A lényeg a Talizmán
Hiszen a korban a vörös haj volt a leginkább elítélendő. De a véletlen mindent fenekestül felforgathat. Titusz is több alkalommal, többféle parókához jut, és maga sem hiszi el, hogy csakis a hajszín megváltoztatása milyen sebességgel kergeti őt fel a társadalmi ranglétra legtetejére. Csákányi Eszter parádés játékában előadott Flóra, az özvegy kertészné szerelmének azonnali megnyerésén át egészen Cypressenburgné, a gazdag és fiatal özvegy írói munkásságának segédletéig.
Mindenki gyengéje
Mindenki gyengéjét megtalálja Titusz mértani pontossággal, becélozza és talál. Mert Flóra asszony esze csak hátralevő életének szerelmi kiteljesítésén jár. Konstancia, az özvegy komornája (Pelsőczy Réka/Bertalan Ágnes) amúgy is mindenkit szívesen lát ágyában. De magának a túlfinomult, a leghétköznapibb szituációkban is csak a szinonima szótár legkevésbé ismert szóváltozatait használó Cypressenburgné bizalmát és javait is elnyeri választékos beszédével és eszességével.
Le a hajjal
Így, vagy úgy, de az összes, vöröstől különböző paróka eltűnik Titusz életéből – oda a szerencse és minden pozíció. Csak egy ember, a másik vörös, Szalome (Kiss Eszter) tart ki mellette mindvégig. Ám a valós tincsek felfedése után hiába kerül vissza Tituszunk ugyanúgy rongyosan, pénz nélkül az utcára, ahonnan elindult, mert addigra felbukkan egyetlen élő rokona, a nagyon buta, de nagyon gazdag Dugaszi, a sörgyáros (Tóth Zoltán), aki csak a vörösre hagyhatja pénzét, még ha eddig csakis a hajszín miatt nem is tette. Szalome és Titusz pedig csak arra tesznek ígéretet, hogy sok-sok vörös gyerkőccel népesítik be a földet, aztán élnek boldogan, ahogy kell.
Színész a szerep mögött
Mindenesetre Fullajtár Andrea elképesztőt alakít Cypressenburgnéként. A tragikából most zseniálisan bukkan ki a túlzó sznobizmus, a láthatóan sokat próbált és telibe találó hangsúlyozásról nem is beszélve. Ez utóbbi egyébként ugyanúgy érvényes a lányát, azaz Emmát alakító Huszárik Katára. Nagy Ervinre sem panaszkodhatunk Titusz-ügyben, és nem csak játéka, de Darvas Ferenc dallamaiban hangja is megállja a helyét. Csákányi Eszter nemcsak a színpadon, de a közönséggel is remekül játszik, folyamatosan kapcsolatban van velük, kézben tartja őket. Máté Gábor rendező, azt hiszem, mindent kihozott ebből az amúgy is egyedülálló gárdából.