A clickbait, vagyis kattintásvadász címeket mindenki gyűlöli, mégis mindenki rájuk kattint. A címben vérrel, szexualitással és hihetetlen/nem várt/elképzelhetetlen történésekkel kecsegtető cikkekről aztán többnyire kiderül, hogy álhírek, hirdetések, egyszerűen csak közepesen érdektelen írások, vagy irodalmi klasszikusokról szólónak.
Az utóbbi persze viszonylag ritka, igazából csak akkor futhatunk bele, ha a texasi The Wild Detectives könyvesbolt linkjei körül garázdálkodunk – ők rukkoltak elő a zseniális projekttel, amivel az olvasást népszerűsítik. A kattintásvadász címekkel jól megragadják a figyelmünket, de aztán orvul nem a szarral megdobált turistáról vagy a para szelfi után meghalt brit csávóról olvasgathatunk, hanem Gulliver utazásairól és Dorian Gray arcképéről, ami mondjuk még mindig nem áll túl messze az eredeti állítástól.
A Litbaits névre keresztelt projekt tavaly indult be a The Wild Detectives Facebook-oldalán, és azóta már bejárta a világot a híre, szóval a dolog már nem is inkább a trükközésről, mint a kreatív címadásokról szól, mert azok egészen zseniálisak. Például ilyenek:
Szerintünk irtó zseniális az egész, pont ilyen kreatív projektekre van szükség, hogy az emberek többet olvassanak!