Nemzetközi piacra kerül a Virtuózok, a közmédiában hamarosan a második évaddal induló komolyzenei tehetségkutató műsorformátuma.
A műsor készítői az Amerikai Zenei Díjakat (AMAs) kezelő Dick Clark Productions céggel írtak alá megállapodást a népszerű tehetségkutató formátumának nemzetközi licenceléséről az AP hírügynökség beszámolója szerint. A cég jelenleg amerikai televíziós hálózatokkal tárgyal és közlése szerint Kínából, valamint Japánból is érdeklődnek a műsor iránt.
Már a kezdetekkor felmerült az ötlet
“Úgy hisszük, hogy az amerikaival akár egy időben indulhat műsor az említett területek egyikén” – mondta Mark Rafalowski, a DCP alelnöke, hozzátéve, hogy nagyon kevés dolog van a sporton kívül, amely több korosztályt is képes megszólítani, ám a fiatalok versengése – különösen zenei témában – kétségtelenül egyike ezeknek.
Peller Mariann, a tehetségkutató licenctulajdonosa az MTI-nek elmondta, hogy már a kezdetekkor felmerült az ötlet, hogy a műsor nemzetközi piacra kerüljön. Egyrészt, mert óriási siker Magyarországon, másrészt fontos számukra, hogy más országokban is képernyőre kerüljenek olyan műsorok, amelyek a mögöttes teljesítményre épülnek. A Virtuózokban azt díjazzák, amit a gyerekek elértek, hiszen évek óta zenét tanulnak, naponta több órát gyakorolnak.
Közlése szerint több céggel tárgyaltak, de a Dick Clark Productions és Mark Rafalowski alelnök látta meg az általuk is fontosnak tartott értékeket a műsorban, ezért úgy döntöttek, hogy velük kötnek szerződést, ami kedden meg is történt. “Nagyon boldogok vagyunk, ez sokat jelent a számunkra” – mondta, kiemelve: úgy néz ki, hogy a Virtuózok meg fogja vetni a lábát számos országban.
Peller Mariann felidézte: Mark Rafalowski éppen olyan műsort keresett, amelyben zenei tehetségeket gondoznak, amelyben fontosnak tartják a résztvevők utóéletét is. Magyarországon a műsorban feltűnt tehetségek további útját egyengető Kis Virtuózok Alapítványtól ösztöndíjat, hangszereket kapnak a résztvevők. A licenctulajdonos azt is megjegyezte, hogy a műsor megrendezése óta tizennégy százalékkal emelkedett a zeneiskolákba jelentkezők száma Magyarországon.
“A legfontosabb jelmondata a Virtuózok műsornak, hogy nem létrehozzuk a tehetségeket, hanem csak felfedezzük, és olyan médiateret biztosítunk számukra, amellyel ki tudnak törni” – mondta, kiemelve: amióta a Virtuózokat 2014-benelőször megrendezték, a résztvevőknek 300 koncertjük volt három kontinensen és a legnagyobb rendezvényeken léptek fel.
Értéket képviselnek
Az értékes televíziós tartalom fontosságáról szólva Peller Mariann elmondta: azt szerették volna bizonyítani, hogy olyan műsorokat kell adni a nézőknek, amelyek értéket képviselnek, példát mutatnak, és a közönség ezekre is fogékony. Ezt Magyarországon már sikerült bizonyítani és szeretnék, ha ez a világon máshol is így lenne.
Kiemelte: a Virtuózok műsorformátuma mögött komoly csapat áll, és alapját a magyarországi zenei nevelés adja, amelynek köszönhetően olyan gyerekeket tudtak megmutatni a világnak, akiknek óriási tudásuk van.
Magyarországon április 15-től péntek esténként láthatja a közönség a gyerekek és fiatalok részvételével zajló klasszikus zenei tehetségkutató új évadát a Duna tévécsatornán. A tehetségkutatóba ezúttal mintegy kétezer magyar fiatal és gyermek jelentkezett, sokan közülük külföldről, többek között Erdélyből, a Felvidékről, Hollandiából és Olaszországból.