A brit Opinium Research által végzett felmérésben megkérdezett 3813 ember 49 százaléka egyáltalán nem ellenőrzi a kozmetikai termékeken a lejárati dátumot, harmaduk pedig olykor rápillant ugyan, de nem tulajdonít neki különösebb jelentőséget. A válaszadók 15 százaléka állítólag azzal sincs igazából tisztában, hogy a kozmetikai termékek egyáltalán lejárnak.
„Az élelmiszereknek is van lejárati dátuma és az emberek nem gondolják meg kétszer, hogy kidobják-e a megsavanyodott tejet vagy a penészes kenyeret. Miért hiszik azt, hogy a kozmetikumokkal más a helyzet?” – tette fel a költői kérdést James Endersby, az Opinium Research ügyvezető igazgatója a Daily Expressnek adott nyilatkozatában. „A szépség időtlen, de a kozmetikai termékek sajnos nem azok” – tette hozzá.
Dr. Chris Flower biológus-toxikológus a brit napilapban felhívta a figyelmet arra, hogy a lejárt kozmetikumok többek között bőrirritációt, vagy akár súlyos fertőzéseket is okozhatnak. A szakember szerint nem csupán a csomagoláson feltüntetett lejárati dátumot kell komolyan venni, hanem folyamatosan figyelni kell a kozmetikum szagát, színét és állagát is. Ha ezek közül bármelyik „gyanússá” válik, jobban tesszük, ha kidobjuk a terméket.