Cicaszem, tolatóradar, sminktükör. Avagy mi kell a nőnek, ha autót vesz?

-sy- | 2017. Április 21.
Azt vettem észre, hogy a nőknek pozícionált autók, továbbiakban a termékek, valahogy mindig sztereotípiákkal kapcsolódnak össze. A legenyhébb ráutaló jel a körömlakkmetál szín, de folytathatnám a sminktükörrel meg az automata váltóval.

Legutóbb beírtam a Gugliba, hogy voltaképp milyen autóra is “illene vágynom” nőként. Pusztán érdeklődésből. Nem minden esetben követem a sablonos példákat, eddigi életem legalábbis azt mondja, hogy a konvenciókhoz alkalmazkodás nem az erősségem. Ez nagyjából az életem minden részére igaz, a túlzott önállóságtól a kalandvágyon át, egészen furcsa dolgokra is vonatkozik.

Mert valamiért azt vettem észre, hogy a nőknek pozícionált autók, továbbiakban a termékek, valahogy mindig sztereotípiákkal kapcsolódnak össze. A legenyhébb ráutaló jel a körömlakkmetál szín, én csak így hívom, tényleg, bármilyen szín lehet, feltéve, ha van olyan körömlakk a márkásabb kínálatban.

Aztán ott a világító sminktükör.

Nekem senki se mondja, hogy egy normális pasi nem nézi meg, hogy kilóg-e az orrszőre, mielőtt megjelenik egy randin, vagy egy fontos tárgyaláson. Rendesen áll-e neki a gellérja, nem csúszott-e odébb a nyakkendőcsomó? Sminktükör miatt lenőiautózni valamit legalább olyan ostobaság, mint valamit a kidolgozatlansága, befejezetlensége miatt férfiasnak titulálni. 

Később jöttek a kényelmi vagy vezetést segítő extrák.

“Ez hölgyem önnek való, automata váltós, látja, kuplungolni se kell.” Jóember, a kispolszkiban rossz volt a váltószinkron, és barátnői alapon sokáig használtam egy teljesen szinkronizálatlan váltójú Fiat 500-at, tehát nemhogy váltani tudok, de kétszer kuplungolva visszakapcsolni is! Gázfröccsel. Szóval nem a váltó dönti el, melyik a női autó, édesanyám például az automatát nem tudja használni a mai napig, pedig annál egyszerűbb tényleg nincsen.

Aztán jött a sok légzsák, meg a tolatóradar pittyegése, attól aztán női lesz a kocsi.

Aztán ezek az felszereltségek szépen belesodródtak a nem kategórikusan női autókba is, tehát, mint női autó fajtajelleget, ezt is kizárhatjuk. Nem beszélve arról, hogy a főnököm ötméteres limuzinjában előbb volt oldallégzsák, és tolatókamera, mint az én kiskategóriás kocsimban. A visszagurulásgátló nagyon hasznos, ezt is női autós funkcióként mutatták be anno, de történetesen házastársi alapon volt már előtte hozzáférésem egy terepjáróhoz, és abban hillholdernek mondták ugyanezt, és férfiasnak számított. Hasznos funkció, de ettől se lesz egy autó női. És nem arról van szó, hogy ezek hasznontalan dolgok lennének, nagyon is hasznosak. Hanem arról, hogy nem ettől lesz női egy autó. Ezek a funkciók a gendermentes, vagy kifejezetten férfias kocsikban is ott vannak, sőt.

Megint eltelt pár év, és a női autónak cicaszeme lett.

Édes istenem! Mert minden nő vágyik egy cicaszemű autóra? Én például nem viselem el a macskákat, nemhogy ilyen szemű kocsival járjak. Meg a kötelező gömbőlyű forma. Biztosan megint velem van a baj, de én a kocka alakú kocsikért tudok odalenni. Elképzelésem sincs, kik ülhettek azon a fókuszcsportos vizsgálaton, ahol kitalálták, hogy a női autónak márpedig cicaszem kell, és kerek segg. A francokat kell.

