Az arcelemzés kiegészítő tudomány, Robert L. Whiteside nevéhez fűződik. Lényege, hogy arcunk kinézete csak kis részben az öröklött tulajdonságok alapján alakul, sokkal inkább az életünk során minket ért hatásokra adott válaszreakcióink következtében alakul olyanná, amilyen.
– Ezt a játékos, teljességre nem törekvő elemzést ezen fotók alapján készítettem, amelyek lehetnek akár régebbiek is, ráadásul az arcokat nem láthattam például profilból. Az arcelemzésben mindig viszonyítva vonunk le következtetéseket, tehát most a három színésznő fotóját egymáshoz viszonyítottam – magyarázza szakértőnk, Hős Gabriella kineziológus tanácsadó. – A vizsgálat során az egyén bizonyos szituációkra adott ösztönös reakcióiról kaphatunk képet. A minket érzelmileg érintő helyzeteket követően a sejtek átrendeződnek, helyenként „többlet” lesz, másutt pedig „hiány” alakul ki. Ezért lehetséges, hogy két édestestvér teljesen különböző arc- és testfelépítéssel rendelkezhet például, mert mindenkit más-más hatások értek, míg felnőtt. Kisgyermekként általában nagyon hasonlítanak az emberek, általános a kerek fej, a nagy írisz-méret, a kis orr, a szimmetrikus arcberendezés.
A homlok a gondolkodási terület, a szem és a száj környéke az érzelmekről, a verbalitásról árulkodik, az arcformából az önbizalomra lehet következtetni, az orr pedig ösztönös reakciókról, kételkedési hajlamunkról adhat képet. Nézzük, három világsztárról mit mond a szakértő!
Brooke Shields, a gondolkodó
Szakértőnk szerint Brooke gondolkodó, megfontolt, töprengő típus. Hármuk közül neki a legszimmetrikusabb a három terület (homlok-szemek és orr-száj és áll) aránya, ez harmóniára utal az értelmi-érzelmi-cselekvési területeken. (Ezt támaszthatja alá híres mondása saját boldogságkereséséről: „Egy percet se töltsünk boldogtalansággal! Ha bezárul előttünk egy ajtó, keressünk egy másikat, amelyik nyitva van – vagy ha zárva, akkor törjünk be rajta!”) Bal agyféltekés beállítottság látszik, ami logikus gondolkodást feltételez, jó szervezőkészséget. A kreatív énje is jól működhet, mind az otthonában, mind a munkáján belül jó ötletei lehetnek, melyeket meg is valósít. Döntéshelyzetben elsősorban magára, és nem a környezetére hallgat. (Ennek oka az is lehet, hogy tizenöt évesen, A kék lagúna főszerepéért kapott összegből már milliomos volt, de életét huszonegy éves koráig teljesen az anyja irányította – akkor azonban fellázadt, és kikerült befolyása alól.) Kissé szkeptikus (talán ezért nem mond azonnal igent egy látszólag kedvező szerepajánlatra), de optimista beállítottságú. (Ez abból is kiderül, hogy miután huszonévesen méhnyakrákon esett át, orvosai nem biztatták azzal, hogy valaha anya lehet – ám ő hitt benne, hogy képes gyermeknek életet adni, és harmincnyolc évesen sikerült! Azután még egy gyermeket szült forgatókönyvíró férjétől.) Egészséges önbizalommal rendelkezik, ha kell, képes konfrontálódni, nem futamodik meg egy vita lehetőségétől. Érzéseit szereti megélni és kimutatni (saját környezetén belül, de ezeket nem teregeti ki idegenek előtt), a hozzá közelállókkal kapcsolatban bőkezű lehet. Jó üzleti és pénzügyi érzékkel rendelkezhet. Az arc alakjából ítélve, erős benne a megfelelni akarás, elsősorban magának, azt követően a környezetének. Tömören fogalmaz, ezért tarthatják újságírók esetenként nyersnek, amikor interjút ad.
