Legutóbb a Love, Death & Robots című sci-fi antológia-sorozattól volt hangos a Netflix háza tája, a nézők szinte egy emberként ájuldoztak a kreatív megoldásoktól és látványos animációktól hemzsegő epizódoktól. A szűk másfél hónapja debütáló széria után azonban máris itt a következő nagy dobás: tegnap került fel a Netflixre a Bonding című, hét epizódból álló vígjátéksorozat, amely a BDSM-világába kalauzolja el a nézőket, könnyed és humoros formában, de szerencsére nem túl finomkodóan.
A történet középpontjában két gimnazista barát, Tiff és a nemrég coming outolt meleg Pete állnak. Tiff esti iskolás tanulmányai mellett, a megélhetése érdekében felcsap dominának, Pete pedig az asszisztenseként segíti, már, amikor sikerül eligazodniuk a bőrszerkók, láncok és korbácsok világában. A két főszerepet a nálunk még jobbára ismeretlen Zoe Levin és Brendan Scannell alakítják, a forgatókönyvírói és rendezői feladatokat pedig az eddig jobbára sorozatszínészként tevékenykedő Rightor Doyle látja el. A nem túl tapasztalt színészek és a hasonló módon kezdő rendező ellenére a Bonding az első kritikák szerint kiválóan sikerült, olyannyira, hogy már most a második évadot várják azok, akik egy ültő helyükben lepörgették a hét, szűk húsz perces epizódot. Pár epizód erejéig pedig a Good Place című sorozatban – de tulajdonképpen szinte mindenhol – parádés alakításokkal jelentkező D’Arcy Carden is feltűnik a Bondingban.
Mindenki azt gondolja, hogy a dominaság a szexmunkáról szól, pedig valójában megszabadít a szégyenkezéstől
– így hangzik a sorozatbeli Tiff egyik fontos mondata, ami rávilágít egyfelől arra, hogy mennyi félreértés övezi a szexualitásnak ezt a területét, másrészről pedig a Bonding egyik fő üzenetére, ami a szexpozitív életszemléletet, illetve magunk és mások elfogadását hirdeti. Ami a képernyőn látható szexet illeti: prűdebb nézőknek is ajánlott, kevesebb benne a meztelenség, mint például az Orange is the New Black című börtöndráma-szériában.
A férfiak azért jönnek hozzám, hogy kimeneküljenek a társadalom szörnyű börtönéből. Ha a szexuális patriarchátus véget ér, megvalósulhat a nemi egyenlőség.
A fenti mondat szintén a főszereplő Tifftől származik, ami azt is jól mutatja, hogy a sorozatban nincs hiány a progresszív társadalmi üzenetekből sem. A forgatókönyv feszes, a párbeszédek a történettel együtt gyorsan pörögnek, és nincs hiány a frappáns egymondatos odamondogatásból sem. A szereplők, bár helyenként sztereotipikusak, elég jól működnek, miközben pedig a szexuális felszabadulásról, megnyílásról beszélnek, küzdenek saját titkaikkal, problémáikkal is, ez pedig ugyancsak emberivé teszi őket. Ez is az egyik fő üzenet, hogy mindenkinek vannak titkai.
Az egyetlen negatívumnak talán azt tekinthetjük, hogy a Bonding hét epizódja rendkívül kevésnek bizonyul a történeti szálak kifésüléséhez, de ezen remélhetőleg egy esetleges második évad és esetleg egy picivel hosszabb epizódok segíthetnek.