Ha alku, legyen alku!

nlc | 2001. Szeptember 28.
Amikor használt autót vásárolunk, a tárgyalás során az árról illetve egyéb kötelezettségekrõl folyik a vita. Ennek végeredménye, legalábbis ideális esetben, a vásárló és az eladó között létrejött szerzõdés. A vásárló megfelelõ üzletet köthet, ha figyelembe veszi a következõ lépéseket.




Tegyél olyan ajánlatot, ami a meghirdetett árnál 15-20 százalékkal alacsonyabb, így lehetőséget teremtesz az alkudozásra! Sürgethetnek, hogy a fizetés módját is minél előbb rögzítsétek. Ne hallgass rájuk! Mondd azt, hogy még bizonytalan vagy! Az elsődleges célod mindenképpen az, hogy az autó árával kapcsolatban létrejöjjön a megegyezés.

Az első ajánlatodat minden valószínűség szerint visszautasítják. A következő próbálkozásnál vedd figyelembe az első ajánlat összegét, az erre adott ellenajánlatot, illetve azt a maximális pénzmennyiséget, amit az autó megvásárlására fordítasz! A tárgyalásba bevonhatod az autószerelődet is, aki felbecsüli a javítások értékét.





Az áron kívül a vásárlás egyéb tényezőit is vegyük figyelembe! Mindig mérlegeljük a fizetés módját és ütemezését, ügyeljünk a garanciális feltételekre is!

Ha a tárgyalás holtpontra jut, ami könnyen megeshet, keress új szempontokat, ami alapján az autó megvizsgálható. Olyan problémákat vehetsz így észre, amiket korábban figyelemre sem méltattál. Ezzel más alkupozícióba kényszeríted az eladót is. Amíg nincs szerződés, ne fizess előleget! Ezzel kiszolgáltatod magad az eladónak, aki így számodra előnytelen szerződést kényszeríthet rád.

Az utolsó ígéret azzal az összeggel azonos, amiért hajlandó vagy az autót megvásárolni. Légy résen, hogy ha szükséges, képes legyél igazolni, hogy a felajánlott összeg mindkét fél számára a legmegfelelőbb! Tedd világossá, hogy ez a végső ajánlat! Ha visszautasítanak, legyen bátorságod odébb állni! Lehet, hogy az eladó nem sokkal később utánad rohan, vagy másnap felhív telefonon.





Gyakori trükk, hogy az eladó a tárgyalás korai szakaszában elfogad egy számodra kedvezőnek tűnő ajánlatot, majd később arra hivatkozik, hogy a főnöke nem egyezett bele az üzletbe. Ezzel azt akarja elérni, hogy a későbbiekben magasabb árat sajtoljon ki a vevőből. Ez az eljárás tisztességtelen, és ilyenkor az eladót ott kell hagyni!
Exit mobile version