A TikTokon pillanatok alatt világhírűvé lehet válni – ezt tapasztalta most meg egy váratlan versenyző, Moo Deng is. Ő nem más, mint az az elbűvölő vízilóbébi, akivel nyilván a te közösségi oldalaid is tele vannak már egy ideje. A három hónapos törpe vízilóról készült videókat több millióan látták a TikTokon. Moo Deng, akinek a neve nagyjából „ruganyos malacot” jelent, a thaiföldi Khao Kheow Állatkertben él, és várja hűséges rajongóit.
@khamoo.andthegang ฮิปโปโตไวมาก #hippo #ขาหมูแอนด์เดอะแก๊ง
Merthogy vannak neki: Moo Dengért mára nemcsak a videós appon, de az internet minden szegletében odáig vannak. Ezt pedig nem csupán az édes törpe vízilóról készült képek, mémek, rajongói rajzok és posztok mérhetetlen népszerűsége mutatja. Az állatkert közösségi média fiókjai is profitáltak a víziló népszerűségéből. A Twitteren (amit nem vagyunk hajlandók X-nek nevezni) 50 ezer, a Facebookon pedig több, mint 400 ezer új követőt gyűjtöttek.
Sőt, Moo Deng hírneve a való életben is érezhetővé vált: az állatkert szerint a hétvégi látogatóik száma megduplázódott, mióta Moo Deng leigázta a netet. Még a Sephora kozmetikai lánc is felült a Moo Deng-vonatra, egy hirdetést közzétéve, amelyben azt tanácsolta a vásárlóknak, hogy „viseljék a pirosítót úgy, mint egy bébi víziló.”
Moo Deng fantasztikus uralma
Moo Deng egy TikTok fióknak köszönheti hírnevét, amely jelenleg több mint 3,2 millió követővel büszkélkedhet, és rendszeresen tesz közzé videókat a Khao Kheow Állatkert vízilovairól és más állatairól. A bébiről azt mondják, hogy egy szokatlanul játékos víziló, de talán nem ezért rajonganak érte ennyien. Hanem inkább, mert olyan elmondhatatlanul aranyos, hogy jobban hasonlít egy Pokémonra, mint egy valódi állatra.
Talán egy másik tényező is szerepet játszik Moo Deng híressé válásában: a róla készült posztok „idővonal-tisztítónak” számítanak. Azaz: olyan pozitív kontentnek, mely megtisztítja a közösségi média idővonalait attól sok toxikus szennytől, ami állandóan a nyakunkba borul, ha megnyitjuk valamelyik appot.
A Moo Denggel való interakció gyakran az algoritmus egyfajta újraindítását eredményezi, megszabadítva a felhasználókat a folytonos háborgások, botrányok és megosztó viselkedések terhétől, amelyek jelenleg uralják az online világot. Egy cuki vízilóbaba pontosan azt a dopaminlöketet biztosítja, amire szükségünk van az egyébként egészen sötét világunkban.
A hírnév árnyoldala
Azonban az internetes hírnévnek is megvannak a hátrányai, amit sajnos már Moo Deng is megtapasztalt. Egyes látogatók állítólag zavaróan viselkedtek, sőt, ételt dobáltak a bébi vízilónak, hogy felhívják magukra a figyelmét; egy videón például egy látogató vizet önt az alvó Moo Dengre, ami széles körű felháborodást váltott ki a közösségi médiában.
Narongwit Chodchoi, a Khao Kheow Állatkert igazgatója felszólította a látogatókat, hogy viselkedjenek megfelelően, és biztosította az aggodalmaskodó rajongókat, hogy az állatkert kamerákat szerelt fel Moo Deng kifutója köré.
A törpe vízilovak veszélyeztetett fajnak számítanak (kevesebb mint 3 ezer él belőlük vadon), és a természetvédők remélik, hogy Moo Deng népszerűsége arra ösztönzi a közönséget, hogy többet tanuljon ezekről az állatokról.