Far, hát, comb: 10 szexista reklám

Dreissiger Ágnes | 2014. Június 12.
Itt egy újabb reklám, ami jogosan verte ki a biztosítékot a női jogokért küzdő civil szervezeteknél. A hirdetésen egy férfit látunk, amint a szörfözésre deszka helyett egy nőt cipel magával. Nem pontosan értjük, miért kell a nőket tárgyként használni, ki tartja ezt viccesnek, de ugyanígy felháborítónak tartjuk azt is, ha a férfiakat alacsonyítják le. Összeszedtük azokat a reklámokat, amelyeken a kreatívoknak nem ártott volna még egy keveset agyalniuk.

1. Szörfözz a nőn!
Nagyjából erre lehet lefordítani a román Mamaia Style reklámkampányát, ahol egy férfi egy nőt csap a hóna alá a tengerparton, mint egy darab szörfdeszkát. A hirdetés után rögtön tiltakozásba kezdtek helyi civil szervezetek.


2. A nő helye a férfi lábánál van

Nem mai reklám, de annál felháborítóbb: tedd oda, ahova való – mondja a Weyenberg cipő reklámjának kitalálója.

3. Nők négy mellel
Elég ízléstelen az plakát is, amelyik négy mellel ábrázolja a nőt, a szlogenje pedig az: érintsd meg mindkét oldalát az élvezetért. Hogy mire buzdít elvileg? Egy videojátékra.

4. Kiterítve, mint egy macska
A hetvenes évek Amerikájában futott ez a reklám, “mindig jó a nő a háznál” címmel. A vicceskedő plakát egy férfinadrágmárkát próbál népszerűsíteni.

5. Guggolva az igazi?
Vajon miért van szükség arra, hogy egy reklámban egy nő egy férfi előtt guggoljon? Meddig tart a provokáció, és hol kezdődik a szexizmus?

6. Férfiak a nők felett
Egy 2013-as kerekasztal-beszélgetésen ezt a hirdetést is számos kritika érte. Többek között azért, mert ahogyan a résztvevők fogalmaztak: “csoportos nemi erőszak asszociációját előhívó a plakát”.

 

7. És így is… De aki azt gondolná, hogy a férfiakat nem kezelik tárgyként…


8. Far-hát

Jópofaságnak szánták ezt is: a nő testét szaggatott vonallal szabdalták szét, és minden testrészt meg is neveztek éppúgy, mint a hentesnél a disznó részeit. A megfelelő helyeken szerepel a far, hát, comb.

9. Brillt a nőnek!
Mi kell a nőnek? Hát nyilván ékszer! Erre alapozott a JC Penny Ékszerüzletlánc igen hosszú reklámfilmjében. A férfi egy porszívót visz a nőnek ajándékba, aki ezért büntetésül egy kutyaólba zárja. A kutyaól egy föld alatti bunker valójában, ahol a hozzá hasonló férfiak agymosása zajlik. Kiút persze van: a megfelelő ékszer, mert a nők a jó kocsi mellett a drága ékszerekre buknak, ugye.

10. Férfiak, akik a fenekükkel mossák a kocsit
De hogy ne csak a nőket érintő szexizmusról beszéljünk, itt van Jennifer Lopez videoklipje, amiben pont ezt a patriarchális világot figurázza ki, és tökéletes testű férfiakat vonultat fel, akiknek az összes feladatuk az, hogy a női szemeket gyönyörködtessék.

Exit mobile version