Veszettül gyűlölik az emberek a Joker folytatását, sokan kiakadtak a filmen

T.CS. | 2024. Október 06.
Soha egyetlen képregényfilm sem kapott annyira negatív nézői visszajelzéseket, mint a Joker: Kétszemélyes téboly. Az első film pár éve még óriási közönségsikernek bizonyult, a második részen úgy fest, anyagilag is bukni fog a stúdió.

A Joker: Kétszemélyes téboly kapcsán már azóta érezhető némi rajongói ellenszenv, mióta Todd Phillips bejelentette, hogy az új film musical lesz, mivel Joaquin Phoenix-szel csak úgy látják értelmét a folytatásnak, ha valami radikálisan mást csinálnak, mint korábban. A Velencei Filmfesztiválos kritikánkban egy hónapja már megjósoltuk, hogy az első film rajongói nagyrészt utálni fogják a folytatást, és úgy fest, a jóslatunk bevált: befutottak az első nézői értékelések az Amerikában pénteken (nálunk csütörtökön) bemutatott filmre, és… egészen kegyetlenek – derül ki a Variety híréből.

Az úgynevezett CinemaScore Amerikában arra szolgál, hogy a nézők véleményét mérje az éppen bemutatott filmeknél. A legjobb elérhető eredmény az A+, amit aztán követ az A, az A-, majd a B+, a B és így tovább.

Nos, ezen a listán a Joker: Kétszemélyes tébolynak egy D besorolás jutott, ami elképesztően gyengének számít, konkrétan a leggyengébbnek az eddig bemutatott képregényfilmek közül.

A korábbi rekordot a 2015-ös Fantasztikus négyes tartotta, de még annak a fércműnek is csak C- CinemaScore jött össze, vagyis a Joker folytatásának ezt sikerült most alulmúlnia. Annak idején az első Joker B+ volt az első nézőknél.

Lady Gaga és Joaquin Phoenix a filmben (fotó: InterCom)

A Joker: Kétszemélyes tébolyért a kritikusok sem voltak oda, de azért a nézőknél kíméletesebben bántak vele. A kritikákat összesítő RottenTomatoes oldalon a film jelenleg 33%-on áll, ami egyáltalán nem jó, de nem is olyan megsemmisítő, mint a nézői vélemény.

Számos vélemény született arról, hogy a nézők miért utasítják el annyira a folytatást. Az egyik magyarázat szerint a musicallé válást nem bocsátották meg a filmnek, egy másik szerint az a bajuk vele, hogy végig az első részben történteket magyarázza, de vannak, akik szerint az a gond vele, hogy nem annyira a Jokerről, inkább a valódi énjéről, Arthur Fleckről szól.

A film nagyjából fele annyi bevételre számíthat a premier hétvégéjén, mint az első Joker (az annak idején 96 milliót hozott Amerikában), és ez még így is nagy összeg lenne, csak közben a folytatás háromszor annyiba került, mint az első film. Így pedig már nem nagyon jön ki a matek a Warner Bros. stúdió számára.

Exit mobile version