A Keleti pályaudvart 1884 augusztusában adták át az utazóközönségnek, bár ekkoriban még Budapest-központi pályaudvarnak hívták. Csak 1892-ben kapta meg hivatalosan a Keleti nevet, amikor a MÁV magába olvasztotta az Osztrák–Magyar Vasúttársaságot. A pályaudvar környéke az elmúlt évszázad végén kezdte el a mai külsejét elnyerni, korábban fürdőmedence helyezkedett el előtte – légoltami célokra –, illetve számos villamosvonal ölelte körbe, amiknek ma már nyomuk sincs. Ez az időutazás nem mindennapi látvány!
Egy 1912-es képeslapon. Mikor láttál villamost és lovaskocsit egyszerre az utakon? (Fotó: wikimedia Commons)
Rákóczi út a Keleti felé, a 19-es villamossal a főszerepben 1966-ban. (Fotó: Fortepan/Jakab Antal)
1968-ban az M2-es metróvonal építése idején. (Fotó: Fortepan / Magyar Rendőr)
A 19-es és a 44-es útja erre vezetett. (Fotó: Fortepan/Urbán Tamás)
Itt már a mai aluljáró elődje is látható. (Fotó: Fortepan/ FŐMTERV)
Baross tér, az aluljáró lépcsője a Keleti pályaudvar előtt, szemben a Thököly út Bethlen Gábor utca - Nefelejcs utca közötti házsora. (Fotó: Fortepan/ FŐMTERV)
Elképesztő látványt nyújt, tényleg mintha az ember visszarepülne az időben. ((Fotó: Fortepan/Hlatky Katalin-Főkert)
Így festett a tér felülnézetből. (Fotó: Fortepan/ FŐMTERV)