Szex, drog és tusfürdő – betiltott szépségipari reklámfilmek

Megyeri Nikolett | 2011. Február 15.
A brit reklámfelügyelet a közelmúltban betiltotta az Yves Saint Laurent Belle d'Opium parfümjének tévéreklámját, mivel megítélésük szerint abban droghasználatra utalnak...
A sminkpiac legnagyobb újítása

A David Lynch által rendezett reklámfilmben Melanie Thierry színésznő érzéki táncot lejt, majd ennek egy pontján a mutatóujját végighúzza az alkari vénáján, ezzel pedig – a cenzorok megítélése szerint – intravénás kábítószer-használatot imitál. A hirdetés egyébként több mint négy hónapig zavartalanul futott a brit tévécsatornákon, mielőtt a hatóság betiltotta volna. Hogy indokolt volt-e ez a lépés vagy túlkapásról van szó, megítélés kérdése. Az eset kapcsán összegyűjtöttük néhány szintén vitatott módon betiltott szépségipari reklámfilmet az elmúlt néhány évből…

Túl szexi lányok

Nem is kell túl sokat visszaugranunk az időben, hiszen tavaly novemberben szintén a brit szakhatóság parancsolt megálljt az audiovizuális erkölcsi fertőnek, vagyis a Heat nevű Beyoncé-parfümöt népszerűsítő reklám sugárzásának. Igaz, ezt nem teljesen tiltották be, csupán este fél nyolc előtt nem lehet levetíteni a szigetország tévécsatornáin, nehogy a gyerekek is láthassák az indoklás szerint „szexuálisan túlfűtött” reklámfilmet.

Szintén túlságosan szexinek ítéltetett, ezért tiltották be 2008-ban Amerikában a Calvin Klein Secret Obsession illatához készült reklámot. A hirdetésben Eva Mendes színésznő csaknem teljesen meztelenül látható, s az eredeti verzióban egy pillanatra a mellbimbója is kivillan. A tévéreklámot – mely egyébként alapjáraton is inkább sejtelmes volt, mintsem frivol – a tiltás nyomán újravágták, ám a hatóság még a szolidabb verziót sem fogadta el.

Legyen meg…

„Legyen meg a te akaratod” – a Miatyánk eme sorát választotta reklámszlogenül 2008-as kampányához a hajformázó készülékeket gyártó GHD cég. A szlogenhez pedig egy nem kevésbé figyelemfelkeltő reklámfilmsorozat is készült, melyben az egyenes hajú nők göndör fürtökért, míg göndör hajúak egyenes tincsekért fohászkodnak az égiekhez. Nos, több se kellett a derék brit reklámfelügyeletnek… És meglett az ő akaratuk.

Az AXE esetében valószínűleg már az menne eseményszámba, ha az éppen aktuális hirdetéseiket a világon sehol sem tiltanák be. A márkára jellemző, vicces(kedő)en hímsoviniszta reklámok sorából ezúttal kettőt emelnénk ki. A fürdőszobájából egy női aerobikórára bezuhanó fiatalember fürdőhabbal borított hátsója és középsúlyosan idiotid vonaglása az amerikai szakhatóságnál vitte ki a biztosítékot. A sokkal inkább ijesztő, mintsem különösebben vulgáris csokiemberes hirdetést viszont –  vulgaritásra hivatkozva – az indiai cenzorok tiltották be.

Exit mobile version