Peugeot 206 a gazdák szemével

nlc | 2001. Május 10.
Aki 206-os vásárlása elõtt áll, vessen egy pillantást erre a teljesen független, angol weboldalra. Itt olyanok mondják el véleményüket az autóról, akik már szereztek vele tapasztalatokat.

Robert Grieg

Eddig semmi mechanikai hiba nem fordult elő a 206-osommal, s úgy gondolom, ez a legfontosabb információ. A belső kivitel azonban elég rémes. A 206-os előtt egy 306 XSi Peugeot-m volt, annak pedig kifejezetten jó volt a kidolgozása. Az utastérben még rossz úton haladva sem voltak zörejek. Bár a 206-os belseje sokkal jobban néz ki, elrontja a rossz tervezés és a hanyag kidolgozás. Szívós munkával szerencsére sikerült kiküszöbölnöm a zörejeket. Mindkét első ülés gondot okozott. Ki kellett cseréltetnem a sínjeieket, mert egyik sem volt hajlandó visszatérni az eredeti helyzetébe azután, ha valaki beszállt a hátsó ülésre (háromajtós kocsiról van szó a levélben). A kereskedőm szerint sok 206-osnál előfordult ez a hiba, ami miatt garmadával cserélték a síneket.

Az általam felismert és beazonosított belső zörgések a következők:

1. Biztosítéktábla-fedél. A megfelelő helyeken alkalmazott ajtótömítés-anyaggal szüntettem meg a hibát.

2. Műszeregység, amiben a sebmérő és az üzemanyag-visszajelző van. Amint felfedeztem, nem volt eléggé mélyen betolva a házába, s emiatt állandóan a műszerfalat verdeste a felső élével. Különösen meleg időben jött elő ez a gond. Erőből megemeltem e műszerfal felső élét, és nagyon erős, kétoldalas ragasztócsíkot (amivel például a melegpadlót rögzítik a konyhában) csúsztattam a műszeregység és e közé.

3. Rádió: ennek a műanyagja az őt befoglaló, szintén műanyag házhoz dörzsölődik, emiatt rossz úton csikorog. Vazelinnel bekentem a rádió szélét, amely a nyiszorgás nagy részét megszüntette, de még mindig hallok zajt.

4. Hátsó ablaktörlőmotor fedele. Ez nagyon idegesítő zörej volt, s úgy tűnik, hogy tervezési hibából fakad, ráadásul olyan, mintha a tetőoszloptól jönne, ezért nehéz behatárolni a forrását. A motor műanyag fedele nincs rendesen rögzítve, ezért a csomagtér fémjéhez verődik. A jelenség eléggé kellemetlen akkor is, ha bent van a kalaptartó, anélkül viszont rettenetes. A két talákozó felület közé ajtószigetelést tettem, amelyet a csomagtartó fémfelületére ragasztottam.

5. Pótkerék-tartó keret. A kocsi alján a keretet tartó gyenge fülek nagyobb bukkanónál kiugranak a helyükről, ezután a szerkezet zörögni kezd. Celluxszal betekertem a füleket, azóta a helyükön vannak. Ez a hiba egyébként minden eddigi Peugeot-omnál előjött.

6. A csomagtér burkolata meglazul. Ennek a burkolatnak a hátsó ülések mellett futó sötétszürke fedőlemez alatt kellene lennie. Nálam ez kijött, s a műanyag a kocsi lemezének verődött belülről. A burkolatot úgy rögzítettem, hogy a kalaptartót rögzítő tartóelem csavarját belecsavartam ebbe a burkolatba is.

Bert Schoolderman, Hollandia

Áprilisban (2000-ben) vettem a 206 GTI-met, előtte egy 206 XT 1.4-em volt. Elmentem vele a budapesti Formula-1 nagydíjra. Tőlünk Budapest nagyjából 1350 kilométerre van. Azt kell mondanom, a kocsit tökéletesen jó volt vezetni. Különösen hegymenetben fantasztikus a motor ereje. Németország hosszú „autobahn”-jain ki lehet próbálni, mit tud az autó, hiszen a legtöbb részen az ember olyan gyorsan megy, ahogy csak akar. Amikor emelkedett az út, egyetlen másik kocsi sem tudott megelőzni. És soha nem kapcsoltam vissza ötödik sebességből negyedikbe. Fantasztikus élmény volt!

Pete, e-mailben

Ez már a második 206 GTI-m, az első egy viharszürke autó volt, amelyet 2000 márciusában vásároltam. Az új autó sokkal jobb, mint az előző, sok dolgot megváltoztattak rajta, amiről korábban azt gondoltam „de jó lenne, ha máshogy oldották volna meg!” A műszerfal műanyaga sokkal jobb minőségű, érintésre olyan, mintha gumiból lenne. Az ülések oldaltámasztása magasabban van és a bőr is jobbnak tűnik. A kocsi simábban is megy, ez valószínűleg az új, a sárvédőt jobban kitöltő, széria GT-kerekek miatt van így. Jobbnak tűnik a kilátás hátrafelé, és úgy érzem, hogy a fék és a gázpedál között is nagyobb a távolság (eléggé érdekes volt a korábbi autón, hogy amikor lassítani akartam egyszerre nyomtam a gázt és a féket!). A teljesítményét a régebbi autóimhoz, a 205 1.9 GTI-hez és a 309 GTI-hez hasonlítva azt kell mondanom, hogy jóval biztonságosabbnak érzem a kocsit, bár nem tűnik olyan gyorsnak, mint a 205, vagy olyan biztos úttartásúnak, mint a 309 (de sokkal szebb náluk!), ám mindent összeadva sokkal kellemesebb vezetni, mint bármelyiket. Ha a 206-ról levehetnénk a mai emissziós korlátozások miatt rátett visszafogó eszközöket, akkor pedig nyilván ugyanazt a lélegzetelállító élményt hozná, mint a régiek.

E 206-honlap főoldalának a címe:

BTinternet Innen kiindulva a weblap bemutatja a 206-ost, tárgyalja a (Nagy-Britanniában évényes) biztosításokat, 206 adok-veszek lap is van, külön rovatban foglalkoznak a kocsi típushibáival, a rejtélyes, megoldhatatlannak tűnő problémákkal, a műszaki adatokkal, továbbá 206-linkek, képtár és olvasói levelezés is van a honlapon.

Exit mobile version