Papírmunka

nlc | 2001. Szeptember 21.
Nem csak az irodában, hanem otthon is számtalan fontos iratot, számlát kell kezelned, megõrizned. Nem árt, ha némi rendszert viszel a dologba, így sokkal kevesebb idõdet veszi majd el, hogy áttekintsd a teendõket.

Oszd be az időd





• Szánj időt minden nap a leveleidre, számláidra, telefonjaidra. Valószínűleg nem fog egy fél óránál többe kerülni naponta, de nem baj, ha erre külön hagysz időt.
• Készíts listát azokról, akiket fel kell hívnod.
• Tartsd a kifizetésre váró számlákat és megválaszolandó leveleket egy külön borítékban, dobozban. Hetente egyszer nézd át a doboz tartalmát, és végezd el az időszerű feladatokat.
• Ha elintézted ezeket a papírokat, szortírozd őket saját szempontjaid alapján. A lényeg, hogy megtaláld őket, amikor esetleg szükség lesz rájuk.
• A garanciapapírokat, számlákat jobb egy helyen tartani, és évente egyszer-kétszer átnézni, hogy kidobhasd azt, aminek lejárt a határideje.


Hasznos csoportosítási kategóriák





Folyamatban levő ügyek: számlák kifizetésre várva, levelek megválaszolásra várva stb.
Iskolai papírok: index, programok, konferenciák, események, amelyek az iskolával kapcsolatosak
Egyéb kontaktok: ezeket célszerű “magán” és “hivatalos” csoportra osztani
Anyagi ügyek: ide jöhet minden bankokkal, biztosításokkal, számlákkal kapcsolatos papír, irat, hitel- és bankkártyapapírok.
Autó: az autókkal mindig sok gond és papírmunka van, tedd ide a gépjárműbiztosítással kapcsolatos papírokat, korábbi javításokkal és szervízekkel kapcsolatos számlákat, vásárlási vagy eladásról szóló szerződéseket.
Lakáspapírok: minden, ami otthonoddal kapcsolatos. (bútorok számlái és egyéb garanciapapírok, házfelújítás számlái, gáz, villany, vízszámlák stb.)
Egyéb: minden ami érdekel, és el kell raknod valahova. Szórólapok, térképek, utazási ajánlatok stb.


Segédeszközök a rendrakáshoz

Mappák, bugyik: ezek azok a manapság elterjedt átlátszó műanyag vagy vastag papírtasakok, amibe szinte minden iratot beletehetünk, és kedvünk szerint lefűzhetjük. Ez is címkézhető, és ha magunkkal kell vinni, elég egy darabot kiemelni a tartóból.
Dobozok: lehet papírból vagy műanyagból. Általában A/4-es méretű és az oldala könnyen felcímkézhető. Általában kényelmesen elférnek bármilyen polcon. 






Hogyan találjuk meg papírjainkat

• A legfontosabb, hogy minél kevesebb kategóriánk legyen, mert később könnyen összezavarodhatunk. Idővel így is átfedések lesznek, ami megnehezíti majd az egyes dokumentumok megtalálását.
• A dokumentumokat számos esetben évekig meg kell őrizni (lásd adóbevallás). Érdemes ilyenkor ezeket a papírokat átrakni dobozokba, és ott gyűjteni, mert a mindennapi használatban már úgysem lesz rájuk szükség.
Exit mobile version