Ki lesz a magyar Hello Kitty? – Rajzolt modellek

Megyeri Nikolett | 2011. Október 08.
Minnie egér anorexiás lett, Miss Röfi után viszont fogyókúra nélkül is kapkodnak mostanában a divatcégek, melyek eleven modellek helyett inkább mesefigurákkal reklámoznak.

A mesefigurák legalább annyira közismertek, mint a hús-vér hírességek, míg azonban utóbbiakat sok esetben ciki kedvelni – vagy akár egyenesen sikk utálni –, addig a rajzasztalon született karaktereket annál inkább „ér” szeretni. Rájöttek erre a kozmetikai cégek, divatházak szakemberei is, s ennek szellemében egyre-másra választanak modellek vagy ismert emberek helyett mesefigurákat kollekcióik reklámarcául vagy ihletforrásául.

Néhány napja jelentették be, hogy a Muppet Show malaclánya, Miss Röfi lesz a MAC következő kollekciójának arca. A konnektororrú bábdívának idén ráadásul nem is ez az első ilyen jellegű „felkérése”, hiszen az OPI körömlakkgyártó cég a nyár végén mutatta be a Muppet Show kollekciót, melyben Miss Röfi saját – csillámos vörös – körömlakkot kapott

A már említett MAC márkánál persze már bejáratott dolognak számít fikciós karakterre építeni, hiszen 2007-ben Barbie, 2009-ben Hello Kitty, tavaly a Disney gonosztevő dívái, az idei év elején pedig a női szuperhős, Wonder Woman ihlette kollekcióval rukkoltak elő.

Ha valaha is statisztikát készítenének arról, hogy mely rajzfigurák szerepeltek leggyakrabban különféle divattermékeken, szinte biztosra vehető, hogy a már említett Hello Kitty, az édi-bédi Disney-hercegnők valamint Betty Boop közül kerülne ki a győztes.

A mese-szupermodellek mellett persze felbukkannak „szezonális” sztárok is, ilyen volt például idén Törpilla, aki a Hupikék törpikék moziváltozat bemutatása kapcsán a rangos Harper’s Bazaar magazinban pózolt a legfelkapottabb divatmárkák – így a Lanvin, Marc Jacobs, a Dolce & Gabbana valamint a Louis Vitton – kreációiban. Aprajafalva egyetlen női lakójának korábban egyébként szintén megjelent egy saját sminkkollekciója az amerikai Too Faced márkánál.

A mese-sminkkészletek terén is létezik egy művészibb vonal, ezt képviseli például az amerikai, francia és távol-keleti piacon jelen lévő Paul & Joe kozmetikai cég, mely az Alice Csodaországban, a Bambi, a Macskarisztokraták, valamint a Susi és Tekergő szereplői ihlette kollekciókkal jelentkezett.

Bár jellegükből adódóan a mesefigurákkal leginkább sminkeket, kencéket lehet reklámozni, azért divatanyagokban, ruhamárkák kampányaiban is szerepelnek olykor. Stella McCartney 2009-es őszi–téli kollekciójának reklámkampányában például Bambi és barátai is felbukkantak, a japán ICB márka nyári kollekciójának fotóin pedig a rózsaszín párduc társaságában pózoltak a modellek. 

Minnie egér 2008-ban a Vogue orosz kiadásában tűnt fel még eredeti testarányaival, a Forever 21 márka tavalyi kampányában viszont már hosszú lábúra és anorexiásra rajzolták – úgy festett, akár egy valódi topmodell.  

Mindezek után pedig egyáltalán nem meglepő, hogy a Nesquik nyuszinak is van már saját ajakbalzsamja, igaz nem kakaó-, hanem eperízű.

Szerénke lenne a magyar Hello Kitty?

A külföldi példákat látva eljátszottunk a gondolattal, hogy a magyar mesefigurák – a kedves, de kellőképpen közhelyes pólóminta-szerepléseken túl – milyen modellkarriert futhatnának be abban az esetben, ha itthon is elterjedne ez a trend.

Nos, nem kellett sokat kutakodnunk és máris megtaláltuk a magyar mese-topmodellt a Disney-hercegnők hazai megfelelője, Szaffi személyében. Dargay Attila macskaszemű hősnőjéről szívesen nézegetnénk például a Törpilláéhoz hasonló divatfotó-sorozatot hazai tervezők legújabb kreációiban.

Szerkesztőségünk egyik tagja viszont legszívesebben Pom Pomot alkalmazná modellként, mégpedig egy dizájnos felmosófej reklámjában. 

A magyar Hello Kitty címére és az ezzel járó modellszerződésre rögtön több esélyesünk is akadt: ott van rögtön Cicamica a Futrinka utcából, Szerénke és Lukrécia a Frakkból, aztán – ha a macskáktól elvonatkoztatunk – szóba jöhetnének még a Vízipók-csodapók kedélyes vízcsigái, különös tekintettel a rózsaszín-lila, rúzsozott szájú példányra, de a cukiságválogatottba bőven beférne A kockásfülű nyúl is.

Smink-, illetve körömlakk-kollekciót szerintünk leginkább a Süsü a sárkány szereplőiről volna érdemes mintázni: a magunk részéről máris befizetnénk egy kancellárlila szemhéjpúderre, egy bús királylánykék körömlakkra, és persze egy Sárkánylány-szempillaspirálra is.

 

Exit mobile version