A nyár közeledtét még az első napsugaraknál is pontosabban jelzik a gombaként szaporodó, alakformálásra, fogyásra buzdító reklámok és az ebben segítő termékek, amelyek kivétel nélkül az úgynevezett beach body elérését veszik célba. Merthogy a tengerparton mindenkinek olajtól csillogó, tökéletesen kidolgozott testtel kell megjelennie – ezt valahogy szeptember és április között mindig elfelejtjük, majd tavasz végén fájdalmasan ocsúdunk, hogy az idei bikiniszezonra már tényleg össze kéne kapnunk magunkat.
A minket bombázó reklámok olyannyira nagy hatással vannak ránk, hogy a nők 21%-ka éhezteti magát nyaralás előtt, de azt sajnos nem is igazán lehetne statisztikákban kifejezni, hány nő érzi magát pocsékul a lelke mélyén, mikor kifekszik napozni a tengerpartra.
A pozitív testképért kampányoló Mollie Smith Instagramon állt ki a beach body pánik ellen, kőkeményen kijelentve, hogy idén nem fogják a fogyasztótermékek és alakformáló reklámok tönkretenni a nyarát: “Miattatok vesztegettem el több év nyarának mosolyait, miattatok bújtattam a testem ruhák alá. Miattatok szégyenkeztem. De idén csesszétek meg! Idén röhögni fogok a béna próbálkozásaitokon, mikor a fagyim és piña coladám mögül próbáltok behálózni. Nincs időm rátok, túlságosan lefoglal, hogy éljem az életem!”
Félreértés ne essék, rendszeresen sportolni, egészségesen és kiegyensúlyozottan táplálkozni szuper dolog, olyannyira, hogy legjobb, ha egész évben ezt csináljuk. Viszont a nyári hónapok előtti/alatti önsanyargatás tényleg semmi másra nem jó, mint hogy elrontsa az egész nyarat.