Kedden sajtótájékoztatót tartott a Sziget Kft., melyen kiderült, hogy a jegyeladások alapján a 2016-os fesztiválra telt ház várható: napijegyek és hétnapos bérletek még kaphatók, de az ötnapos bérletek már hetekkel ezelőtt elfogytak, ami azt jelenti, hogy a látogatószám túlszárnyalhatja a tavalyi 441 ezres tömeget is.
A Sziget alapítója, ügyvezetője, Gerendai Károly elmondta, hogy idén még nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre és a biztonsági intézkedésekre is. Kitiltják a műanyag zacskókat a kereskedők kelléktárából, és a fokozódó menekültválságra reagálva arra kérik a fesztiválozókat, hogy az általuk már nem használt vagy kidobott kempingeszközöket, takarókat, sátrakat ajánlják fel a menekülteknek.
Mint a határon
Az egyik fő újdonság a beléptetésnél lesz, ugyanis ezentúl már nem elég csak egy vouchert bemutatni, hanem egy személyi okiratot is prezentálnia kell minden fesztiválozónak. A szervezők így összekötik a karszalagszámot a személyes adatokkal, ezzel kiszűrve az illetéktelen vagy fenyegetést jelentő személyeket.
Kápé nem kell
A Sziget továbbra is készpénzmentes lesz, a fizetési szolgáltatást immáron a Sziget-csoport tagjaként a Festipay biztosítja majd. A cég sok újdonsággal készül, például itt debütál majd a virtuális fesztiválkártya, amely teljes körű fizetési lehetőséget biztosít mobiltelefonon keresztül.
A Sziget fesztivál összköltségvetése egyébként 5 milliárd forint lesz. Múlt héten a szervezők újabb világsztárokat jelentettek be, márciusban pedig az is kiderült, hogy Rihanna is itt lesz a fesztiválon.
(via HVG)