Kitiltották a mobilozó vendégeket egy kávézóból

je | 2012. Április 18.
A cigi után a mobil a következő: nem szolgálja ki egy kávézó a telefonáló vendégeket. Magyar vendéglátósokat kérdeztünk, őket zavarják-e a telefonálgató vendégek.
Tiltsák ki a mobiltelefont is a kávézókból?

„Nem szolgálunk ki, ha rendelés közben telefonálsz” – ezt írta ki Darren Groom, egy angol (egészen pontosan) norwitchi kávézó tulajdonosa üzlete falára a BBC tudósítása szerint. „Elegünk lett abból, hogy nem figyelnek ránk a vendégek, így nem lehet rendesen kiszolgálni őket” – magyarázta a tulajdonos.

Csak eltartják a fülüktől a telefont

„Mi oda sem megyünk a rendelést felvenni, amíg a vendég telefonál” – mondja Szilárd, aki egy budai magyaros étteremben pincér. Persze ezt nem mindig lehet megcsinálni, mert sok üzletember úgy adja le a rendelést, hogy arra a pár mondatra tartja csak el a fülétől a telefont. „Ilyenkor én érzem magam kényelmetlenül, mert az egy dolog, hogy ő elmondja, mit szeretne, de én nem tudok visszakérdezni – teszi hozzá Szilárd. – Kér mondjuk egy kávét, kihozom, akkor mondja, hogy de hát ő hosszú kávét akart.”  Ráadásul ilyenkor szerinte nem lehet mást tenni, mint a rossz kommunikáció helyett vinni egy hosszú kávét a vendégnek.

A mobilozó vendéget is meg kell becsülni

„Régen még zakó nélkül sem engedtem be az étterembe vendéget, manapság ez elképzelhetetlen – mondja Rudits Károly, a Vár: a Speiz étterem tulajdonosa. – Hogyan tilthatnánk ki a mobiltelefonálókat? Főleg manapság, amikor minden vendéget meg kell becsülni” – teszi hozzá a tulajdonos.

Ugyanakkor náluk is előfordul, hogy az asztaltársaság  egy része még a rendelés előtt nekiáll telefonálni. „Ez kellemetlen helyzetet teremt: ilyenkor a többiek feszengenek, a pincérek meg várnak, hogy mikor vehetik fel a rendelést – mondja az étteremtulajdonos. – Egyébként ha valaki üvöltve telefonálna az étteremben, rászólnék, de azért nem tennék ki tiltó táblát” – teszi hozzá Rudits Károly.

Kultúra kérdése

„Sok ország sok éttermében jártam a világon. Néhány helyen az igazán elegáns éttermekben az étlapon kérik meg a vendégeket, hogy ne telefonáljanak – mondja Harmath Csaba, a Nők Lapja Café séfje. – Az lenne a legjobb, ha nem kéne az éttermeknek ilyen szabályokat hozni, hanem az emberekben maguktól lenne annyi kulturáltság, hogy mérlegeljék, hol illik és hol nem mobiltelefonálni” – teszi hozzá Csaba.

Exit mobile version