Méregdrága sminkcuccokat törnek ripityára és élvezik – Ez az új vloggermánia

Benecz Judit | 2017. Június 16.
Videót készíteni és megosztani ma már nem nagy teljesítmény, egy mobil elég hozzá, hogy szobánkból meghódítsuk a világhálót. A magasztos cél azonban sokakat égbekiáltó ostobaságokra sarkall, az egyre fokozódó médiazaj pedig csak tovább generálja az extrémitásokat.

Amikor már uncsi a cicaszem

Igaz ez a látszólag ártatlan beauty vloggerekre is, akiktől alapesetben sminktippeket és terméktesztet várna az ember, ennyivel kitűnni és rajongótábort felépíteni azonban nagyon nehéz. Sokan ezért ahelyett, hogy a tehetség terén fejlesztenék magukat (vagy ne adj’ Isten más hobbit keresnének), elindulnak a hülyeség útján és meg sem állnak, míg ki nem találnak valamit, amivel villámgyorsan összekalapolnak pár tízezer bónusz kattintást.

Jó példái ennek a “száz réteg” kihívások, amelynek köszönhetően már mindannyian olyan felbecsülhetetlen tudás birtokában lehetünk, mint hogy milyen lenne száz réteg alapozót felkenni vagy épp százszor kirúzsozni a szánkat egymás után. A legújabb őrület pedig még ennél is tovább megy, csak a másik irányba. Nem fura felhasználási módokat láthatunk, hanem azt, hogyan zúznak porrá púdereket, kennek szét alapozókat vagy tesznek tönkre rúzsokat azok, akik elvileg a legnagyobb rajongói a sminkeknek. Legtöbbször pedig több ezer vagy akár tízezer forintos luxus holmik is áldozatául esnek az értelmetlen pusztításnak.

A legegyszerűbb változatok tényleg semmi mást nem mutatnak, mint a sminkek tönkretételét, azoknak jól megkomponált felvételei azonban állítólag roppant nyugtató és kielégítő hatásúak, amik segítenek a frusztráltság levezetésében. Sokan odáig mennek tudományos magyarázkodásukkal, hogy egyenesen a konzumizmus elleni lázadás újszerű kifejezését látják abban, ha valaki nekiesik késsel egy szemfestéknek és az utolsó porszemig kikapargatja azt az asztalra.

Az infotaintment legalja

A mániát pedig nemcsak nevenincs vloggerkék használják ki népszerűségük növelésére, hanem elismert arcok is simán bevállalják. Ilyen például Jeffree Star is, akinek való igaz, hogy mind megjelenése, mind viselkedése finoman szólva sem hétköznapi, az azonban elkeserítő, hogy bő négymilliós követői tábora ellenére még neki is olyan felkapott ostobaságokkal kell tupíroznia hírnevén, mint hogy mit csinál egy tűzforró kés a legmenőbb sminkcuccokkal. Na, vajon mit? A téma pedig olyan érdekfeszítőnek tűnik, hogy ez idáig több mint 5,5 millióan látták a videóját.

Persze ő ezt csak poénból csinálja, nem úgy, mint a Beauty News két üdvöskéje, akik áltudományos okosságokat hintenek az éterbe és valójában teljesen lényegtelen dolgokra próbálnak rávilágítani tényfeltáró videóik segítségével. Például megtudhatjuk, egy Chanel pirosító valóban annyi sminket tartalmaz-e, mint ami a csomagolására van írva. Karrierjük akkor indult be, amikor fantasztikus mód rájöttek, Jeffree Star fekete highlightere valójában igencsak hasznavehetetlen portéka, ráadásul sokan panaszkodtak a termék sérülékenységére, míg mások arra voltak kíváncsiak, valójában mennyi sminkcuccot rejt magában a gigadoboz. Ők pedig meghallották a világba kiáltott kérdéseket, és felcincálták a cirka nyolcezer forintos highlightert, majd be is gyűjtöttek vele a semmiből bő egymilliós nézettséget.

A vicc pedig az, hogy ők és a hozzájuk hasonló vloggerek ténykedését egyre nagyobb érdeklődés övezi. Az internet ugyanis hemzseg a megválaszolatlan kérdésektől, amik jelentős része beauty témában akörül forog, hogy a megvásárolt termék valóban tartalmaz-e annyi sminkanyagot, mint ami rá van írva. Ők pedig lelkesen szétszednek, megmérnek és újra összeraknak minden sminkcuccot, ami kezük ügyébe akad.

Akkor mi értelme?

Ha azt nézzük, hogy annak próbálnak utánajárni, hogy a profi marketinggépezet által tolt termékek valóban érnek-e annyit, amennyit kérnek értük – igazán nem sok. Ebből a szempontból jóval fontosabb lenne azt megnézni, milyen összetevőket tartalmaz, vagy épp mennyire használható az adott termék.

Ha az élet valódi problémáit nézzük, nyilván semmi, de mégis ki akar egész nap a világ gondjaival foglalkozni? Népszerűség van, kereslet van, akkor pedig miért ne csinálnák? Talán a felesleges pazarlás miatt? Igaz, valóban fennakad azon az ember szeme, ahogy ezeket a luxusholmikat lazán ledarálják, és egy kétperces videó kedvéért szemetet csinálnak belőle. De az a rengeteg másik termék, ami segítségével a népszerű sminkes videók készülnek, vajon hogyan végzi? Kötve hiszem, hogy mindet elhasználja az illető. De nem is kell ilyen messzire mennünk. Elég ha belekukkantunk saját neszeszerünkbe, hogy találjunk pár sminket, amiket garantáltan nem fogunk elhasználni. Akkor pedig akár szét is szedhetnénk, hogy kicsit elüssük az időt.

Mentés

Exit mobile version