Egy másik Budapest: amikor még villamosok jártak a Keletinél

D. A. | 2024. Április 01.
A ’70-es években Budapest egy egészen másik arcát mutatta, többek között a Keleti pályaudvar környéke is teljesen máshogy festett.

A Keleti pályaudvart 1884 augusztusában adták át az utazóközönségnek, bár ekkoriban még Budapest-központi pályaudvarnak hívták. Csak 1892-ben kapta meg hivatalosan a Keleti nevet, amikor a MÁV magába olvasztotta az Osztrák–Magyar Vasúttársaságot. A pályaudvar környéke az elmúlt évszázad végén kezdte el a mai külsejét elnyerni, korábban fürdőmedence helyezkedett el előtte – légoltami célokra –, illetve számos villamosvonal ölelte körbe, amiknek ma már nyomuk sincs. Ez az időutazás nem mindennapi látvány!

Keleti pályaudvar régen

Egy 1912-es képeslapon. Mikor láttál villamost és lovaskocsit egyszerre az utakon? (Fotó: wikimedia Commons)

Keleti pályaudvar régen

Rákóczi út a Keleti felé, a 19-es villamossal a főszerepben 1966-ban. (Fotó: Fortepan/Jakab Antal)

Keleti pályaudvar régen

1968-ban az M2-es metróvonal építése idején. (Fotó: Fortepan / Magyar Rendőr)

Keleti pályaudvar régen

A 19-es és a 44-es útja erre vezetett. (Fotó: Fortepan/Urbán Tamás)

Keleti pályaudvar régen

Itt már a mai aluljáró elődje is látható. (Fotó: Fortepan/ FŐMTERV)

Keleti pályaudvar régen

Baross tér, az aluljáró lépcsője a Keleti pályaudvar előtt, szemben a Thököly út Bethlen Gábor utca - Nefelejcs utca közötti házsora. (Fotó: Fortepan/ FŐMTERV)

Keleti pályaudvar régen

Elképesztő látványt nyújt, tényleg mintha az ember visszarepülne az időben. ((Fotó: Fortepan/Hlatky Katalin-Főkert)

Keleti pályaudvar régen

Így festett a tér felülnézetből. (Fotó: Fortepan/ FŐMTERV)

 

Exit mobile version