Erre különösen figyeljünk oda, hiszen a megtett kilométer mennyisége döntően befolyásolja az árat. Mindig próbáljuk ki a rádiót, a magnót és a hűtő-fűtő rendszert is! Ezután áttérhetünk a motor vizsgálatára.
Rakjuk a sebességváltót üresbe, és járassuk a motort néhány másodpercig! Ha a kipufogógáz nagyon fekete vagy éppen ellenkezőleg, fehéres, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a motor nem működik tökéletesen. Amikor a kipufogócső lehűl, érintsd meg az ujjaddal belülről! Ha olajos leszel, gyanakodj a dugattyú vagy a szelepek hibás működésére. A motorház vizsgálata további fontos információkkal láthat el minket, vásárlókat.
Az olajszintmérővel megnézhetjük az olaj minőségét. Az alacsony olajszint vagy a ragadós állag a karbantartás hiányára utal. A hűtőrendszerre is terjedjen ki a figyelmünk! Semmi jót nem jelent, ha olajat találunk a rendszerben. A kopott, rozsdásodó akkumulátort ugyanúgy cseréljük ki, mint az elnyűtt szalagokat.
A kerekeken az autógumiknak azonos típusúaknak kell lenni. Ha a rácsozat kopott, a kereket azonnal cseréljük le. Végül ne feledkezzünk meg a fékről sem. Kapcsoljuk ki a motort, és gyakoroljunk erős nyomást a fékre harminc másodpercig. Amennyiben a pedál a kelleténél közelebb kerül a padlóhoz, biztosak lehetünk benne, hogy a fékolaj szivárog.
Miután megegyeztünk az eladóval, olvassuk el figyelmesen a szerződést, mielőtt aláírjuk! Itt négy jó tanácsot érdemes követni. Ügyelj az árral kapcsolatos számolási hibákra! Bizonyosodj meg róla, hogy a szerződés pontjai tartalmazzák minden igényedet! Minden szóbeli ígéretet írásban rögzítsünk! Ne írjunk alá olyan dolgot, amit nem értünk! Valóban jól meg kell gondolnunk, hol vásárolunk autót. Még egyszer érdemes hangsúlyozni, hogy ne szégyelljük elhagyni a vevőt, ha úgy látjuk, érdekeink sérülnek!