Nicole Kidman, a távolságtartó
Távolságtartó, óvatos, folyton „agyaló” típus, ez abból is látható, hogy a homloki rész a leghangsúlyosabb. Nagyon érzékeny típus (fényre, hangra, hőhatásokra, illatokra, ízekre, stb.). Alapvetően optimista beállítottságú, kreatív, sőt, mivel a fotón a kézfeje is látszik, az is leolvasható, hogy jó a kézügyessége is, szeret „létrehozni” dolgokat. Kételkedő, elsősorban önmagában, lehet, hogy van némi bizonyítási kényszere, tart tőle, hogy nem veszik komolyan. (Ennek hátterében az is állhat, hogy tiniként hirtelen nagyon sokat nőtt, és a 180 centis lány kerülte a fiúkat, mert sokszor cikizték. Először a színpadon csókolózott, és táncolni sem merték felkérni a srácok a colos lányt, úgyhogy rendre bizonyítania kellett: feltűnő, magas szépségként is mély érzésű, komoly lány.) Rosszul tűri a hibákat, meglehetősen maximalista, de általában kerüli a konfliktusokat (ilyenkor inkább „agyal”, ahelyett, hogy szólna). Hajlamos túlzottan szívére venni a dolgokat. Ő is igyekszik szűkre fogni a beszédet, védi a belső énjét. (Valószínűleg ezért nem beszél sokat terhességéről, a szülésről, kislányáról, illetve jelenlegi, rockzenész férjével való kapcsolatáról. Meg persze azért is, mert korábbi, Tom Cruise-zal való házasságáról – utólag így ítélte meg – túl sok részlet jutott a sajtó tudomására.) Érzelmi téren erősen kontroll alatt tartja magát, és nagyon erősen szelektál, hogy kit enged közel magához. A hozzá közel állókkal igen nagyvonalú lehet. Ő is inkább bal agyfélteke dominanciás, azaz következetes, logikus, és ezt várja el a környezetétől is.
Audrey Tautou, a heves, szenvedélyes
Heves érzelmi beállítottságú, gyorsan (néha esetleg elhamarkodottan) döntő, reagáló típus. Ő is hajlamos analizálni, de inkább utólag teszi. Lenyűgözik az érzések, szereti a testi közelséget, ami azt jelenti, hogy a hozzá közelállókat beszélgetés közben megérintheti, nem jön zavarba egy öleléstől, ha valakitől váratlanul kap egy puszit. Nála a szem-orr környéki terület a domináns (a másik két színésznőhöz hasonlítva), inkább az érzékek-érzések érdeklik. (Talán nem is véletlen, hogy őt választották annak idején a „Szeretni bolondulásig” című film fiatal, szerelmes-erotomán hősnőjének.) Az anyagi dolgok nem, vagy csak alig érdeklik, nem kíván velük túlzottan sokat foglalkozni. Széles járomcsontja is jelzi, hogy meglehetősen kalandvágyó, képes hirtelen ötletektől vezérelve egészen új dolgokban kipróbálni magát. (Például kifejezetten lubickolt a Drágaságom című, pénzes férfiakra utazó főhősnőjének szerepében. A rendező, Pierre Salvadori azért választotta ki erre a szerepre, sőt, direkt neki írta azt, mert Audrey humorral, kreatívan, szerethetően tudta megformálni a pénzéhes, érzéki prostituáltat, és kicsit kikacsintott szerepéből…) Nem riad vissza egy esetleges konfliktushelyzettől, de lehetőség szerint nem provokálja ezeket. Egészséges önbizalommal rendelkezik, döntéseiben inkább magára, mint a környezetére hallgat. A három színésznő közül feltehetően a legverbálisabb típus, szívesen beszél egy interjún magától, nem csak a feltett kérdésre válaszol, mint Nicole. Elképzelései mellett valószínűleg szívósan kitart. Nála kicsivel jobban dominál a jobb agyfélteke, ami utalhat némi következetlenségre, és arra, hogy nem jól tűri a szabályokat/megszokásokat.
Még több az e heti Nők Lapjából:
• Keleti Andrea: Táncolni bárkivel, élni csak a férjével tud » |