A Disney-birodalom Los Angelesben található irodájának egyik emeletén most mindent elborít Elena és a királyság többi lakójának fotója. Hatalmas képek, festmények a falon. Inspirációs képek Peruból, Kubából, Portugáliából, amelyek segítik a készítőket, amikor a Disney legújabb animációs sorozatának következő részein dolgoznak.
“Régóta éreztem, hogy a csatorna nézői egy új, sokkal élethűbb hercegnőt várnak. Elena a Disney első latina hercegnője, akire nagyon büszkék vagyunk, ugyanakkor sokkal több ennél” – ezt már Craig Gerber (Szófia hercegnő), a sorozat egyik alkotója meséli. És hogy miben több? Nos Elena koronahercegnő, aki egy nap királynő lesz. Ebben a nagyszülei és a barátai segítik, a mese pedig erről a rögös útról szól. “Minden gyerek, aki nézi Elena kalandjait, azt érezze, hogy lehet belőle a legjobb tanuló, a legjobb fodrász, orvos, vagy ami csak szeretne. Elena maga oldja meg a problémákat, és ebből a gyerekek is tanulhatnak. Persze ő még egy félig kamasz, félig felnőtt karakter, aki sokat hibázik, például hamarabb cselekszik, mint gondolkodik, ez pedig bajba sodorhatja, de nem ilyenek a kamaszok?” – ezt már Silvia Olivas story editor meséli, aki sokszor a saját életéből merít ötleteket a meséhez. “Elena nagypapája pont olyan, mint az enyém, folyton gitározik, és mindenről van egy jó története. A nagyim pedig pont úgy kínálgatja a kedvenc dél-amerikai ételeit a vendégeknek, mint Elena mamája.”
A Disney végre felvállalta, hogy egy hercegnő nemcsak szőke hajú, vékony derekú szépség lehet, aki csak arra vár, hogy egy herceg fehér lovon érte jöjjön, és boldogan éljenek, míg meg nem halnak. A mozikban hamarosan a normál testalkatú Moana hódít majd, a Disney első polinéz hercegnője, a tévében pedig Elena az új kedvenc, a Disney első latin hercegnője. De nem csak ettől annyira érdekes és értékes az Elena, Avalor hercegnője című animációs sorozat.
Hogyan lesz sikeres egy Disney-mese szerelmi történet nélkül?
Elena életében a szerelem nem központi kérdés. Nem várja, hogy megérkezzen a herceg fehér lovon, majd elvegye feleségül. “Nem tudjuk, mit hoz a jövő, de Elena egy erős, független, sikeres nő, akinek nincs szüksége a hercegre. Az ő története nem ettől érdekes, ráadásul a karaktere csak 16 éves. Ráér még a házasságra. Azt szeretnénk megmutatni, hogy Elena is lehet felelős vezető, jó döntéshozó. És ne feledjük, a boldogság ezerféle lehet. Herceggel, vagy a nélkül” – mondja Silvia, aki azt szeretné, hogy a gyerekeknek példakép legyen Elena. “Olyan, akitől megtanulhatják, hogyan irányítsák az életüket és a munkájukat. Aki megtalálja az egyensúlyt a családja és a kötelessége között.”
Silvia és az Elena, Avalor hercegnője további négy írója minden 22 perces epizód sztoriját együtt találja ki. Előfordult már olyan, hogy a főtémát Silvia kisfiának az ötlete adta, aki egy vacsoránál ülve megkérdezte az anyukáját, hogy miért ne találhatna az egyik szereplő egy varázslatos kardot, ami megváltoztatja az emberek személyiségét… A kis srác fantáziájának szüleménye pedig belekerült a sztoriba. Persze a munkafolyamatok korántsem ilyen egyszerűek. Az íróknak minden epizód tartalmát egyeztetniük kell Craiggel, majd a csatornával. Ha pedig megálmodnak egy új karaktert, mondjuk a szomszédos királyságból vendégségbe érkező delegációt, akkor az új karaktereket is meg kell beszélniük a dizájnerekkel, a rajzolókkal és így tovább…
Mitől lesznek olyan fülbemászóak a Disney-dalok?
A Disney stúdiójának egyik csendes irodájában dolgozik Ritsuko Notani, aki a sorozatban látható karakterek “dizájnere”. Ritsuko majd három hónapig dolgozott Elena karakterén. “Előtte múzeumokba, könyvtárakba jártam, hogy élethűen sikerüljön megalkotnom az első latina Disney hercegnőt, akit – és persze a környezetét is – nemcsak a királyi csillogás vesz körül, hanem egy egzotikus, misztikus kultúra is.” Ritsuko irodája mellett dolgozik Margaret Holzendorf, aki az “egyszerű rajzokból” varázslatos animációkat készít, és életet lehel a karakterekbe. Így lesz a félelmetesnek hitt sziklaszörnyből meg nem értett showman.
Los Angelesben a Sunset Blvd egyik leghíresebb stúdiójában készül a zene a meséhez. Itt találkozom Tony Morales zeneszerzővel, John Kavanaugh dalszerző, zenei igazgatóval és Rene Camachóval, aki a latin zenei konzultánsa a produkciónak. Egy epizódban több fülbemászó dal is felcsendül, és bár – Rene segítségével – számos spanyol, dél-amerikai népzene inspirálja Johnt és Tonyt, minden dal egyedi, kifejezetten az adott epizódhoz íródott. A három férfi nem titkolja, gyakran hazaviszik a munkát, és a saját gyerekeiken tesztelik le, hogy amin éppen dolgoznak, az vajon sikeres lesz-e. “Ugyanakkor mi nem gyerekdalokat akarunk írni” – jelentik ki határozottan. A zeneszerzők azt is kiemelik, hogy az animációs meséhez írt dalokban az a legszebb, ahogyan beleilleszkednek a történetbe, annak a részévé válnak, és segítik, hogy a történet folytatódjon. Sokszor a zenészek inspirálják az animációs csapatot, mert egy kész dal elküldése után jönnek rá, hogy milyen jól mutatna egy lassított animáció másik szögből az adott zenéhez.
Egy modern hercegnő jellemzői – Elfogadás, bátorság, nyitottság, szorgalom
Diana Ikemiyashiro, a Disney Junior programigazgatója hisz a történetben, és már el is indult a mese második évadának gyártása. “A Disney büszke az Elena, Avalor hercegnője sikerére. Arra, hogy ez egy edukációs sorozat a gyerekeknek, életszerű és a mesebeli egyszerre. Elena olyan karakter, akivel szívesen barátkoznának a lurkók, vagy akiben önmagukat látják. Persze itt is vannak negatív karakterek, félelmetesnek hitt szörnyek, de Elena a bátorságával és a nyitottságával rámutat, hogy valaki miért vált olyanná, amilyennek mi látjuk, és a dolgok már nem is olyan félelmetesek ezután…”
Az Elena, Avalor hercegnője első évada nagy siker volt az USA-ban, a készítők már dolgoznak a második szezonon. Itthon október 29-től láthatjátok a Disney csatornán. Jómagam üdvözlöm, hogy végre egy olyan mese elé ülhetnek le a gyerekek, ahol nem affektáló tinilányok akarnak énekesnők lenni, miközben az életképtelennek beállított szülők egy kanapén ülve bambulnak. Ennek a történetnek van mondanivalója, és bár le van öntve a Disney-mesékre jellemző tündérporral, ez a felnőttek számára is élvezhető lehet.
Elena, Avalor hercegnője premier: 2016. október 29. 10:00 – Ezt követően minden hétvégén szombaton és vasárnap is 10:00-kor kezdődik. |