Rendes kilincs kell, hogy be lehessen szállni. Meg az, hogy egy szoknyában is ki lehessen szállni anélkül, hogy látszódna a jövő hét is – tehát ne legyen a kocsi túl alacsony. Meg, hogy tudjam hova tenni a váltócipőt, bár mezítláb a legjobb vezetni. Az se feltétlenül baj, ha mondjuk kevésszer kell vele tankolni, mert elég nagy a tankja a városi fogyasztásához, így legalább kevésszer akarnak hülyére venni a benzinkúton.

Engem kifejezetten nem zavar, ha nem lőréseken kell kilátnom, hanem vannak úgynevezett ablakok. Ez mondjuk akkor előny, ha ki akarunk nézni. Ha nem, akkor mindegy. Legyen olcsó a fenntartása, és amúgy se romoljon el, tehát ne legyenek benne mindenféle romlékony, sok pénzt felemésztő dolgok. Legyen a lehető legegyszerűbb a felépítése, annyival is kevesebb dolog miatt maradok vele az út szélén.

Tudod, mikor kezdett el irányba fordulni a világ? Amikor rájöttek, hogy a forgalom felett ellátni jó. Mert kiszámíthatóvá teszi a közlekedést, előre lehet látni.

Ez kell egy nőnek. A kiszámíthatóság!

Az se baj, ha van ülésfűtés, felfázni gondolom egyikünk se szeret. Oké, felőlem maradhat a lejtőn megtartó funkció, meg a világító sminktükör is, csak közben legyen rendes fék, meg ki lehessen látni, és ne romoljon el.

Legyen egy nagy sárga lámpa a műszerfalon, hogy a jövő hónapban szervizbe kell vinni. Meg egy másik, hogy vidd szervizbe most. Mondjuk, ez se miattam, mert sokakkal ellentétben én úgy veszek használatba egy eszközt, hogy elolvasom a működését. És nem a lámpánál bénázom a telefon összehangolásával, hanem otthon, a parkolóban. Tudom, hogy hány ezernél kell szervizbe vinni, és azt is, hogy a tankajtó belső felére van írva a megfelelő keréknyomás. Máskor meg a vezető ajtó keretébe belülről, de volt már a kesztyűtartó fedelében is.

Az is kellemes nőként, ha tele kézzel, tömött szatyrokkal, nem kell a kulcs után kajtatni a táskában, hanem a kocsi mögött megállva,  elég felnyitni a csomagtérajtót. Olyan sok dolog nem kell hozzá, csak egy kis odafigyelés. Oké, feledékeny tudok lenni, ha leállítom a a motort, kapcsolja le a világítást rövidesen, anélkül, hogy bármit tekernem, vagy huzigálnom kellene. És vegye halkra a zenét bekapcsoláskor, ha kérhetem.

Rendben, megadom magam, nézzen azért ki valahogy. Kedvenc kutyám a buldog meg a boxer, szóval legyen nyomott az orra, persze nem balesetből adódóan, és legyen kellően kajla, szerethetően cuki, elég nagy, fület imitáló tükrökkel.

Ez így együtt nekem a női autó. És nektek?

 

Egy nő életében az egyik legmeghatározóbb időszak a párválasztás. Kislányként arról ábrándozunk, hogy a herceg – akárcsak a mesékben – fehér lovon jön majd el értünk.

Kamaszként, picit érettebb fejjel, de még mindig lelkes lázadóként, mindenkibe beleszeretünk, akinél gitárt és mikrofont látunk. Felnőtt nőként viszont arra törekszünk, hogy társunk, aki egy életen át mellettünk lesz, biztonságot nyújtson, számíthassunk rá, és nem utolsó sorban ejtsen rabul a megjelenése. Ha jobban belegondolunk, nem csak az igazi keresésekor vesszük figyelembe ezeket a tulajdonságokat, hanem akkor is, ha álmaink autóját szeretnénk kiválasztani. Így találtam rá az új Suzuki Ignisre, aminek karakteres külseje igazán vagány megjelenést kölcsönöz, ráadásul még a külső – belső tér színeit is egymáshoz hangoltan választhatom ki. Mindemellett megbízható is, a biztonságot támogató rendszereinek köszönhetően nyugodtan élvezhetem az autózást és még a parkolást is megkönnyíti. Ugyan a nagy Ő még várat magára, de boldog vagyok, hiszen titkon mindig egy ilyen autóról álmodoztam.

Exit mobile version