Leszámol az éttermi maradékokkal egy új telefonos alkalmazás

nlc | 2016. December 20.
A kidobott étel hatalmas probléma, csak az Egyesült Államokban az élelmiszer nem kevesebb, mint 40 százaléka a szemétben végzi. Ezen próbál most segíteni egy új applikáció.

A képet az is árnyalja, hogy rengeteg az éhező család, és főleg gyerek, eközben a kidobott élelmiszer java a szeméttelepekre kerül, ahol lebomlás közben ráadásul a klímaváltozást súlyosbító gázok szabadulnak fel.

A FoodForAll nevű okostelefonos alkalmazás azonban lehetővé teszi, hogy a megmaradt ételeket ne dobják ki, hanem azokat nyomott áron értékesítsék. A működési modell szerint a felhasználó a közelében lévő éttermekből 50-80 százalékos kedvezménnyel rendelhet az elkészített, de el nem adott ételekből. Annyi a trükk a dologban, hogy az ételt személyesen kell átvenni, házhoz szállítás nincs.

Hatalmas mennyiségű étel vész kárba minden egyes nap (Fotó: www.foodforall.us)

“Az volt a célunk, hogy csökkentsük az élelmiszer-hulladék mennyiségét és egyenletesebb eloszlást biztosítsunk az éttermekben megmaradt felesleges élelmiszernek – mondta David Rodríguez, a cég vezetője a The Huffington Postnak adott interjúja során. – Ha az élelmiszer-hulladék egy különálló ország lenne, a világon a harmadik legtöbb üvegházhatású gáz kibocsátásért lenne felelős. Ennek hatalmas szerepe van a globális felmelegedésben, az emberek mégis alig tudnak róla.”

A FoodForAll jelenleg még a bevezető fázisnál tart, egyelőre csak néhány felhasználó tesztelheti a rendszert a massachusettsi Cambridge-ben, ahol eddig 30 étterem csatlakozott a kezdeményezéshez. A tervek szerint jövő júliusban terjesztik ki a felhasználói tábort, amikor a FoodForAll szolgáltatása már New Yorkban is elérhető lesz.

“Egy olyan startupot akartunk létrehozni, amely megoldja az élelmiszer-hulladék kérdését – magyarázta Rodríguez. – Nonprofit szervezetek már évek óta küzdenek ezzel a problémával, mi azonban most két legyet szeretnénk ütni egy csapásra: megoldani a maradékok kérdését és csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását.”

Az applikáció tesztelése közben máris belefutottak néhány problémába, amit orvosolni kellett. Igaz, hogy felhasználók ezrei érdeklődtek már az alkalmazás iránt, az éttermeket nehezebb volt rávenni, hogy csatlakozzanak. Eredetileg ugyanis a pontos menüket mutatta az alkalmazás, de az éttermesek úgy érezték, ez azt fogja eredményezni, hogy a felhasználók egyszerűen kivárják a zárórát, hogy olcsóbban jussanak kedvenceikhez. Mostantól ezért csak annyit jelez az alkalmazás, hogy egy adott étteremben túlkínálat van, de azt nem, hogy miből.

Az alkalmazásba emellett bevezettek még egy újítást: a jótékonysági szervezeteknek arra is van lehetőségük, hogy előre fizessenek a megmaradt ételekért, majd ezeket begyűjtve eljuttatják a rászorulókhoz.

A rendszert tavasszal már 2000 felhasználóval tesztelik majd, nyáron pedig várható az éles indulás is.

Exit mobile version