A történelmi drámák miatt a magyar művészek alkotásai gyakran szétszóródtak a világban. Rengeteg fontos mű eltűnt, így vált nagyon nehézzé a művészettörténészek munkája – magyarázza Molnos Péter, az Aranykorok romjain című kiállítás kurátora, aki a 20-as, 30-as évek filmjeit nézegetve jött rá, hogy azokban rengeteg korabeli műtárgy szerepel. Mivel a film így fontos és izgalmas forrás, úgy vélte, ez másnak is érdekes lehet, ezért a Kieselbach Galéria Kabos termében az 1937-es Úrilány szobát keres című film tízperces jelenete fel van vetítve a terem falára, lelassítva és kinagyítva azokat a részeket, ahol Vörös Géza festményei szerepelnek a háttérben. A filmbéli ügyvéd lakásában tucatnyi alkotás látható, és izgalmas, hogy ezek közül hármat élőben is meg lehetett eddig nézni. Aztán olyasmi történt a galériában, amiben titokban mindenki reménykedett, de senki nem hitte igazán, hogy be fog következni.
Bejött egy kedves úriember. Nézte-nézte a tízperces videót, és a közepén finoman elmosolyodott. Felismerte ugyanis, hogy a film egyik jelenetében felbukkanó festmény ugyanaz, amely évtizedek óta az otthonában lóg. Azóta már el is hozta nekünk a Kékruhás nő című képet, amit bárki megcsodálhat nálunk! – áll a Kieselbach Galéria Facebook-oldalán.