi legnagyobb bukása, az ÖsszeEsküvők című vakond-műsor (most a nézettségről beszélek) első számú felelőse. Öngyilkos döntés volt a TV2-től, hogy Hajdú Péterhez idomult a korábban többre hivatott társaság. A hiperdrága anyósos műsort még a Film+ is képes megverni, a showman (az, hogyne) pedig azzal próbál nézettséghez jutni, hogy Fekete Pákó becsinált a műsorában. Ott röhigcséltek a „sz*rnom kell” felkiáltással kirohanó Pákó hűlt helye fölött, nyomozati jelleggel még a maga után hagyott széket is szagolgatva. Tényleg, ez már mindennek az alja… lenne.
Ha nem jött volna az Alekosz-csavar. E helyt is már méltattuk, amikor egy láthatóan komoly mentális fekvőrendőrökkel nehezített életvitelű figurából az RTL-en az ország bohócát faragták. De ez lezárult, és a végén lakás, autó, tízmilliók voltak a mérleg másik serpenyőjében. Így sem fair, de legalább van (volt) esély a reparációra. Erre Hajdú áthívta a bukóréce anyósos műsorba Alekoszt. Ez két dolgot jelent: egyrészt megint azt mutogatják a tévében, hogy hogyan táncol a sánta, hogyan lép bele a kutyagumiba a vak, hogyan használja ki egy másik csatorna is a szerencsétlen fiatalembert és az ő baját. Másrészt pedig pénz az ablakban, Alekosz az ÖsszeEsküvők-rezidencia után majd a bíróságra járhat és a pereskedés végén, ne legyen kétségünk, a pont ilyen esetekre készített szerződése alapján vissza is veszik tőle az RTL-es nyereményeit. Örülhet, ha mindent vissza tud adni – ha nem, akkor könnyen mínuszos is lehet ez a kanyar.

A mezőny további tagjai:
4. Felvételről bejátszott részek az elméletileg élő X-Faktorban: a közös produkcióról már az RTL is bevallotta, hogy nem élőben megy, de immár a versenydaloknál (például Muri Enikő produkciójánál) is felmerült a gyanú, hogy korábban rögzített elemekkel keverték az előadást.

5. Spermával összekent kilincs az ÖsszeEsküvőkben:
igen, ez az, ami, nincs róla többet mit mondani.

6. Az 1956-os forradalomról való megemlékezés október 23-án a TV2 Tényekben
olyan jelentéktelen kis intermezzo volt, hogy az erről szóló tudósítást még a kaposvári orgonavirágzás is megelőzte. Tények, ugyebár.

7. Grespik László a Heti Hetes castingján:
Eleve a humor „nagyágyúi” megjelölésről is komoly vitát lehetne folytatni, de hogy mindezek mellé-közé még beülne a közigazgatás Alekoszba oltott Mr. Beanje, az azért már tényleg sok. Főleg, ha belemennek.

8. A Zsaruvér eltemetése: A TV2 a pre-Hajdú időszakban még néha egészen úgy nézett ki, mintha ott értenének a szakmához. Kitalálták például, hogy péntek este minőségi krimisorozatokat adnak, Hawaii Five-O és Zsaruvér, stabilan, volt nézettség is mindehhez. Aztán A Nagy Duett kedvéért (itt már Hajdú volt a sztár, épp csak énekelni meg táncolni nem tudott) mindkét szériát az első évad közepén levették. A Zsaruvér azóta se jött vissza, a Hawaii pedig összevissza, hol este, hol szombat délután bukkan fel. Pompás húzás volt!

9. Bér-kukoricatolvajok a Naplóban: Előbb Barczai Gabi, a Napló riporternője lefizetett három becsületes munkást, hogy kamerája előtt játsszák el, hogy ők lefülelt kukoricatolvajok, majd még vissza is ment a csőszhöz, mű-felháborodással mikrofont tolva az orra alá, hogy miért csapta be őt. Csak a harmadik körben ismerte el a csatorna, hogy Barczai Gabi sáros a dologban.

10. Fülsértő reklámok: A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság öt csatornánál már vizsgálódik – és jól teszi. Ha van ostoba, buta, rossz gyakorlat a televíziókban, akkor az a direkt csutkáig feltolt hangerő a reklámszünetekben. És csak a rend kedvéért: minél hangosabban üvölt az arcomba a hüvelygomba, annál gyorsabban, sőt pánikszerűen kapcsolok át másik csatornára. 

Exit mobile version