Roadstert félpénzen

nlc | 2001. Június 08.
Nem kell depresszióba esned, ha beleszerettél a nyitott tetõs száguldozásba, de csak egy Puntóra elég a pénzed: a Fiat barchettát négy-öt évesen az újkori árának feléért is megveheted. Ehhez nyújt segítséget a vásárlási tanácsadó.

Vásárlási tanácsadó

Mire figyelj, amikor barchettát vásárolsz – akár használtat, akár újat.

Vékony lemezek

A korai használtautók csomag- és motorházfedelén horpadások lehetnek, ám ez új, de bemutatótermi autóknál is előfordulhat. A csomagtérfedél lecsukásánál jó segítséget tesz a légterelő vagy a kívülről felszerelt kiegészítő csomagtartó. Az 1995 decembere után készült autóknál (kb. a 15 000-es alvázszámtól kezdődően) ezt a hibát részben kijavították, de azért nem árt az óvatosság. Amikor a motorteret készülsz lezárni, a fedelet nagyjából 40 centiméterről engedd el – ha alacsonyabbról teszed, nem csukódik be rendesen, és kinyílhat vezetés közben. Bár ennek megakadályozására van egy biztonsági kallantyú. Légy óvatos, a többi lemez is könnyen sérül (ajtók, sárvédők).

Fényezési hibák

A felverődő kavicsok miatt apró fehér és fekete pöttyök keletkeznek

a motorházfedélen. Sőt, az ajtókilincseknél is hiányozhat a vályú mellett

a festék. Ezek a hibák javítófestékkel jól kijavíthatók.

Gyenge rádióvétel

Maga a Grundig gyármányú rádió igen jó elektronikai termék, de a hozzá kapcsolódó antennakábel rossz minőségű. Emiatt az RDS-vétel gyakran összezavarodik, a rádió elkezd erősebb állomásokat keresni. Ilyenkor átmenetileg szünetel a vétel. A kocsiba másfajta rádiót szereltethetsz, ehhez azonban meg kell venned az erre a célra kifejlesztett Fiat (46 228 873-as számú) illesztődarabot, amely a rádió melletti rést tölti ki. A Japánba szállított barchettákba Sony típusú rádiókat szerelnek. Az 1996 júniusa után (21700-as alvázszámtól kezdődően) gyártott autók új antennakábelt kaptak.

Elszakadó vászontető

Ha rosszul nyitod ki a tetőt, a fémszerkezet belevág a szövetbe. A sérülést csak akkor veszed észre, amikor felcsukod a tetőt – az oldalablakok fölött középen és a segédfedélnél a tető alsó hátsó sarkainál keletkezik sérülés. Az 1996 májusa után (20170-es alvázszámtól kezdődően) készült autóknál ezt a jelenséget kiküszöbölte a gyár. Fordulj bátran a szervizhez, a Fiat ugyanis elismeri e hibát. A továbbszakadás megakadályozására az internet-oldalon találsz tippeket.

Beázás

A tető és a csomagtér gumitömítései sokszor gondot okoznak, a szigeteléseket pedig nehéz kicserélni. Ha beállíttatod az ablakokat, ez utóbbi bajt megelőzheted. Az 1996 májusa után (20200-as alvázszámtól kezdődően) gyártott autók strapabíróbb csomagtértömítéseket kaptak. Szintén beázásgyanús góc a hátsó lámpa. Az 1996 júniusa után (21700-as alvázszámot követően) gyártott autóknál módosított szerkezetű lámpatesteket használtak, ezekbe nem jut be a víz.

Keménytető

A korai szériás keménytetők nem fémből, hanem műanyagból készültek (azóta más beszállítót alkalmaz a gyár). Ezeknél a legnagyobb baj, hogy lejtős úton parkolva a csomagtérfedél irányából az utastérbe folyik vissza a víz. A gyári keménytető illeszkedik a legjobban.

Kisebb javítható hibákról itt bővebben is olvashatsz!

Exit mobile version