Virtuális lakberendezők vagyunk

nlc | 2013. December 17.
Az információs technológia eszközei – a telefon, tablet, laptop, GPS és társaik – elválaszthatatlan részei az életünknek. Ezekkel tartjuk kézben magánéletünk és munkahelyi ügyeink szervezését, és ha akarjuk, az okos szerkezeteket ízlés szerint alakíthatjuk ruházatunkhoz, vagy éppen a hangulatunkhoz. És mi akarjuk és divatossá tesszük őket.

Ha karácsonyra új mobilt kapsz, mi az első dolgod, amit beállítasz rajta? Tedd a szívedre a kezed – a csengőhang és a háttérkép lesz az. Ezután elkezdesz gondolkozni a táskád színéhez jobban passzoló hátlapon, meg egy kis tok is jó lenne, olyasmi, mint a kollégáé a HR-en. Az nagyon klasszul néz ki… Bármilyen fura, ilyen gondolatok többször és hamarabb fordulnak meg a férfiak fejében, ha IT-kütyükről van szó, mint a nőkében, bár ők is szívesen teszik személyessé, egyedivé a készülékeiket. Erre a különféle okostelefonok és tabletek bőségesen adnak is lehetőséget: szabályosan felöltöztetjük őket és ők is öltöztetnek bennünket.

Beszédes, hogy ki milyen készüléket, típust, márkát használ, és az még árulkodóbb, hogy hogyan teszi azt személyessé. Üzenünk a készülékeinkkel nemcsak sms-ek és hívások útján, hanem metakommunikatív jelzésekkel is a nagyvilágnak arról, kik vagyunk, mit szeretünk, mik a vágyaink. A lakásunkhoz hasonlóan berendezzük azt a virtuális teret is, amiben a szerkentyűk használatával egyre több időt töltünk, és eközben az IT-eszközök formavilága, programjainak stílusa, logikája hatással van a mi ízlésünkre is. Ezt a trendet érzékeli Bábel Gabi, a Microsoft Magyarország lakossági üzletágvezetője is, aki szerint jövőnket a fizikai és virtuális tér viszonyának átalakulása határozza meg. „Jelenleg a munkahelyünk részben az otthonunk, és az otthonunk részben az irodánk, de a trendek abba az irányba mutatnak, hogy egy idő után az IT-kütyünk lesz a munka és a magánéletünk közös gyűjtőhelye. A virtuális tér emiatt egyre fontosabb szerepet játszik: lakásunkhoz hasonlóan ezt is berendezzük, személyre szabjuk. De nem csak mi hatunk az eszközökre, azok is hatnak ránk: az applikációk elterjedésének köszönhetően gondolkodásunkat is máshogy strukturáljuk, az eddigi könyvtáralapú elrendezést felváltotta a több képernyős formavilág, ahol hangulatunk szerint változtathatjuk a színeket, ábrákat, fotókat. Emiatt is érdemes hosszú távra tervezni, és kívül-belül szép eszközöket választani, hisz a divat változik, de a stílus örök.”

Mutasd a telefonod, megmondom, ki vagy!

A Nők Lapja Café és a Microsoft 2400 embert kérdezett meg arról, hogy mennyire játszik fajsúlyos szerepet a stílus és a dizájn a hétköznapi használati tárgyak, azon belül elsősorban az IT-kütyük megválasztása esetén, illetve mennyire használjuk önkifejezésünk csatornájaként ezen eszközöket. A várakozásoknak megfelelően a többségnek fontos, hogy számítógépe, háztartási eszközei a műszaki tartalmon túl megfeleljenek az ízlésének is, az IT-kütyük esetében pedig kiemelten fontos szerepet tulajdonítottak a válaszadók annak, hogy ne csak modern, de esztétikus, a személyiségükhöz illő is legyen a termék. Annál meglepőbb volt azonban, hogy kiderült: a férfiaknak fontosabb, hogy stílusos és jó megítélésű márkákat használjanak.

Kütyüre szabott ruhatár

„A kütyüválasztás és a barát- vagy párválasztás sok hasonlóságot mutat: személyes igényeink alapján keressük meg a hozzánk, a saját stílusunkhoz leginkább illőt. Ez vonatkozik a külsőre és belsőre egyaránt” – mondta Smohai Máté, az ELTE Pszichológiai Intézetének doktorandusza. A megállapítás a Windows StílShow-n hangzott el, ahol fiatal, tehetséges és feltörekvő divattervezők – Abodi Dóra, Lakatos Sándor és Anda Emi – kifejezetten a technológia világára szabott ruhakollekciókat vittek a közönség elé. „Az okoskütyüink hihetetlen sebességgel épültek be a hétköznapi viseletünkbe, gyakorlatilag a tabletünk, telefonunk, laptopunk a ruhatárunk részévé vált. Ez a felismerés ihlette ezt az alkalmat” – mondta Lakatos Márk, a divatbemutató megálmodója. A kollekció darabjai valóban kellemes összhangban álltak a különféle IT-eszközökkel, a négy stílustémában – street, folklór, dark, happy Hawaii, opera – felvonultatott ruhák egyediséget és merészséget nem nélkülözve mutatták be, hogyan hozhatjuk összhangba öltözékünket és személyes IT-masináinkat.

A bemutató jól példázza, hogy a stílusos kütyük iránti vonzalom és igény minden eddigi mértéket felülmúl manapság. Ez természetes trend, mint ahogy az is, hogy készülékeinket igyekszünk minél inkább a személyiségünkre formálni. Elgondolkodni majd csak akkor kell, ha a ruhatárunkból a kis fekete koktélruhát kiszorítja a párducmintás levehető előlap.

Exit mobile version